Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Raar

Recommended Posts

Guest

ik heb een vraag gisteren was ik een joint aan het roken en teon ik thuis kwam ging ik in bed liggen en ineens voelde ik me heel raar kreeg het warm mijn hart deed heel erg zeer voelde me duizelig dus ik werd een beetje angstig .ben toen naar beneden gegaan en wat melk gedronken .nu is mijn vraag is er ook iemand die het zelfde heeft meegemaakt. en wat betekent het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah heb ook een keer dat gehad..

In mijn geval was de oorzaak drank in combinatie met wiet..

dit kan nogeens verkeerd gaan

 

Maar ik weet niet of dit ook bij jou het geval is.

Maare als je niet vaak rookt dus het niet gewend bent kan je het beste rustig aan doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, heb ik gisteren ook nog gehad, het verraderlijke van drank en wiet.

Heb wel nog nooit pijn aan het hart gehad ofzo, maar heb gisteren op de meeting al kruipend met tentje zitten te zoeken.

 

maar ik leef toch nog, dus eind goe, al goe

Share this post


Link to post
Share on other sites

kortademigheid heb ik opeens wel eens last van. of in bed gister ik had een gevoel dat er een steen op mn buik lag.

 

moeilijk ademen enzo maar toen de alcohol uitgewerkt was ging het beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat je een lage bloeddruk hebt van nature.

Als je dan een joint rookt zetten je aders uit en daalt je bloeddruk.

Hierdoor gaat je hart sneller kloppen en kun je duizelig worden.

Maar je kan dan gewoon met je hoofd naar beneden gaan liggen,

zodat daar meer bloed en zuurstof in komt.

Of je hoofd vooroverbuigen, met je hand achter je hoofd tegendruk

geven.(stimuleerd bloedsomloop naar je hoofd) JaJa, ehbo-cursus. :wink:

Maar ik heb zelf ook een lage bloeddruk en ik herken het gevoel wel.

Altijd ook wat te eten bij hebben enzo.

En ook koffie, wat je bloeddruk verhoogt, bij een jointje helpt.

 

En verder ook, jijzelf kan door paniekreacties op die snellere

hartslag, dit nog verergeren.

Gewoon ff relaxen en bedenk, er is nog niemand de pijp uit

gegaan van een jointje.

En alcohol en een jointje kan wel, maar dan allebei wat minder.......

Een joint hakt er dikwijls veel meer in dan 1 glas bier.

Dat maakt de alcohol beter doseerbaar dan de joint.

 

Nou dit moet je toch helpen, of niet?! :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook zelf al 2 jr en heb nog nooit zoiets meegmaakt en nog bedankt voor jullie adviesen ben een stuk wijzer en het was niet met alchol

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer dat ik een joint rookte had ik 'm ook met alcohol gerookt (12 pils en 6 bacardi's), maar merkte nix speciaals. K'had wel een vet droge mond, ik kon bijna niet meer zeggen dat ik wat te drinken moest hebben :? en ik werd na een tijdje ineens super misselijk en zag heel wazig en daarna nix meer, werd helemaal zwart voor m'n ogen en toen na 10 sec. zag ik weer alles. Was wel weird, maar k'weet nu wel dat je eten en drinken bij je moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg dat soort gedoe als ik 2 a 3 dagen achter elkaar meer als 1 blowtje rook tegenwoordig.

 

Er zit ergens op de een of andere manier een stop in mijn lijf/hoofd, als ik een aantal dagen teveel blow dan gaat het niet goed, mijn lichaam zegt dan tot hier en niet verder, dus ik ben tegenwoordig mijn braaf :wink:

 

Ik word draaierig, in extreme gevallen pijn op de borst, maar die komt niet van mijn hart af, het zijn mijn longen(het lijkt uit de hartstreek te komen, maar dat is het niet dus) en mijn hart gaat harder kloppen.

 

Wat helpt bij mij zijn ademhalingsoefeningen.

