Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jurr

Bestuiving

Recommended Posts

Hoi met jur

 

Ik ben bezig om zelf zaad te maken, heb zaadjes gekocht en deze geplant,dit zijn erg mooie planten geworden.

toen heb ik ze in de bloei gezet en na 1 week heb ik ze bij een kamaraad onder gebracht omdat ik mijn gewone bloeihok niet in gevaar wil brengen i.v.m. bestuiving.

Nu moeten de planten daar weer weg i.v.m. zijn bloei hok

Mijn planten staan nu 7 weken in de bloei het is pp kan het kwaad om hier mannen in de buurt bij te zetten.

De mannen staan dan wel in een ander hok maar wel in dezelfde kamer.

Het zijn 2 mannen van een cm of 50.

Het zou zonde zijn als er allemmaal zaad of halfontwikkeldzaad in zou zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan draai je die mannetje toch gewoon hun nek om ??

 

De kans is groot dat er stuifmeel ontsnapt , en ja dan krijg je zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hier graag nog een paar vrouwtjes mee bestuiven om zaad te maken en die vrouwtjes staan in een ander hok op dezelfde kamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

K snap je bedoeling niet helemaal maar probeer iets te antwoorden;

 

Je vangt het stuifmeel van de gewenste mannelijke plant op en bewaart het goed, droog donker en koel.

Hier kan je dan later eender welke vrouwlijke plant mee bestuiven naar wens. Op deze manier heb je dus geen mannelijke plant (in leven)meer nodig, maar je moet wel zeker zijn dat je genoeg stuifmeel hebt voor wat je dus nog van plan bent met deze genen B)

 

Andere manier is een stek snijden van de gewenste vent en deze op 18 uur of meer houden onder blauwer licht zodat deze niet gaat bloeien. Je groeit deze dus op als een moeder, maar dan eigenlijk een vader :specool of snoei je hem terug klein, je bewaart ze dus in de groei, in een apart hok. Zolang de plant zo geen ballen vormt en dus geen pollen lost laat is je vrouwtjes veilig(voor sensemillia) in de zelfde kamer :verrygood

 

mazzels :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de slechte uitleg.

Ik heb 2 hokjes in dezelfde kamer in de ene staat nu pp bijna in week 7.

In het andere hokje wil ik vrouwtjes en mannetjes zettend die 2 a3 weken in de bloei staan.

(staan nu nog in een ander vertek maar ik kan ze hier niet laten)

Kan een pp in week 7 nog last hebben van stuifmeel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...