Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

knapendoedel

Ph Van Grond Niet Van Belang??

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik was net bij de growshop en daar vertelde ze me dat de PH waarde niet van groot belang is als je op grond kweekt.

 

Kan iemand dit bevestigen of is dit onzin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin:

wanneer de ph niet ok is kan de plant de nodige voedingsstoffen niet meer opnemen,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets heb ik ook gehoord dat dat voor aarde niet zal uitmaken omdat het in de grond blijft zitten

maar naar mijn weten zijn die meters er niet voor niets,ik gebruik ze zelf ook niet volgende week komt een kennis effe meten maar ze groeien wel goed tot nu toe .......anderhalve week verder ruim 20 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Dat mogen ze wat mij betreft dan wel eens komen uitleggen hier, want dit zomaar roepen en zo mensen naar huis sturen kan dus echt niet.

 

Er zijn genoeg mensen hier op het forum in de problemen gekomen op grond omdat ze niet afzuurden.

Er spelen een aantal factoren mee bij het afzuren of niet:

1. het water dat je geeft en dan vooral de ph van dit water. Ik geef leidingwater wat hier met een ph van 8.4 uit de kraan komt. Niet afzuren betekent in dit geval na een paar weken problemen.

 

2. wat er in je aarde zit. Je kan een aardemengsel dusdanig samenstellen dat het voor een bepaalde tijd een bufferende werking heeft. Maar voor hoe lang hangt weer van allerlei andere zaken af. Een hele kweek binnen probleemloos afronden zonder afzuren heb ik nog niet meegemaakt.

 

Cannabis houdt van een ph tussen de 5.8 tot 6.3. Dan kan ze alle voedingsstoffen die ze nodig heeft goed opnemen. Daaronder of daarboven lukt dat niet meer goed en zullen er dus tekorten optreden.

 

Ik zeg: probeer er nog wat over te zoeken/lezen hier op het forum. Het is juist erg van belang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hummmm dan hoop ik dat volgende week niet te laat is ,,,hij kan niet eerder en omdat voor de eerste kweek binnen aan te schaffen vond ik te duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nils.

Op Stronken.nl, heb je een ph en ec meter voor 46euro.

Nou als dat te duur is, kan je bij de meeste shops wel een 2e hands metertje kopen voor een paar centen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn eerste plantjes op grond van de brico zagen er toch maar heeel erg belabberd uit...en die grond was veel te zuur...

 

sinds een tijdje gebruik ik gewoon cactusgrond voor zaailingen, en royal mix na het overpotten/voor stekjes...mn eerste royal mix plantjes staan nu al 1 week in de bloei, zien er fantastisch uit, en ik heb nog nooit moeten bijmesten (buiten een beetje bitterzout dat ik in het begin altijd nog toevoeg voor de zekerheid :innocent:)

 

maar omdat beelden meer spreken dan woorden zal ik mn schande toch eens bovenhalen....

 

meet shitface, slachtoffer van veel te zure grond en een noob grower B)

 

gallery_11647_2805_230082.jpg

 

 

nu laat ik je een stekje zien van deze eerste reeks planten, na enige tijd op royalmix

 

gallery_11647_2805_1661997.jpg

 

 

recentere foto ;)

gallery_11647_2805_2696162.jpg

 

 

of mn mazartje op royalmix:

gallery_11647_2805_373921.jpg

 

 

ik hoop dat dit duidelijk genoeg voor je is :smoke

 

regs

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo staan ze er nu bij

med_gallery_12121_2793_186460.jpg

 

meters worden strax (dadelijk)bestelt zodat ik ze toch zelf heb

 

sorry voor de link ik kreeeg dit in beeld???

 

 

De volgende fout is opgetreden:

Sorry, dynamische pagina's in de tags zijn niet toegestaan

 

[EDIT] heb even de foto goed gelinkt. Je moet de URL nemen van de grote foto in je gallerij (op de foto gaan staan, rechtermuisknop: properties) en die via de knop met het boompje, boven de box waar je je antwoord in typt, in je bericht plakken :innocent: Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik dacht al zoiets, maar dan zal ik maar eens uit beginnen te kijken naar een goede ( niet te dure) ph meter. iemand suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.stronken.nl

die ga ik ook kopen(low budget) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je deze? mooi hoor.

 

gallery_12121_2793_483121.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...