Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NWZ

Hoeveel Liter, Hoe Groot De Plant?

Recommended Posts

Hallo ik heb een vraagje, als ik 2 65l speciekuipen in mijn tuin zet, hoe groot wordt de plant dan? en wat is mijn opbrengst? ik heb gezocht maar ik heb het niet kunnen vinden.

 

MVG NWZ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan welk soortje, en wat voor voeding je gebruikt, wat voor grond, veel of weinig zon/neerslag en of je veel of weinig ervaring hebt en nog veel meer dinge.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee(Y) ik weet niet, ik krijg zomaar zaadjes van iemand. Ik weet zoo niet welk soort het wordt

 

DAnkjewel maar wat is dan ongeveer het gemiddelde van alles? :lol:

 

 

 

MVG NWZ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Misschien moet je in het outdoor forum gewoon even een topicje van Whazzup opzoeken. Die heeft nu al meerdere jaren een paar speciekuipen in zijn tuin ingegraven gehad, en daar stonden toch behoorlijk dikke struiken in. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke zal ik doen (Y) dus ik kan flinke bomen verwachten als het weer enso mee zit? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okee(Y) ik weet niet, ik krijg zomaar zaadjes van iemand. Ik weet zoo niet welk soort het wordt

 

DAnkjewel maar wat is dan ongeveer het gemiddelde van alles? :lol:

MVG NWZ :D

 

is je doel iets rookbaars te kweken?

 

Ik zou je dan aanraden gewoon even zaadjes bij bijvoorbeeld sannies shop @ het forum hier te kopen. Gratis zaad is meestal voor parkieten :D En niet bedoeld om dikke toppen mee te kweken

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

k sie het verschil wel hoor, k heb zelf ff geoeffend met parkietzaad:P whaha,, ze zeggen dat het rookbaar is als je die plant heel erg laat stressen, bijv met een spijker door de stam, maar ik betwijffel dat

 

En k krijg het niet, maar ik koop het via een goede vriend die ik bijna iedere dag zie, en zelf ook wiet kweekt dus ik maak me daaar geen zorgen over

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst vragen wat voor soortje het is

als hij dat ook niet weet ( niet kopen ) koop bij sannie jackberry ofzo

hoogte zal wel ongeveer 2 meter zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 L kuipen kweek je wel grote planten in, zeker rond de 1.5-2 meter en met een goede nazomer rond de 200-400gr opbrengst. Maar een weekje wel of geen regen is een wereld van verschil kwa opbrengst dus daar moet je gewoon geluk mee hebben. Je zal iig genoeg hebben om een jaar de shop te kunnen mijden :lol:

 

Jackberry is een prima soortje, die raad ik je wel aan ipv te gaan knoeien met dat vogelezangzaad van je vriend..... :D

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik ook doen scheelt een hoop geld

vogel zaad kost niks :S

en je hebt niks

jackberry ( dacht 30 35 euro zo uit me hoofd ) dat zijn 6 gram van de shop

van een kweek haal je zowie zo wel 100 gram dus reken maar uit

 

0.35 per gram :S dat is wel minimale zon beetje

je hebt 10 zaden als je het helemaal goed wilt doen ga je voor 3 planten

1 man 2 vrouw

man + vrouw zaad

1 vrouw wiet

zo kun je dan weer jaren voor uit dus wat kost het nou je kosten zijn te verwaarlozen :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee bedankt, ja ik heb dus 2 65 liter bakken,, en 1 30 liter volgens mij, maar ik wil iid wel 3 planten neer zetten:D :P

 

 

en ik zie wel wat de opbrengst is, maar is dat echt zoo hoog? als ik nou een beetje top enzoo ;)

 

njaa iig bedankt voor jullie reacties

 

MVG NWZ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEY NWZ : duidelijke ene nieuwe in dit vak :( welkom en geft nix we zijn allemaal ergens begonnen met nul verstand :(

 

proberen dit kort uit te leggen :lol: wiet kweken buiten is niet moeilijk, oogst wel !!!! een paar dignen die jij zelf kan doen om te zorgen voor ene goede oogst:

 

 

je grondje dit raad ik iedereen aan zelf ook gebruik rete goedkoop!!!! pakketje wormen humus ( 5 euro max en te halen bij elke tuincentra) 3x 40 liter besmette aarde rond de 5 euro en 3 x 40 liter universele aarde halen dit is rond de 4 euro dit alles is gewoon van praxi,s heb ik goede ervaringen mee :lol: nog een zakkie of 2 perliet halen van rond de 4 euro en je grondje is klaar :( perliet zorg voor luchtigheid in je grond is zeer belangrijk !!!!

 

perliet+bemestte aarde en wormen humus ( lees eerst hoeveel je gebruiken moet!! ) mengen en nat maken

daarbovenop univesele grond ( ongeveer een laag van 10 cm ) hierop kan je je zaden ook in laten ontkiemen als je geen 1 l potjes heb of wilt halen.

 

voeding: wortel stimulator van canna heet rhzio tonic en aan 250 ml heb je voor 2 jaar meer dan genoeg aan !!! dus haal je er wel uit en kost maar rond de 10 euro meer heb je niet nodig!!!! doordat er al mest stoffen in je grondje zitten.

 

 

dan de zaad keuze: neem buitensoorten deze beginnen eerder te bloeien en bloeien ook niet lang zijn uiterlijk in september klaar !!! deze zaden kosten ook niet veel bij nirvana heb je buitenzaden voor 15 euro per 10 stuks ( masterkush is een lekekre bijvoorbeel en hollands hope is ook neit verkeerd wel anders als je in de shop rookt ).

 

deze plantne wordne rodn de 2,5 meter ook in een space kuip van 65 liter !!!!! door een aantal keer te toppen word de plant lager maar wel stukken breeder !!!! je krijgt meerdere hoofd toppen en heb vaak ook ene hogere opbrengst !!!

 

zet je planten in je tuin of waar dan ook waar veel of liefst het meeste licht is !!!! meer heb je niet nodig

 

2 ons per plant moet wel lukken !!!! heb ik vorig jaar ook gehad en dat een verrekt klote jaar om buiten te kweken !!! manne trouwens gewoon verwijderen !!! neit lopen te klooien je eerste kweek met het bestuiven van want gegarandeerd dat al je planten onder de stuifsel zitten en zit je met 5000 zaden !!! ) geloof me heb het de eerste keer ook mee gemaakt :(

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

masteryero heeel erg bedankt!! :lol:

 

ik denk dat ik niet top, want dat plekje waar ze net de heledag licht krijgen, is niet zoo heel groot, dus dan laat ik ze maar groot worden, en dan met een keukentrapje :(

 

MVG NWZ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de mogelijk heid hebt is het goed

hoe meer licht hoe beter

licht = gewicht is een veel gebruikte zin hier op het forum

en je plant zal ook wel licht opzoeken als de plant te weinig licht krijgt gaat de plant "strekken" of sprieten

dan zoekt de plant als ware licht op dit is niet echt goed voor de plant want je krijgt een beetje een slungel plant zeker in het begin de plant zijn leven kan dit problemen geven want dan kan het gewicht te veel worden en knakt de stengel stam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...