Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

coffeshops sluiten

Recommended Posts

Zowel CDA als LPF zijn behoorlijk tegen het huidige gedoogbeleiden plannen zijn er ook om coffeshops te gaan sluiten. De vraag is eigenlijk of dit haalbaar zal zijn ? Ze kunnen natuurlijk wel (proberen te) sluiten maar dat zal dan inhouden dat de handel zich weer naar de illigaliteit verplaatst en naar straat (waardoor de leeftijdsgrens ook komt te vervallen), met alle gevolgen nadien.

 

En zal het niet zo zijn dat er dan dezelfde taferelen gaan afspelen als in america met de drooglegging (alcohol).

 

Of zal "het volk" in opstand komen ? (en wat zal dat betekenen ?)

 

Wie het weet mag het zeggen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

het sluiten van coffeeshops leidt uiteindelijk alleen maar tot een verhoging van de criminaliteit, dus waarom zou je shops in vredesnaam gaan sluiten- totale onzin als je het mij vraagt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volk in opstand?lijk me iets wat overdreven.vergeet niet dat de meeste mensen nog tegen coffeeshops zijn en wij in de minderheid staan.en al moet ik eerlijk zijn denk ik ook dat het positieve voordelen heb.al kijk je naar die kleine apen die op hun 10 of 12e al beginnen met blowen die vezieken gewoon der leven.niet speciaal door het blowen zelf,maar wel wat daarna komt zoals harddrugs en criminaliteit.plus dat ik vind dat we niet net moeten doen alsof het allemaal maar mag.daar gaat deze hele maatschappij naar de klote van!!wat komt hierna dan heroineshops?

 

begrijp me niet verkeerd niks mis met jointje roken.het gaat mij vooral om die kleine knakkers.die zijn toch de toekomst en die moeten niet leren dat alles maar normaal is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

OUDE "wijze" man Edje sprak:

 

.al kijk je naar die kleine apen die op hun 10 of 12e al beginnen met blowen die vezieken gewoon der leven.niet speciaal door het blowen zelf,maar wel wat daarna komt zoals harddrugs en criminaliteit.plus dat ik vind dat we niet net moeten doen alsof het allemaal maar mag.daar gaat deze hele maatschappij naar de klote van!!wat komt hierna dan heroineshops?

 

begrijp me niet verkeerd niks mis met jointje roken.het gaat mij vooral om die kleine knakkers.die zijn toch de toekomst en die moeten niet leren dat alles maar normaal is..

 

tissssssskkkkk

dus, als je begint te blowen op je 30+e dan niks aan de hand, maar een kleine aap van 12 verziekt z'n leven ??????

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

 

wat IK ni normaal vind is ouwe zeikerds die kleine aappies menen de les te moeten lezen over iets wat ze zelf doen

da's....

da's....

da's fuckin HYPOCRIET!!!!! duud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat iemand van 18 eerder verstandiger met blowen om kan gaan dan iemand van 12 (hoeft dus zeker niet altijd zo te zijn), dus wat dat betreft zie ik wel wat in dat urgument. Maar nu is het juist dat iemand van 12 niet in een shop kan halen, zullen deze wel gesloten gaan worden dan zal de hele handel in de illigaliteit gaan en kunnen ze er vast gemakkelijker aankomen.

 

En denk dat er toch wel behoorlijk wat verschil zit tussen en coffeeshop en een heroineshop.... of heb ik het mis ?? En blowers zijn in de minderheid, maar denk niet dat zij daarom maar passief toezien hoe de shops gesloten worden en ze niet meer aan hun wietje kunnen komen.

 

Was het niet zo dat bij de drooglegging er ook sprake was van een minderheid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh die LPF opereert wel in de geest van Pim Fortuin zeg.

Pim heeft nog eens gezecht dat als hij in de regering kwam dat hij als eerste canabis zou legaliseren.

