Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
teddylac

Canna Growschema

Recommended Posts

Heeej allemaal ik heb weer is een vraagje.

Ik voed nu redelijk volgens de richtlijnen van het canna schema zie foto:

 

med_gallery_14558_4080_14081.jpg

 

 

als booster gebruik ik bud xl ipv die van canna.

 

Nu geeft het schema aan dat ik in de 2e bloeifase 13/14 moet meegeven en op de fles staat drie weken voor de oogst ongeveer.

 

Wat is nu wijsheid nu al een week meegeven of op een later moment langere tijd meegeven.

WIe kan me helpen.

 

En even voor de beeldvorming zoals het er nu uitziet.

 

med_gallery_14558_4080_2600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai de foto geeft duidelijke overvoeding weer. Canna is goede voeding maar als je canna wil gebruiken is een ec (ook ph) meter geen overbodige luxe.

Canna is hele sterke voeding die je makkelijk overdoseerd.... wat je nodig hebt is dus meetapparatuur en een goed ec-schema van cannavoeding van een ervaren kweker.

 

Op dit moment raad ik je zwaar af om pk13/14 te gaan toevoegen. Indien je dat wel zou doen zou je nog meer voeding in je grond krijgen, waardoor het gaat ophopen en blokkades gaan ontstaan.

 

Ik denk dat je al last van blokkades hebt,.. indien je het schema hebt aangehouden hoogstwaarschijnlijk door overvoeding (en/of verkeerde ph waarde). Ik zie dat veel bladeren al redelijk licht van kleur zijn en ben bang dat dit gaat doorzetten.

 

Verder hoop ik dat je op een lightmix bent gestart want indien je met een allmix grond bent gestart garandeer ik dat je echt zwaar overvoed hebt.

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

 

Northern :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er droevig uit vriend. Ik krijg een dejavu, brrrrrrrrr

 

 

Hoeveel voeding geef je mee dan per 10l??

 

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@northern ik heb een pcen ph meter en geef niet precies volgens het schema,ik geef bv maar 35ml flores op 10 ltr.ec zit nu op 1.5 en ph op 6.4.

Heb in het begin idd te snel te veel voeding gegeven.

 

@ert ik geef per 10 ltr 35ml terra flores en wat rihizotonic .

heb je hetzelfde probleem gehad als ik ik word er ook helemaal gek van aangezien ik meerdere adviezen heb gehad,weet nu niet wat wijsheid is.

ben net naar de gs geweest en die zegt aangezien ik nu van onderop water geef dat ik beter gedoseerd wel met voeding van boven af water moet gaan geven en een ec van 1.5 aan moet houden deze week.

 

wat ik wel moet zeggen i dat de neuwe bladeren allemaal mooi groen zijn.

 

 

wat is wijsheid mensen had ik nu maar de tuinbouw school agfemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die rizzo heb je niet nodig. Het andere probleem is dat je PH daar zo fucking van omhoog schiet, dat de tranen uit je broek lopen.

 

 

En je geeft nu de max aan voeding, en je zit pas op week 4 ofzo.

 

 

En je kweekt in een tentje, en daar heb je nogal slecht dingen van.

 

Ec zeker niet omhoog brengen want je bladpunten zijn helemaal verbrand. Welke tent heb je??

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert

 

Hoezo geef ik nu de max aan voeding er word aangegeven 50 tot 65ml flores op 10 ltr en ik geef 35 ml op 10 ltr.

Ik kweek in een growbox xl.

ik denk juist maar ik zeg daar wel bij IK DENK dat ik meer voeding moet geven aangezen de toppen veel te klein zijn voor week 4 vind ik.

en die verbrandingen in de punten zijn van de overvoeding in het begin volgens mij want ze gaan er niet slechter uitzien volgens mij ,wel staan ze wat stil in de bloei.

Is het misschien verstandig de potten afzonderlijk in afgezuurt water te zetten zodat de opgehoopte zouten eruit kunnen spoelen.

 

Geef me de gouden tip ik ben hopeloos op dit moment. :bier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je luisteren naar de rest en stoppen met denken,gozerd!! :bier

Staan je vrouwkes nou in nieuwe aarde of gebruikte ?Rhizo nu nog meegeven is killing!!

Heb je enzymen in huis? Anders moet je daar in je volgende waterbeurt wat van meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in verschillende schemas van canna zie ik dat ze heel lang die rhizo meegeven...

 

Zelf doe ik dit ook gewoon... maar ik controleer wel alles met een ph en ec meter.

zelf meng ik op 10 liter water het volgende

 

50ml flores

5ml rhizio

25ml enzym

en

20ml boost

+co2tablets

 

ff afzuren...

 

En hier nog geen enkel signaal van overbevoeding... en ze zuipen redelij.. per dag zoon halve liter per plant.. misschien iets minder. Dit allemaal via het blumat systeem! whoot(thnx patpot)!

 

 

En als je planten echt overvoedt zijn.. dan gewoon tijdje water geven neem ik aan.

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Teddylac

 

 

Ik zie dat je post al dateerd van 12.2007 mar toch wil ik ff reageren

 

Hier even de uiteenzetting wat ik zou willen doen:

 

Effe bij vermelden dat een vriend van me het zo doet en prachtige exemplaren heeft.

 

Hij baseerde zich op de voedingstabel van CANNA zelf, maar, nam de helft van hetgene dat men voorschrijft op de tabel.

 

Graag jullie ervaringen, meningen, en of verbeteringen. Verhoudingen zijn steeds op 10 L regenwater.

Orginal Homeboxtent 1 op 1 op 2 m alles aanwezig.

 

Bij week 1 (iets langer) 18 u licht (600w) 20ml TERRA VEGA op 10 l regenwater + 2,5 ml RHIZOTONIC

 

bij week 2vegatieve fase van +- 1 tot 3 weken op 12u licht

30 ml terra vega + 10 ml Rhizotonic + 15 ml cannazym

 

bij bloeifase 1 12 u licht (verschijnen van de 1ste bloemen) 1 tot +- 2 weken: 50 ml TERRA FLORES + 2,5 ml RHYZOTONIC + 12,5 CANNAZYM + 20 ML CANNABOOST

 

 

bij bloeifase 2 12 u licht (bloemvorming over de gehele plant) : 50 ml terra flores + 2.5 ml rhyzotonic +12.5 canazym + 20 ml cannaboost + 7.5 ml pk 13/14

 

 

 

bij bloeifase 3 (toename in bloemgrootte) 2 tot 3 weken: 12 u licht 50 ml terra flores + 2.5 ml RHYZOTONIC + 20ml cannaboost

 

 

bij bloeifase 4 (toename in bloemgrootte en afrijping) 1 tot 2 weken 12u licht 12.5 cannazym + 20 ml cannaboost

 

 

Hieronder vind je de orginele tabel van CANNA zelf...

helemaal onderaan zie je hun tabel die zij hanteren...

 

http://www.canna.nl/producten_terra/voedingsschema.html

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reakties!

Posten maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...