Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

Is wiet verslavend ??

Recommended Posts

hoe kom je er bij dat ik 14 ben?? ik ben 17 ??

ik werk heeeel hard voor mijn geld :lol:

 

roken om stoer te zijn?? neuh, ik rook tenslotten geen cigaretten

en rook soms wel is een joint alleen om vervolgens chill naar muziek te luisteren.

 

en tuurlijk denk ik vaak "ik heb trek in een jointje" maar das gewoon normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites
en tuurlijk denk ik vaak "ik heb trek in een jointje" maar das gewoon normaal

 

juist .....

 

daar heb je het dus

gewoon normaal, door de gewenning. je went eraan dus wordt/lijkt het gewoon :wink:

 

Blow voor mij part op je gemakje door (moet iedereen voor zich weten)

maar dat testje van een week zal je niet volhouden hoor (als je echt zoveel rookt); tis maar dat je het weet, niets geen commentaar :-D

 

Weet je trouwens dat als je een tijdje niet rookt je ook weer sneller stoned wordt ? Bespaar je weer een hoop geld, wat je weer in je kweek kan stoppen :lol: nog een goede reden om eens na te gaan of je idd zo kan stoppen of niet 8)

 

Hoor het nog wel :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah klopt, had afgelopen 2 dagen niet gerookt en zit er nu dus aardig lam bij :lol:

maar ik blow wiet omdat ik het leuk vind en ik vind het gewoon iets leuks te doen snap je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk snap ik dat, dat is op zich helemaal geen probleem :!:

 

Het gaat erom dat de gewenning (veeel) groter is dan een aantal personen vermoeden / denken. En dus een aandachtspunt. Op die manier gaat het je leven beheersen en dat is niet de bedoeling lijkt mij.

 

Blowen is ok, maar dan moet je het wel met mate doen en zorgen dat het geen (te grote) gewenning wordt, je moet zelf je grenzen voelen / weten, zodat je ook weet tot hoever je kan gaan ZONDER dat het je leven gaat beheersen. Is een week stoppen niet haalbaar dan is er toch echt een probleem (welke alleen maar groter gaat worden... en dan ben je straks zelf een depri persoon die jij omschreef).

 

Voor de duidelijkheid: ik heb een ander beeld van een depri persoon :wink:

 

Nogmaals, ga je eigen gang, maar het bedrag wat je noemt lijkt mij toch een behoorlijke zekerheid voor beheersing van je leven door het blowen. Lijkt mij fijner zelf je eigen leven te kunnen beheersen (en dus ook het blowen) :twisted:

(is dus mijn mening he, reactie is altijd welkom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, waar heb je het in godsnaam allemaal over..

wietroken doe je voor de lol, zoals ik wel zo veel dingen voor de lol doe..

zoals; uitgaan, lekker eten, muziek luisteren..

ik probeer zo veel mogelijk plezier te hebben als ik maar kan,

en om nou te gaan zeggen dat ik verslaafd ben aan plezier.. dan heb je gelijk

maar heb niet iedereen plezier nodig om gezond te blijven :lol:

 

(ojah en ik zit zo een week zonder wiet hoor geen probleem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
(ojah en ik zit zo een week zonder wiet hoor geen probleem)

 

 

klopt, dan is er ook helemaal geen probleem !

Het is ook een mogelijk verloop in het blowgedrag van iemand,

geen vaststaand feit dat het ook zo zal lopen :wink:

 

En genieten van het leven moet je zeker :-D :lol: :-D :lol: :-D :P :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook met het punt dat wiet verslavend is (of kan zijn) ? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

choppie ik ga je toch echt bijstaan..als je 50 euro per week oprookt is dat niet alleen voor de plezier.als je het alleen voor het plezier doet hebbie genoeg aan 10euro wiet ofzo.maar goed als jij dat zo ziet dan zal het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, als je met veel vrienden bent kan je wiet er soms snel doorheen gaan hoor,..

Share this post


Link to post
Share on other sites
wietroken doe je voor de lol, zoals ik wel zo veel dingen voor de lol doe..

 

Dit zeggen maten van mij ook over xtc, speed en coke... Tuurlijk doen ze het voor de lol, maar natuurlijk zijn ze er tegelijkertijd aan verslaafd (en ik spreek hier over verslaving op zich, niet over het feit dat hard-drugs schadelijker zijn dan wiet, dat weet ondertussen vrijwel iedereen al). Het wil dus niet zeggen dat omdat je het voor de lol doet je er uiteindelijk niet kan aan verslaafd worden.