 

Maar dat was wel te verwachten dat LPF dat zou gaan doen..... DUS voor iedereen die LPF heeft gestemt: BONK ON THE HEAD :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk wel dat iemand van 18 eerder verstandiger met blowen om kan gaan dan iemand van 12

 

Ik denk dat thuiswonende jongeren doorgaans vet meer onder toezicht staan dan studenten en ouderen en dus toch echt enigermate op de rem moeten in hun gebruik. Bovendien haalt Ed de aloude, nog nooit met feiten onderbouwde "stepping stone" theorie van stal. Welnu, als wietgebruik onder _jongeren_ tot criminaliteit, heroinegebruik "en erger" zou leiden, waarom dan niet bij _ouderen_ die immers VEEL MEER vrijheid EN geld ter beschikking hebben??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat thuiswonende jongeren doorgaans vet meer onder toezicht staan dan studenten en ouderen en dus toch echt enigermate op de rem moeten in hun gebruik. Bovendien haalt Ed de aloude, nog nooit met feiten onderbouwde "stepping stone" theorie van stal. Welnu, als wietgebruik onder _jongeren_ tot criminaliteit, heroinegebruik "en erger" zou leiden, waarom dan niet bij _ouderen_ die immers VEEL MEER vrijheid EN geld ter beschikking hebben??

 

Vergeet dat argument van de controle op thuiswonende jongeren maar!

Ik werk zelf met jongeren en ook ivm drugverslavingen en die controle is er in vele gevallen niet! Zelfs als ze er al is en wanneer de ouders met goede bedoelingen voorlichting geven over druggebruik is dit tegenwoordig zeker geen garantie meer dat alles goed loopt (en ik ben hier niet aan het veralgemenen, ik ken ook genoeg jongeren waar het uitstekend mee gaat, ook diegene die cannabis gebruiken, maar er is ook een grote groep anderen!)

En het verschil tussen (jonge) jongeren en ouderen is er wel degelijk, ze zijn veel gemakkelijker te beïnvloeden en het groepsaspect en groepsdruk zijn zeer belangrijk. Sommigen hebben karakter genoeg om er tegen in te gaan, anderen niet! Hoe jonger, hoe minder kans dat ze er tegen in gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op je 30 blowt is er zeker niks aan de hand goed begrepen wolf :lol: en kom ook niet lullen dat ik hypocriet ben over de rug van andere mensen :lol: heb meer het idee dat jij je gelijk aangevallen voelt

 

heb dus niks te maken met hypocriet,maar als jij vind dat die kleine aapies van vroeg af aan moeten blowen en vind dat het niet uitmaakt offie nou 12 bent of 30 is gewoon dom.

 

ben zelf heel goed voorbeeld van zo,n klein aapie die tot z,n oren verzeild geraakt is in problemen.komt natuurlijk niet alleen door blowen,maar daar begint het wel mee[en het is cliche ik weet het]dus heb alle recht om daar zo over te spreken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is absoluut niet zo dat elke kleine van 12 in de problemen raakt, het ligt aan je opvoeding vind ik, en mijn eerst blow was op me 11de en heb toen 3 jaar niet meer gedaan. had niet echt een rede, maar gewoon niet meer en ik zou ook echt niet mee krijgen op me 11de, nu op 16de al niet, maar kinderen van 12 krijgen echt niet mee in de shop ( misschien smerige hasj met autobanden er in gestopt wel mee) maar dan ben je gewoon een slechte coffeeshop.

 

en ik denk dat je als 12 jarige niet echt goed kan beslissen of het wel goed is wat je doet met blowen. maar het ligt zeker ook aan je opvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet dat argument van de controle op thuiswonende jongeren maar!

Ik werk zelf met jongeren en ook ivm drugverslavingen en die controle is er in vele gevallen niet!

En het verschil tussen (jonge) jongeren en ouderen is er wel degelijk' date=' ze zijn veel gemakkelijker te beïnvloeden en het groepsaspect en groepsdruk zijn zeer belangrijk. Sommigen hebben karakter genoeg om er tegen in te gaan, anderen niet! Hoe jonger, hoe minder kans dat ze er tegen in gaan![/quote']

 

Zeker zijn er ouders die geen acht slaan op hun kinderen. Maar misschien wel minder dan het lijkt. Tenslotte ZIE je de kinderen met wie het WEL goed gaat, niet! En zouden dat dan allemaal straight-edgers zijn???

