Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

is merk voeding van belang ?

Recommended Posts

Weet niet of er hier reclame gemaakt mag worden maar de vraag is:

Maakt het uit welk merk voeding je neemt (zoja, waarom en welke) en kan je voeding van de verschillende merken goed gelijktijdig gebruiken of is het beter dit uit dezelfde "serie" produkten te gebruiken ?

 

(als het wat uitmaakt: op grond, binnen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm,

 

man in de growshop heeft me ooit verteld dat er 2 merken zijn van cannabisvoeding, die echt een laboratorium hebben waarin ze onderzoek doen naar de kwaliteiten van de voeding, en dus voeding "uitvinden"/samenstellen:

 

Dat zouden dan Canna zijn, en B'Cuzz...

 

Hij zei dat alle andere producten vaak gewoon hetzelfde product zijn met een ander label...

 

Zo kan je Canna per 1000 liter bestellen, en 1.000 plastic flessen met je eigen label op, en het dan op flessen trekken en er meer geld voor vragen. Dat is wat vaak gebeurt.

 

Verder kost B'Cuzz vaak meer geld dan Canna, maar je hebt er minder van nodig (geconcentreerder dus)

 

En wat niet van een van die 2 bedrijven komt, is sowieso gemengd door iemand ZONDER een lab om te testen of zijn/haar veronderstellingen over voeding juist zijn... wat niet wil zeggen dat 't niet zou werken, natuurlijk...

 

Verder... of je producten van verschillende merken mag door elkaar gebruiken ? Daar is niets op tegen, als je toch al iets of wat verstand hebt van je plantjes (als je niet weet waar N-P-K voor staat zou ik 't afraden, bijv).

 

Je zou bijv een product kunnen kiezen van een merk, waar voldoende N in zit voor die fase van je plant, en je zou er een additief van een ander merk kunnen bijvoegen, waar toevallig bij dat andere merk in de basis geen of minder N zit, wat dat andere merk goedmaakt door het in het additief te stoppen; als je de basis van 't een en het additief van 't ander gebruikt zonder te weten waar je mee bezig bent, zit je zo aan stikstof-teveel...

 

of je nu voorstander bent van dit merk of van 't ander, de producten die de twee met lab aanbieden zijn op elkaar afgestemd, waardoor ik 't geen slecht idee vind bij een merk te blijven.

 

Snap je wel iets van voedingselementen, kan je zelfs je eigen voeding mengen naar jouw eigen ideetjes, met alle positieve of negatieve gevolgen van dien, natuurlijk, maar niets belet je dan om in je eigen mengsel producten van verschillende merken door elkaar te gebruiken.

 

Just know what you're doing ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het onzin is dat er maar 2 merken zijn waar je van op aan kunt. Ik denk wel dat deze 2 merken de beste marketing op hun naam hebben. Zelf heb ik niet veel ervaring met veel verschillende merken, maar wel eens gelezen dat er wel beter spul is.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmja,

 

er zijn wel veeel merken natuurlijk, en 'k weet ook niet echt of ik 't moet geloven, maar...

 

net zoals ik weet dat als Esso wat teveel en Shell wat te weinig olie in voorraad heeft, ze enkele duizenden hectolitertjes aan mekaar lenen, net zoals er grote brouwerijen zijn die hetzelfde doen om aan grotere vraag te voldoen, en zoals er eigenlijk maar 2 bedrijven zijn in de wereld die waspoeders maken maar er toch heel veel bekende merken zijn die allemaal om ter best wassen, ....

 

Zou ik best weleens kunnen geloven dat die man gelijk had.

 

Ja, tuurlijk, dat zijn de enige twee bedrijven die grootscheeps reclame voeren, en dat wil niks zeggen... hoewel... reclame kost handenvol geld, net zoals research.

 

maar... begrijp me (of beter die man) neit verkeerd; hij zei niet dat er maar twee merken zijn waar je vanop aan kan; hij zei namelijk ook dat veel 'merken' uiteindelijk slechts "etiket"merken zijn, dus dat je hetzelfde (goede) product koopt in een andere verpakking...

 

En 't ligt er dan maar aan wat de herverpakker ermee aan wil; snel winst maken ? Dan koop je best het basisproduct. In 't groot aankopen en dan met een beetje winst toch onder de marktprijs van de kleinere verpakking verkopen ? Ben je beter af ;-)

 

Maar... WETEN doe ik 't ook niet; de man 'leek' me alleen vrij eerlijk te zijn, en ... hij vertelde niet echt klinkklare nonsens ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is ook prima.

Pokon voor groene planten npk 8+3+5

pokon voor bloeiende planten npk 5+5+7

Je kan het op de hoek van de straat kopen. groetjes bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb biobizz spul, ziet er heel vies uit :lol: en heb geen idee of het goed werkt, volgend jaar ga ik over op andere voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...