Deze methode komt van stressverlaging vandaan, het laat je hartslag dalen, maakt je kalm.

adem in 4 tellen in, hou je adem 7 tellen vast zonder je keel dicht te knijpen, adem dan in 8 tellen uit.

Herhaal dit tot 4 keer, je hartslag normaliseert, je ademhaling word rustiger, het draaien word minder, evt. misselijkheid trekt weg.

 

Deze methode werkt trouwens ook perfect als je om de een of andere reden opgefokt/boos bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alcohol en wiet werkt alleen in kleine maten van alcohol. te veel wiet dat merk je meteen te veel alcohol pas als je kwijlend van de vloer word opgetild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silverhaze heeft al hele duidelijke info gegeven,scheelt mij een hoop typen :wink:

Belangrijk is het idd dat je het niet erger gaat maken met je eigen angst, gebeurd zoiets dan is stap 1 rustig blijven (als je dat besef dan nog hebt), en vervolgens is ontspannen van groot belang, je lichaam rust geven en je hartslag weer onder controle krijgen. Dit kan oa ook door langzaam door je neus in te ademen en langzaam door je mond uit te ademen (steeds iets dieper).

 

Kan heel goed dat dit juist een signaal is (net als een black-out) dat je lichaam niet meer thc "aan kan" (natuurlijke biologische bescherming), kijk zelf even naar je eigen gebruik en je weet of je lichaam gelijk heeft (en dat heeft je lichaam meestal :wink: ). Minderen of (tijdelijk) stoppen is dan zeker aan te raden; zeker als het vaker/regelmatig voor gaat komen.

 

En niet om iemand bang te maken ofzo (zie het puntje eigen angst) maar ik heb het wel meegemaakt dat er iemand in een coffeeshop een hartstilstand kreeg. Niet gezegd dat dit door het blowen kwam en zal zeker niet als doodsoorzaak omschreven worden, maar uitsluiten doe ik het toch ook niet (en ja, het was al een oud(er) baasje).

 

En van sommige wiet (pure haze bijv.) heb je op dit soort dingen ook eerder kans (alweer silverhaze met de info :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben in april opgenomen geweest met een virale acute hartvliesontsteking (zelfde symptomen als hartaanval, maar strikt eenmalig). Mocht dan 3 weken gaan zware inspanningen doen, dus ik uit mezelf: "best efkes stoppen met de weed". Alles ok, maar de eerste keer dat ik terug smoorde, ikke compleet in paniek. Ik beelde me in dat dat nog niet helemaal gedaan was. Ik mijn hartslag tellen, kwam uit op 180, maar ik was zo stoned dat dat gerust 80 kan geweest zijn. Even schrik. Heb nu nog de neiging om eens mijn hartslag te checken als in stoned ben...

Als je perfect stilzit, hoe hoog kan die dan gaan, denken jullie, als je echt uit de haak bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje late reactie van mij, maar toch....

wat ik vooral lees lijkt het mij meer te gaan om een hyperventilatie aanval :? Deze wordt veroorzaakt door een TEVEEL aan zuurstof in je bloed. dit komt door de paniekreactie van je lichaam waardoor je heel diep gaat ademhalen. (je lichaam stelt zich in op een mega energieuitbarsting waar je al dat zuurstof voor nodig hebt!!) met een blow erbij versterkt je angst (als hij eenmaal op de proppen is gekomen) en is het moeilijk om je ff te concentreren om je angst weer weg te laten gaan. door deze angst krijg je hyperventilatie, dit geeft vaak dezelfde symptomen als een hartaanval (pijn op de borst, raar gevoel in je kin en linkerarm, duizelig, tintelende vingers, droge mond, zweten, erge angstreacties, hartkloppingen en soms een hele hoge hartslag!!!) dit is een naar verschijnsel dat op zich niets met blowen heeft te maken maar er wel door veroorzaakt kan worden bij personen die gevoelig hiervoor zijn!!!

