Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nox

Vraagjes Over Eerste Guerillakweek

Recommended Posts

Hi hi hi there!

 

Ik ben enorm geboeid door de Guerillakweken, en ik denk dat ik snel een plannetje ga opstellen

zodat ik dit jaar nog een kweekje kan opzetten.

 

Mijn plannen: Binnenkort zaadjes bestellen, zorgen voor 5-10 redelijke middelmatige plantjes

en deze eerst 2 weken laten kracht opbouwen, binnen in potgrond, kort bij een raampje zetten en regelmatig

water geven.

 

Daarna ze uitplanten op een al voorbereide plek, in een bos niet ver van mijn appartement, hier dagelijks tot

wekelijks komen checken. Ik wil vooral natuur zijn werk laten doen, om een redelijk wietje te krijgen dat ik zelf kan roken :verrygood

Dus zo weinig mogelijk of niet bijbemesten (buiten kippemest bij inplanting in het bos) of afdekken.

 

Mijn vragen:

 

- Is mijn bovenstaand plan haalbaar?

 

- Is het de moeite ruimte te "verspillen" aan mannelijke plantjes?

 

- Wat is de prijs van 5-10 wietzaadjes, welke soort is het beste (liefst een lagere plant) en zou ik moeten bijkopen in geval van falen? En kunnen de zaadjes het jaar erop nog gebruikt worden?

 

- Hoeveel m² is aan te raden per plant en in totaal?

 

- Hoeveel % kans is er op falen?

 

- Hoeveel geld ben ik kwijt als ik toch moet bijmesten ;)?

 

- Welke maatregelen kan ik treffen om schade door dieren, rot, schimmel, betrappers, dieven, slechte oogst en hoogte uit te sluiten of te verminderen?

Edited by Nox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel (stomme) vragen, maar ik wil zeker spelen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo als eerst bepaalt de plek zelf hoeveel kansen er zijn om betrapt te worden.

je planten mogen nog bij wijze van spreken onzichtbaar zijn maar de wind neemt geurtjes ook mee,

let hier ook op !

ik heb ook eens een guerillakweek gedaan en had eerst een put gegraven 1mx1mx1,5m diep.

deze grond gemengelt met een beetje potgrond en beendermeel, bloedmeel en zeewiercalk (te vinden in brico

boerenbont... niet duur) en deze aarde terug in de put .

ik had ook een plantje dat was aangevallen door boosaardige konijnen :verrygood .

ik heb er dan 4 paaltjes rond gezet en een soort van kippengaas rond en over gebonden ,

zo waren ze al beschermt tegen de konijnen heb er ook nog wat slakkengif ver rond gestrooid.

ik denk wel dat je met 2m² per plant zal toekomen.

zorg voor een zeer zonnige en goed verluchte plek. let er ook op als je nu gaat zoeken voor een goede plek

dat de bomen nog bladeren krijgen!

ik hoop dat ik jou hiermee al een beetje heb kunnen helpen?

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een klein ideetje :verrygood bedankt ;)

 

Ik denk dat ik voor 10 zaden ga gaan, dan de mannetjes filteren en de vrouwtjes overplanten.

 

Plekkie uitzoeken is een taakje voor dit weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook liefst geen lowryders, net te weinig opbrengst om een jaar door te komen o.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
dank doe je meer lowryders :lol: 15 tot 20

 

Hmm, en ik zou 3 plekken kunnen maken, en lowryders vallen stukken minder op :verrygood

 

Ik zal der es over denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...