 

Groepsdruk is zeker een groot probleem en niet alleen inzake drugsgebruik. Toch heb ik hier ook een kanttekening bij. Als de groepsdruk onder jongeren al groot is, onder volwassenen bestaat die OOK. Ga maar eens in afwijkende kleding naar kantoor, verf je haar in een niet neutrale kleur, houd er hobbies op na die anderen bizar vinden of op z'n minst _vreemd_. Laten we wel zijn, al die waanzinnig dure reclameblokken die elk half uur je film onderbreken - dat is groepsdruk voor volwassenen, en misschien trekken die niet de drugs in, maar dan hebben we het over koopgedrag dat beinvloed wordt, met HEEL ERG VAAK financiele probelemn als gevolg. Dacht je van zuipen???? Al eens op een personeelsfeest geweest? Terschelling is er niks bij.....

Ofwel, zonder het probleem onder de jeugd te willen bagatelliseren; we moeten _allemaal_ vroeger of later leren omgaan met groepsdruk.

 

Ik denk dat het probleem zeker bestaat, maar dat het ook niet overtrokken moet worden. Groepsdruk en invloed van "slechte vrienden" is van alle tijden. Verbieden om wiet te gebruiken zal niet helpen, net zomin als verbieden om die "slechte vrienden" te ontmoeten helpt. Het is te hopen dat kinderen die zo in de problemen raken, liever vroeger dan later, een 'mentor' ontmoeten, iemand waar ze wel goed contact mee hebben en die ze niet veroordeeld of bestraffend toespreekt, maar ze in hun waarde laat en hen die waarde ook zelf helpt ontdekken.

 

Ik ben al jaren van mening dat heel veel problemen zouden kunnen worden opgelost door niet het probleemkind, maar de ouders [of beiden natuurlijk] te begeleiden.

 

Misschien zouden kinderen die drugs gaan gebruiken uit 'verkeerde' motieven, ook anderszins in problemen zijn geraakt als ze niet die drugs hadden ontdekt. De damesheren geleerden zijn al decennia aan het bakkeleien over "opvoeding" versus "genetische aanleg" voor het ontsporen van mensen. Zelf denk ik dat het de combinatie is. En dan nog is er NIET zoiets als een "onontkoombaar lot". Iedereen heeft het uiteindelijk in eigen hand - maar sommigen take the long way home.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb dus niks te maken met hypocriet,maar als jij vind dat die kleine aapies van vroeg af aan moeten blowen en vind dat het niet uitmaakt offie nou 12 bent of 30 is gewoon dom.

 

ben zelf heel goed voorbeeld van zo,n klein aapie die tot z,n oren verzeild geraakt is in problemen.komt natuurlijk niet alleen door blowen,maar daar begint het wel mee[en het is cliche ik weet het]dus heb alle recht om daar zo over te spreken..

 

Ahahahahahaha waarom zou ik me aangevallen moeten voelen? Ben de 12 ruim gepasseerd eh.

Ik heb het niet gehad over "moeten blowen" - ik ben ook geen voorstander van blowen onder de 16; maar er zijn jongeren die het WEL doen en dat worden echt niet allemaal crimineeltjes en straatjunks.

 

En je hebt recht om zo te spreken - maar spreek dan voor jezelf. t Zijn niet allemaal kleine edjes out there.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het idee van de coffeshop sluiten ben ik het dus absoluut niet mee eens!!!! Je kunt verworven vrijheden van mensen niet zomaar terugdraaien .

En waarom worden alle kroegen dan niet gesloten daar word alcohol gedronken en meestal niet zo weinig ook, en er komt over het algemeen vaak agressie bij mensen als ze wat te veel gedronken hebben!

Heb jij wel eens een agressief iemand meegemaakt in de coffeeshop?

Nou ik niet! En als mensen niet in de coffeeshop hun wiet kenne halen moeten ze dat bij straatdealers doen die ze misschien ook in aanraking met harddrugs. En de criminalitiet zal volgens mij ook flink toenemen dus hou die fijne coffeeshops lekker open :!: :!: :!: :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok als 1ste, aardig zijn tegen elkaar please, meningen mogen verschillen, ga niet iemand naar beneden halen om je argumenten te onderstrepen, dat werkt averechts en maakt de discussie er niet prettiger op.