Die gasten zeggen ook constant dat ze nu eindelijk eens een maand gaan stoppen (wat op zich niet echt lang is, maar voor hun al een serieuze prestatie lijkt) Het volgende weekend lopen ze natuurlijk weer oeregesteld rond met de uitleg:"jamaar, 't is de laatste x, volgende week ga ik zeker stoppen!" Tuurlijk da.... duh!

Ik vind wiet trouwens zonder enige twijfel verslavend, heb er zelf ook wel moeite mee om af en toe eens een deftige pauze in te lassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lol, als je met veel vrienden bent kan je wiet er soms snel doorheen gaan hoor,..

 

dan moet je ook niet zeggen dat je het zelf rookt :lol:

 

en wat betreft de pauze, heb er geen enkele moeite mee...drie weken op vakantie geen probleem al is het dan wel weer lekker als je thuis bent en er weer eentje op kan steken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup me 2, 3 weken italie geen probleem..

 

Alleen het is nogsteeds een feit dat wiet NIET lichamelijk verslavend is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, wel of niet lichamelijk verslavend ???

Heel simpel voorbeeld: Je neemt altijd een blowtje voor het slapen, geen blow is (langer) wakker liggen, je lichaam kan niet normaal tot volledige rust komen voordat het "versuft" is. Is dat dan lichamelijk of geestelijk ?

 

Je neemt altijd een blowtje om lekker te relaxen/ontspannen, op een gegeven moment kan je dus niet meer ontspannen zonder een blow, om je lichaam te kunnen laten ontspannen (wat toch echt nodig is op zijn tijd) moet je dan blowen. Is dat dan lichamelijk of geestelijk ?

 

En wederom zeg ik niet dat dit bij jou zo is, het is een casus (2 eigenlijk) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsja, wel of niet lichamelijk verslavend ???

Heel simpel voorbeeld: Je neemt altijd een blowtje voor het slapen, geen blow is (langer) wakker liggen, je lichaam kan niet normaal tot volledige rust komen voordat het "versuft" is. Is dat dan lichamelijk of geestelijk ?

 

dat noem ik wel geestelijk, je lichaam kan heus wel op de zelfde manier in slaap komen alleen moet je je geest ook zo sturen, is dus puur geestelijk, zit tussen je oren dan dat je niet kan slapen...

 

Je neemt altijd een blowtje om lekker te relaxen/ontspannen, op een gegeven moment kan je dus niet meer ontspannen zonder een blow, om je lichaam te kunnen laten ontspannen (wat toch echt nodig is op zijn tijd) moet je dan blowen. Is dat dan lichamelijk of geestelijk ?

 

ben ik weer van mening dat het puur geestelijk is, als jij je denkpatroon gewoon zo aanpast dat je ook ontspant als je niks op hebt en niet denkt oh nee ik heb geen wietje op nu kan ik niet ontspannen dan is er weinig aan de hand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, er wordt misschien een lichamelijke uiting aan gegeven, maar de oorsprong is geestelijk -> it's all in the mind! 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een geruzie lol wie zij dat ookweer over mijn naam?? deez naam heb ik al1 gekozen omdat iemand anders mijn naam van mun andere forums heeft(kirewiet) duzzuh terug nemen!!(lol) :wink: hasdjkhadsgbfkjhxczb kidwfuihdvib

adhacbh

hasjusahdflifvcvs;dvcadf;nwietohdfna;iudfhlkdbnvisbfaufba;oufbbflekkero;dsaubfdi

ofu;oudsf««wat staat heir??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunky, hou anders ff je bek dicht met je gefakete "ik ben stoned" berichtjes. 1 keer is al niet grappig, maar als ik die shit 10 x in een half uur voorbij zie komen, is de lol R helemaal vanaf.

 

Blowen is verslavend voor sommige mensen denk ik, hangt van de persoon af. Ik zelf zal niet eraan verslaafd raken, k blow gewoon niet meer dan 1 joint per week, eerder minder. K doe t namelijk voor de lol, en dan blijft t ook leuk. Kheb wellis een paar (2,5) weken achter elkaar elke dag geblowt, maar mensen begonnen zich af te vragen of t wel goed met me ging; wit hoofd, holle halfgeopende ogen en dat soort dingen. Nergens zin in enzo, heb je dus geen reet aan.

Maarja, moet iedereen voor zichzelf weten, als iemand t nodig vind om €50,- per week weg te roken; doe maar. Alleen een beetje jammer van je geld; tis toch zo'n 2500 eurotjes per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz kunnen we geen subsidie vragen??

 

en over die sotnede posts srry ik zal het op me computer schrijven of een passowrd op me computer zetten dat ik vergeet als ik stoned ben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daar kan je toch een leuk kastje voor bouwen lijkt me :lol:

 

En ik reageer overigens (expres) nog niet op de 2 casus

........laat ik nog aan anderen over :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...