Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bhang

Eerste Oogst

Recommended Posts

hoi allemaal

 

heb mij zelf een zak microscoop (40x vergroting) aangeschaft om de trichomes te bekijken om op deze wijze te oogsten.

de trichomes zijn al bijna 30% amber (lekker stoned) dus tijd om te gaan oogsten.

is het beste om de planten te knippen als ze een paar uur wakker zijn.(ik vindt ze een beetje vetter aanvoelen als de lampen een paar uur aanstaan)

of kan ik gewoon knippen als ze slapen.

de cyclus voor de dames is omgedraaid.

dus overdag slapen en snachts wakker

het liefst knip ik overdag ivm hulp,

heb geen cannacutter maar wel flinke dames 20 stuks

heb een flesje massage olie klaar staan want wat ik heb begrepen is het behoorlijk pittig.

 

oja tips mbt knipwerk of hoe op tehangen or what ever zijn altijd welkom

 

 

greetz

bhang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

heb zelf ook een plantje staan wat ik vanmiddag wil gaan knippen.

over methodes van knippen en manieren van drogen zijn al aardig wat tpoics gemaakt dus gebruik daarvoor even de zoekfunctie.

 

En wat betreft de planten knippen en de lichtcyclus enzo. T lijkt mij onnodig om je planten de laatste dag nog onder de lamp te zetten. Dit gaat vast niet en kostte van de opbrengst die ene dag meer of minder. En ik heb laatst gelezen dat sommige planten hun bladeren laten hangen als ze gaan "slapen" , in dat geval lijkt het me wel handig om de lamp eerst even aan te doen voor een uurtje of wat. Dit i.v.m het makkelijker wegknippen van de bladeren ;x

 

Ben zeer benieuwd hoe anderen hier over denken.......

 

Mzzlt0f S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor dat je gaat knipen ff uurtje of miss 2 je lampen aan en dan staan je bladeren wat meer overeind.

 

En gewoon water blijven geven tot de laatste dag dat helpt ook.

 

Ga je ze hangend laten drogen of op netjes??

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis niet mijn topic maarrrrrrrrrr

Ik ben van plan om een mooie licht en lucht dichte plastic container te kopen en daar wat vislijnen in te spannen. naald door de steeltjes ,vislijn er doorheen en wachten maar weer :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lucht dichte container??

 

Denk je niet dat het gaat rotten. Je moet goed ventileren dus ventilator er over heen of een afzuigertje heb je dan nodig.

 

 

Miss gewoon ophangen in de schuur of kamer??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja het ging mij meer om het feit dat als de lampen net aan zijn de plantjes iets minder vettig aanvoelen .

misschien is het mijn verbeelding...

maar dacht dus om de lampen inderdaad ff een uurtje of 2 aan te laten en dan te gaan knippen.

 

@ ert ..ik heb was lijn bij de blokker gehaald.

ga dat spannen in mijn bloeikamer ivm de afzuigen ...takken van de stam strippen ...bladeren van de takken strippen en op hangen en laten drogen op ong 18 graden met een lv van 50% ...plus dat het hartstikke donker is in mijn bloeikamer.

en ik heb 2 planten die besmet zijn met spint.

heb ergens op een v-d forums hier gelezen dat als je planten of takken ondersteboven hangt de spint naar boven kruipt

 

greetz

bhang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is nadenken en lezen :specool

 

Ja die spint gaat omhoog das geen probleem.

Als je de stofzuiger kan pakken dan zuig je er een hoop vanaf van de week.

 

Kijk gewoon of je die LV naar beneden kan krijgen, en laat je fan er over heen gaat , dan droogd het goed.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ert hoevel lv

en de fan toch niet rechtstreeks op de toppen?

 

greetz

bhang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ik ben voor snel drogen, dus hoe maakt me niet uit.

Ben er niet voor om een kachel aan te doen maar wel de ventilator er over heen laten gaan.

 

Ik droog ook wel eens met de lamp aan maar dat schijnt de kwaliteid niet echt goed te doen. Dus haal de LV zolaag mogelijk en dan drogd ie lekker in.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...