 

Goed dat was de juf-mode, die gaat nu uit want ik vind het helemaal niet fijn om juf te moeten zijn(he dat rijmt, wat ben ik toch goedddddddd) :wink:

 

Coffeeshops sluiten, zwaar slecht plan, op die manier maak je het idd makkelijker om over te stappen naar zwaardere soorten drugs.

Wiet zal dan ook verkocht worden door de dealers die ook ander spul verkopen dan, met alle ellende van dien.

 

De leeftijdsgrens moet gewoon blijven bestaan, jongere kinderen doen het toch wel als ze echt willen, maar het openlijk toestaan vind ik te ver gaan.

 

Een kind van 12 die blowt, nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het niet ga toestaan als mijn zoontje straks op z'n 12de wil blowen.

Ik vind dat idd te jong, kids van die leeftijd horen nog lekker onschuldig te zijn(only in a perfect world helaas).

16 prachtige leeftijd om heel voorzichtig te beginnen met expirimenteren, eerder liever niet.

 

Maar ik ben wel realistisch genoeg om te begrijpen dat mijn invloed op mijn zoon maar tot in zoverre gaat, als hij het echt wil dan zal hij het doen.

In dat geval heb ik liever dat hij het thuis doet waar ik het in de gaten kan houden, met wiet waarvan ik zeker ben dat het ok spul is en dat het zich niet uitbreidt tot andere gevaarlijkere dingen.

 

Ik heb het al helemaal geplant, ik maak een soort chill-out place thuis, waar de kids kunnen hangen.

Wij hadden dat vroeger ook thuis, een zolder met een tafeltennistafel enzo.

Was altijd zeer gezellie, iedereen zat altijd bij ons thuis.

Zo kan ik ervoor zorgen dat het grut bij me in de buurt blijft en dat ik een oogje in het zeil kan houden.

 

De moeilijkheid als ouder zijnde is een goed evenwicht te vinden tussen oplettendheid en je kind genoeg vrijheid geven.

 

Ben je te oplettend dan gaan ze dingen stiekum doen, geef je een kind teveel vrijheid dan is het niet meer mogelijk ze terug te fluiten als dat echt nodig is.

 

Verder zal ik hem goed informeren over de gevaren van drugs(ook van wiet, alcohol enzo), maar ook hoe hij op een goede manier met drugssoorten om moet gaan.

 

Je komt er gewoonweg niet meer onderuit, je kind gaat in aanraking komen met drugs, het enigste wat je als ouders kan doen is blijven openstaan voor je kind(open dialoog op gelijke basis), niet gelijk hakken maar goede info geven en niet alleen zeggen drugs is slecht blijf eraf, leer hem/haar dat er met drugs heel voorzichtig omgesprongen moet worden, geef hem/haar de handvaten die hij/zij nodig heeft om in deze gekgedraaide maatschappij te overleven.

Kennis is macht.

 

Pfffffffffff ben ik ff blij dat die van mij eind deze maand 3 word, al deze ellende heb ik dus gelukkig nog niet, maar ik heb het al vaak zat fout zien gaan bij andere, zelfs van heel dichtbij, ik verdom het om diezelfde fouten te maken en daar mijn kind aan kwijt te raken(kwijt raken vind ik al als het contact tussen mij en mijn kind niet meer spontaan en open is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn gewoon feiten.maar ik heb ook nooit gezegd dat ik iedereen over 1 kant scheer ok?dat is mij net in de mond gelegd..maar ik ga het er niet meer over hebben.tis vandaag zaterdag en ik moet gaan housen..mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vandaag zag was ook zoiets doms. Ik mag dan wel 15 zijn maar ik blowde wel op mijn manier. Ja ik zit ook in mijn expirimentele fase en ben nu voor een onbepaalde tijd gestopt vanwege mijn studie die ik goed wil afronden.

