Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scarr

Hoe Maak Ik Een Voorgroeikastje

Recommended Posts

hey hey

 

ik zit eraan te denken om een voorgroeihokje te maken voor mijn growkamer

maar nou ben ik hier niet echt thuis mee

wat heb ik hiervoor nodig? het gaat om ongeveer 40 plantjes en het staat op canna cocos slaps en ook op start blokken steenwol

hoeveel tl buizen moet ik hebben en welke?

wat voor kastje maten ?

moet er ook een afzuiger in hangen en dat soort dingen

hoelang moeten ze erin staan gewoon 2 weken???

 

greez scar

Share this post


Link to post
Share on other sites

heei scarr;

 

je kan gewoon een hokkie timmeren van bv underlayment te koop bij elke bouwmarkt, ligt er aan hoeveel vierkante meter alles beslaat en hang er zoveel mogelijk TL coolwhite lampen boven die je zo dicht mogelijk boven je plantjes zet, eventueel zodanig dat je ze ook hoger of lager kan plaatsen, bedenk daar maar iets leux voor ik heb een growcabinet gemaakt van een oude kleerkast en heb onderin een voorgroeibak gesitueerd, de TL's heb ik opgehangen aan rail die je hoger en lager kan hangen, ivm de groei, niet te ver er boven anders gaan ze strekken.

 

Ik hoop dat je hier eerst ff wat aan hebt ;)

 

greetz Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een leuk idee!! :D

 

ik heb een tijdje geleden een clone tentje gekocht.

tentje is 1,10 mtr breed x 0,65mtr diep x 1,20 mtr hoog.

dit heb ik opgedeeld in 1 vak van +/- 40 cm + 1 vak van +/- 80cm hoog.

het bovenste gedeelte (vak 40cm) gebruik ik voor zaden en verse stekken onder 5 x (2x)18 watt.

het onderste gedeelte (vak 80cm)is net groot genoeg om 15 potten van 7 liter en zo heb ik de mogelijkheid de mooiste stekken uit te sorteren voordat ze de bloeiruimte ingaan.

varierend hoelang ik ze kan laten voorgroeien staan er nu al weer 15 potten klaar om te vullen zodat over 4-5 weken de bloeiruimte weer meteen volgepropt kan worden.

 

misschien is het dus wel een idee om een hokje te maken met soortgelijke maten.

nadeel is dan wel als je meer als 15 potten van 7 liter wil laten voorgroeien dat de ruimte te klein is dus toch een langere ruimte nodig zult hebben en er dus maar meteen een lange dressoir van maken ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...