het is een natuurlijke reactie als je in gevaar bent en kun je dus met je extra zuurstof en hartactie vluchten en of harder slaan...maar als je in bed ligt slaat deze reactie nergens op en wordt je raar.. :-D

beste oplossing is dus jezelf tot de orde roepen en rustig door je neus in en door je mond uit te ademen. lukt dit niet dan moet je ff een minuut of 2 in en uit ademen in een boterhamzakje. dit zorgt ervoor dat het teveel aan zuurstof wordt verbruikt door je lichaam.. :lol:

ik ben verpleegkundige en weet echt waar ik het over heb, neem maar vanmij aan dat er bijna geen jonge mensen zijn die hartproblemen hebben die ze niet weten, want deze zijn meestal zo erg dat dit al in een vroeg stadium worden ontdekt :!: (dat met het onstoken hartvlies is een ander verhaal..) besef dat als je je weer zo voelt en vaak de gerustelling doet al wonderen!! kijk in de spiegel, is je gezicht en lippen niet blauw ??(letterlijk) ga dan weer lekker liggen en relax 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff snel nog, je hartslag kan wel 220 p/min. zijn maar een gezond lichaam kan dat gewoon aan, bij heftige inspanningen kan dat ook!!

dit is pas gevaarlijk als dat gebeurd als je werkelijk niets hebt gedaan (100 meter horden ofzoo:-pp) en gebruikt en de hartslag daalt niet na een paar minuten!!

bij een hyperventilatie aanval duurt dit vaak ook een tijdje totdat alles weer ok is..het gaat erom dat hij weer daalt!!! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
een beetje late reactie van mij, maar toch....

wat ik vooral lees lijkt het mij meer te gaan om een hyperventilatie aanval :? Deze wordt veroorzaakt door een TEVEEL aan zuurstof in je bloed. dit komt door de paniekreactie van je lichaam waardoor je heel diep gaat ademhalen. (je lichaam stelt zich in op een mega energieuitbarsting waar je al dat zuurstof voor nodig hebt!!) met een blow erbij versterkt je angst (als hij eenmaal op de proppen is gekomen) en is het moeilijk om je ff te concentreren om je angst weer weg te laten gaan. door deze angst krijg je hyperventilatie, dit geeft vaak dezelfde symptomen als een hartaanval (pijn op de borst, raar gevoel in je kin en linkerarm, duizelig, tintelende vingers, droge mond, zweten, erge angstreacties, hartkloppingen en soms een hele hoge hartslag!!!) dit is een naar verschijnsel dat op zich niets met blowen heeft te maken maar er wel door veroorzaakt kan worden bij personen die gevoelig hiervoor zijn!!!

het is een natuurlijke reactie als je in gevaar bent en kun je dus met je extra zuurstof en hartactie vluchten en of harder slaan...maar als je in bed ligt slaat deze reactie nergens op en wordt je raar.. :-D

beste oplossing is dus jezelf tot de orde roepen en rustig door je neus in en door je mond uit te ademen. lukt dit niet dan moet je ff een minuut of 2 in en uit ademen in een boterhamzakje. dit zorgt ervoor dat het teveel aan zuurstof wordt verbruikt door je lichaam.. :lol:

ik ben verpleegkundige en weet echt waar ik het over heb, neem maar vanmij aan dat er bijna geen jonge mensen zijn die hartproblemen hebben die ze niet weten, want deze zijn meestal zo erg dat dit al in een vroeg stadium worden ontdekt :!: (dat met het onstoken hartvlies is een ander verhaal..) besef dat als je je weer zo voelt en vaak de gerustelling doet al wonderen!! kijk in de spiegel, is je gezicht en lippen niet blauw ??(letterlijk) ga dan weer lekker liggen en relax 8)

 

die Happyluv weet wel veel... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ik ook blij met dit nieuwe lid

 

toevallig vrouw/meisje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...