 

Ik ging vandaag een film huren. De videotheek zit tegen over de shop dus ik zie 2 jongens en een meisje staan waarvan het meisje mijn leeftijd had en de jongens waren jonger. Ik zie opeens 2 mannen van eind 20 de shop uitlopen en ze lopen op die jongens en het meisje af. 1 vent geeft zo wat wiet aan het meisje en ze lopen verder. Dat gebeurd wel vaker bij ons. Ze vragen aan een shopganger of ze ook voor hun willen halen en denken niet na over de risico's. Als ik wiet ging halen zorgde ik altijd dat ik iemand kende die voor mij ging of ging ik naar een dealer waarvan ik wist dat die betrouwbaar was en kcht daar wiet wat goedkoper was en waarvan de kwaliteit ook nog eens toppie was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de groepsdruk onder jongeren al groot is, onder volwassenen bestaat die OOK. Verbieden om wiet te gebruiken zal niet helpen, net zomin als verbieden om die "slechte vrienden" te ontmoeten helpt.

 

Groepsdruk is er inderdaad ook bij volwassenen, maar je kan deze zeker niet over dezelfde kam scheren! De groepsdruk bij jongeren is van een totaal andere aard dan bij volwassenen, zij leven nog niet in 'de realiteit' (klinkt zwaar, maar jullie weten wel wat ik bedoel) zoals volwassenen dit wel doen!

En verbieden helpt inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar moet toestaan dat elke 12-jarige gaat wiet roken!

Ik hoor graag vertellen dat wiet veel minder schadelijk is dan alcohol en zo verder, maar het is en blijft een drug! Ik ken ook mensen die problematisch verslaafd zijn aan wiet. Je moet ook willen toegeven dat wietgebruik negatief kan uitvallen, net als alcoholgebruik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een reacties kan ik plaatsen zeg ! :lol: :lol:

Zal eerst reageren op die shopgangers wiet laten halen, hoor en zie ik heel vaak...... en vaak dat die "jonge gastjes" genept worden door die shopgangers :P :lol: :lol: :oops: Als ze het al halen voor je halen ze er vaak wiet uit of geven ze je een kleiner zakje, maar ook groot is de kans dat ze gewoon binnen gaan zitten voor een (paar) uur. Kan ook nog dat ze gewoon naar buiten lopen en je niets geven.... dag geld :D

en ik weet niet of ik dat nu erg moet vinden... grappig iig wel :wink:

 

En met de theorieen over de jongeren en kans op probleemgebruik:

Natuurlijk staat men onder alle leeftijden onder (grote) druk van je omgeving en laat je je hierdoor beínvloeden; maar......... een ouder iemand heeft wel een paar jaar langer kunnen ontdekken waar grenzen liggen en gaat relativeren, oorzaak en gevolg inzien. Dit moet je bij het gebruik van wiet (of hasj) ook kunnen ! En sla elk ontwikkelingsboek over jongeren er maar op na, dit begint al zeer vroeg met : hé, als ik mama roep, dan komt ze aangelopen van een baby en ontwikkeld zich met de jaren.

Iemand van 20 zal dit zeker meer kunnen als iemand van 12 (psychologische afwijkingen/uitzonderingen daar gelaten)

 

De vriendenkring (peergroup) speelt tijdens de puberteit en belangrijkere rol in de ontwikkeling en gedrag dan de rol die ouders spelen; ongeacht wat ouders ook denken of willen denk maar eens simpel aan een merk kleding, kledingstijl die ze moeten hebben, de muzieksmaak. en dit is echt zo tussen de globaal 14-17 jaar. Daarbij komt dan nog de hormonale fase, ze gaan vanalles ontdekken (juist ook aan zichzelf, alles is nieuw, en zo komen ze ook wiet tegen.

 

En vaak is het zo dat open jongeren toch altijd bepaalde dingen niet met je bespreken, hoe open de relatie dan ook is. Ben een collega van Xytras zag ik en ik krijg zeer regelmatig te maken met "open relaties" waarbij ik altijd wel onderwerpen hoor en bespreek die ze thuis niet bespreken.

Dit maak ik zelfs in familiekring mee, een hele open relatie, is iedereen het over eens, ik zelf ook... maar toch hoor ik genoeg dingen die moederlief (en/of vaderlief) echt niet te horen krijgen.

 

stop maar met reageren want anders wordt de lap tekst nog groter en wordt het helemaal niet meer gelezen :wink: en heb ik al die moeite voor niets gedaan :lol: :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...