Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Geluid Afzuiger Verminderen?

Recommended Posts

Ik heb iemand geholpen met oude spullen die ik toevallig nog had.

Nu hebben we een kamertje in een jaren30 huis gemaakt voor 4x600w.

 

Ik had nog een 1500cbm afzuiger in een gewone MDF kist zonder isolatie of in rubbers. Gewoon oldskool erop geschroefd zeg maar.

 

Nu kan dat ding nergens worden opgehangen omdat het nogal krap is. Hij staat nu op de vloer met daaronder zo een praxis anti trillings mat van rubber en nog eens extra vier rubberen wasmachinepootjes eronder.

 

Maar je hoort het nog onder de kamer (verdieping eronder) omdat de vloeren van hout zijn.

Ook heb ik in het dakkapel een kiepraam open gezet en daarachter een MDF plaat (zwart gemaakt met gordijntje ervoor). De lucht blaas ik van onderin de koof naar boven, door het kiepgedeelte naar buiten.

Op stand 2 van de dimmer begin je het buiten te horen. Ik heb meer het idee dat je de motor hoort dan de wind die blaast.

 

Wat te doen? Een dimmer? een softbox. Geen zin om veel geld in te steken (ik zou helpen met oude spullen en ben niet de kredietbank) in dingen die achteraf niet helpen.

 

Ook tips gevraagd wat onder je trafo te leggen als je ze niet kunt ophangen. Dit resoneerd ook nogal. Ze liggen nu op een tegel met daaronder een antitril mat en de tegel ligt op wasmachine anti tril pootjes.

 

Bedankt vrienden! :verrygood

 

Ik heb iemand geholpen met oude spullen die ik toevallig nog had.

Nu hebben we een kamertje in een jaren30 huis gemaakt voor 4x600w.

 

Ik had nog een 1500cbm afzuiger in een gewone MDF kist zonder isolatie of in rubbers. Gewoon oldskool erop geschroefd zeg maar.

 

Nu kan dat ding nergens worden opgehangen omdat het nogal krap is. Hij staat nu op de vloer met daaronder zo een praxis anti trillings mat van rubber en nog eens extra vier rubberen wasmachinepootjes eronder.

 

Maar je hoort het nog onder de kamer (verdieping eronder) omdat de vloeren van hout zijn.

Ook heb ik in het dakkapel een kiepraam open gezet en daarachter een MDF plaat (zwart gemaakt met gordijntje ervoor). De lucht blaas ik van onderin de koof naar boven, door het kiepgedeelte naar buiten.

Op stand 2 van de dimmer begin je het buiten te horen. Ik heb meer het idee dat je de motor hoort dan de wind die blaast.

 

Wat te doen? Een demper? een softbox. Geen zin om veel geld in te steken (ik zou helpen met oude spullen en ben niet de kredietbank) in dingen die achteraf niet helpen.

 

Ook tips gevraagd wat onder je trafo te leggen als je ze niet kunt ophangen. Dit resoneerd ook nogal. Ze liggen nu op een tegel met daaronder een antitril mat en de tegel ligt op wasmachine anti tril pootjes.

 

Bedankt vrienden! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke Hobby

 

1500 m3 voor 4x600 watt? Daarmee ga je t in de zomer misschien niet redden.....

 

De motor maakt gedimd altijd een bromgeluid. Is het een slak of een buisventilator?

 

Een slak kan je ophangen IN de box aan rubbers, dan steenwol/ander geluiddempend materiaal erin en dan moet het gebrom minder worden.

 

Gebruik een HALOGEEN dimmer met snubber die gaan niet stuk.

 

iemand meer nog tips voor deze leuke hobby?

 

mvg CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een leuke hobby heb ik altijd tips :verrygood

 

je kan je box gewoon ff opnieuw bouwen... Dus openhalen en opnieuw bouwen van zo dik mogelijk mdf met daar tegenaan geluid dempende matten. En de afzuiger zelf ff in rubbers zetten.

 

kosten zijn er wel maar dan zit het wel weer goed:

 

mdf +- 15 eu bij de bouwmarkt maar het op maar zagen is wel gratis en makkelijk

isolatie materiaal ongeveer 10/30 euro ligt aan de grote van het pak

rubbers 3 eu

spijkers en schoefen 2 euro

 

 

gr en succes (maar wat ook kan is dat de afzuiger niet al te goed meer is en de lagers versleten zijn zodat die gaat trillen en extra lawaai maakt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een TMA dimmer. Deze is niet zoals een SMS com dimmer dat ie wel zachter gaat maar ook meer gaat brommen. Aan de dimmer ligt het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet hem op steenwol/glaswol isolatie.

 

Dan word het helemaal geabsobeerd.

 

Dat rubber matje, dat houd de trillilingen van de box wel tegen maar geeft het wel door naar beneden volgens de wet van Bartje.

 

 

Gewoon op wol zetten.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker zeker

 

:verrygood ;) ;) :P

 

:rofl :rofl :rofl :dope: :oeps :D :D :D :smoke :smoke :smoke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...