Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
serpenteve

mede kruipruimte kwekers gezocht

Recommended Posts

eejj, lijkt me een vet plan om in de kruipruimte met steenwol te gaan kweken, ik zoek eigenlijk tips en tricks hierover, vooral hoe diep ik moe grave :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 2 mtr diep graven, pff

of wil je blijven kruipen in je ruimte?

 

MMm, misschien dmv draden horizontaal laten bloeien?

 

RixWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te diep, ik ben wel een kruiperige typ :lol: , weet niet meer hoehoog mijn plantjes waren 4 jaar geleden, en ik weet niet hoehoog het steenwol medium moet staan, kan denk ik niet dadelijk op de grond :?: ,ivm evt. eb en vloed

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het daar ook niet een beetje vochtig :?: lijkt me niet zo'n goede combinatie met electriciteit :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken voor het gemak een minimale hoogte van 1,5 meter voor het maken van een kast en je kan uitrekenen hoe diep je moet graven.

 

Ben heel benieuwd hoe je al het grondwater weg kan halen,

en mogelijk nog interessanter, weg kan houden. :?

 

Ik vrees dat je weinig medekruipruimtekwekers (goed woord voor scrabble) zal vinden :lol:

Zal wel ideaal zijn qua oppervlakte maar denk niet echt haalbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruipruimte kweken heeft te veel praktische problemen.

Hoogte, vochtigheidsgraad( laatste weken op steenwol moet dat 40 % zijn), gevaar van sluiting, hoog grondwater, ongedierte, verse luchtaanvoer, watervat.

 

simpel voorbeeld,

 

je hebt min. 20 cm. nodig om een soort frame te creeren voor je bakken en je afvoer enz.

dan krijg je je planten, je wil kleine panten, dus een cm. of 50.

 

daar 50 cm. boven moeten je lampen hangen.

Je lampen zijn 20 cm dik.

Moeten ook ergens aan hangen, dus je moet min.200 cm hoog zijn.

 

Dat is erg veel zand scheppen.

 

IK zal het je afraden.

 

Met gemeende groet P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idee is super cool !

Maar ik ben bang dat de kruipruimte te ranzig is, vooral het gevaar voor insecten kan je je lieve plantjes niet aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens(aanname :wink: ), niet zo negatief, het zal geweldig worden, wel veel moeite, maar dan heb je er wel vele jaren plezier van.

luister :lol: , geen hoge waterstand,vloer, wanden+bodem wordt luchtdicht afgesloten, vrij eenvoudig te doen, afvoer lucht wordt in mijn geval makkelijk(houten vloer, via schoorsteen naar buiten)afzuiger graaf ik in de grond(voor reductie geluid)aanvoer lucht moet ook lukken, ik blijf erbij kruipruimte is een mooie ruimte om er veel (550 stuks)neer te zetten, alleen dat graven,,vrijwilligers :?: :?: maar bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi nou ik hoop dat het je gaat lukken! we willen dan wel foto's zien natuurlijk. maar het werk wat je moet verzetten is enorm, helemaal na het een vette smoke :wink:

zelf laat ik mn plantjes in een kamer staan zodat ze af en toe ook nog een beetje dachlicht krijgen en uit het raam kunnen kijken.

je plan lijkt me haalbaar! maar zie ik mezelf niet zo snel doen :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een gaaf idee...beetje veel werk maar je wil er ook lang plezier van hebben. Alleen 550st...wow das wel erg veel graafwerk, hoop maar dat je huis daardoor wel blijft staan, of dat je ten minste geen scheurvorming in je muren krijgt (onderschat dit niet met veel grond eruit halen ) en ja dat grondwater zal denk ik je grootste probleem zijn...pompen is erg link omdat je dan ook water onder je fundering wegpompt wat niet goed is voor de grondstabiliteit...je hok moet gewoon een soort waterdichte bak worden. (vijverfolie ?)...veel succes, en je hebt ook direct vloerverwarming in je woonkamer :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een zanderige kruipruimte hebt is dat een geweldige plek om 'n kweekruimte te maken. Er gaat niks boven een kelder (wel een waterdichte!!)

 

Blijf met uitgraven wel tot zeker een meter van de fundering vandaan of je moet een betonvloer storten en muren opmetselen, m.a.w. een echte kelder ervan maken. Doe dit ook zo, dat als de pliezie ooit mocht bnnenvallen, je de kelder niet direct kunt zien (gegarandeerd dat ze bij een huiszoeking even het luik van de kruipruimte optillen).

 

Verder is een (waterdichte) kelder ideaal omdat je zo goed de temperatuur constant kunt houden. Dus, ook kweken tijdens de extreemwarme zomerdagen.

 

Een kennis van me had ooit zijn kruipruimte uitgegraven om te kweken (en dat heeft 'm geen windeieren gelegd). Na enkele jaren was ie (vermoedelijk) verlinkt door een zogenaamde vriend. Pliezie op bezoek maar er was juist geoogst. Apparatuur werd wel in beslag genomen. Enkele maanden later kreeg ie weer bezoek van de pliezie maar alweer was er juist geoogst. Toen vond ie het toch maar te link worden en is verhuisd. De nieuwe bewoners zijn dankbaar voor zijn inspanningen :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...