Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hompii

Hompii

Recommended Posts

haha bedankt

 

zo juist 4 lowryder die een worteltje hadden in een potje gedaan met zand( waren er vanmiddag nog 2 ontkiemt met een flinke wortel al wel hebben de vaart er goed achter ) :verrygood

ook 4 NDB in potje gedaan alleen toen ik de potjes van het tuinhuisje naar de buiten plek aan het brengen was viel 1 potje op de grond met een NDB er in dus ik ga zo nog even 2 zaadjes in de "natte watten leggen"

voor de zekerheid want ik heb het zaadje wel terug kunne vinden tussen de aarde en weer terug gedaan in potje maar je weet maar nooit

 

 

dame blanch ik heb je zaden binnen gekregen :whistling megamix van dame blanch

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hompii

Ik heb nog eens de foto's bekeken in het begin van je topic.

 

En daardoor de vraag:Wat is de samenstelling van je grond.?

Als advies het volgende:Grondmengsel kun je maken door mijn topic te lezen of die van La Cucharacha(die heeft een heel goed mengsel)

Met deze grond vul je de potjes voor 4/5 deel en 1/5 deel met stek en verspeengrond(bovenin) waar de ontkiemende zaadjes inkomen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn grondje bestaat puur uit potgrond

 

ik zal even kijke in het toppic ik weet het hij heeft goed mengsel maar kan ik dat ook allemaal kopen bij de welkoop ofzo zoals perliet ?

 

Ook hebben we ff 400 liter grond aangemaakt..210 l potgrond/80l cocopeat/110l perliet en 40 kopjes kippemest korrels(volgende keer ff klei regelen) ...ik heb namelijk altijd grond tekort dus ik dacht ik maak alvast genoeg goede grond aan...:

 

dit is van la cucharacha zun toppic kan ik die middelen ook kopen bij de welkoop

 

cocopeat en perliet potgrond hebben ze wel kippen mest ook wel denk ik

 

2,6 L potgrond+ 1 L cocopeat + 1.9 L perliet + klein beetje kippen mest voor een kleinere dosering

 

is volgens mij de goede formule voor een kleinere hoeveel heid grond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook hebben we ff 400 liter grond aangemaakt..210 l potgrond/80l cocopeat/110l perliet en 40 kopjes kippemest korrels

 

Dit grondmengsel is niet HET mengsel waar de speciekuipplanten op staan

Dat is namelijk: 50l (landgoed) potgrond voor binnen en buiten/ 15l perliet / 5.5 kopje Kmestkorrerls / Wormen/Pieren

 

Maar het bovenstaande mengsel met cocopeat moet zich nog bewijzen...,de kern van het succes van het mengsel van de planten in de speciekuipen ligt hem in de grote luchtigheid(perliet) en een stukje bodemleven(Kmestkorrels en wormen)

 

greetzz Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hompii

Die potgrond die je gebruikt is niet goed als je de planten in goede conditie wilt hebben.

 

Toen ik de foto's bekeek had ik al een vermoeden.

 

Die potgrond-Landgoed van Welkoop die is zeer goed.

Enkele jaren geleden heb ik een test gedaan met 3 soorten grond:1-Growshop grond van een zeer bekend merk.2-Landgoed potgrond van de Welkoop,3 Mijn eigen mengsel.

 

De test werd zo uitgevoerd door steeds 4 potten met grond van 1,2 en3 in rijen op te stellen zodat de planten gelijke hoeveelheden licht kregen.9x4=36 snow w.klonen.

Na afloop de opbrengsten apart gedroogd en gewogen toen bleek dat mijn mengsel het beste scoorde maar direct gevolgd door de Landgoed-potgrond en op behoorlijke afstand het speciale cannabis mengsel.

 

In alle 3 had ik kippemest korrel met de verhouding 1kopje op 10ltr grond gedaan en de hoeveelheid perlite.

Het merk van de bekende soort noem ik niet want ik vind dat niet mijn taak.

 

Wel vind ik dat de producenten meer aan vergelijkingstests moeten doen alvorens iets op de markt te brengen.

Dan bedoel ik vergelijkingstests en geen gewone groei waarneming.

Dus Hompii ik adviseer je om iets aan je grond te doen,dat is de basis van een succesvolle kweek.

DB

 

@ La Cucharacha

Het bodemleven komt zeker door die factoren tot grote hoogte en je zult zien dat het nog zal toenemen mettertijd.

En wanneer je uitrekend wat het je kost blijkt dat je ook nog goedkoper bent dan met geronnomeerde merken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu ook de landgoed potgrond en die gebruikte ik ook in het begin al :whistling

 

maar kan ik nu perliet kopen bij de welkoop en cocos ? of moet ik dan naar de growshop toe

kippen mest hebben ze er volgens mij wel

 

ik zal morgen of vanmmidag is op zoek gaan naar de wormen jammer dat ik geen giek heb want nu doe ik het met een schop en dan gaat het gazon een beetje meer kapot van :)

vinde me ouders niet zo leuk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hompii

Je hoeft niet op wormen jacht want je kunt ze ook lokken,dat doe ik zo:Ik doe in 10 ltrs potten 5 cm grond en 1 kopje k.mestkorrel of granulaat en zet deze in de tuin dan komen na korte tijd daar via de gaten er wormen in.

 

Vervolgens maakte ik een zeef met mazen van zo'n 6mm en door nu periodiek de grond door de zeef te doen blijven de dikste wormen op de zeef liggen.

De grond kan weer terug gezet worden want daar zittenzeker nog kleine wormen en eieren.

In het begin gaat het niet zo snel maar na verloop van tijd neemt het aantal steeds meer toe.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik heb de wormen al gevangen:P

 

dus ik ga morgen denk ik evne langs de welkoop even een kijkje nemen :whistling

mischien ook een paar foto's :verrygood

 

even kijken hoe het voor staat foto's k omen na 13:00 uur dan ben ik klaar met werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik alles zo lees, een mens kan ook iets ingewikkeld maken voor beginners, terwijl het zo eenvoudig is !

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker ook een hobby om zulke opmerkingen steeds te plaatsen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote ria :" Als ik alles zo lees, een mens kan ook iets ingewikkeld maken voor beginners, terwijl het zo eenvoudig is !"

 

hahaha , lees me hier ook altijd krom :verrygood

komaan hompi ,

zet ze gewoon in potgrond ,laat ze gaan en binnen 6-tal maanden kan je lekker paffen ,

zo simpel !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed medium om in of op te groeien is uiteraard belangrijk! Als je werkt met goede stekken of goed zaad, waar ik nog wel eens aan twijfel, ze kruisen hier nog de meest slemielige plantjes, om zaad van te winnen, ik heb daar geen vertrouwen in, je hebt maar 1 goede kans een kweek in 1 seizoen te doen en daar heb je de tijd echt voor nodig.

Als je met stekken werkt, ben je zeker van vrouwtjes. Ik heb er meer dan 1500 gekweekt (6 jaar, 6 maal per jaar, 50 stuks. Je krijgt er meestal een paar reserve en meestal doen ze het allemaal, al is er wel eens 1 minder goed.

Ik had altijd aarde van de growshop, tot ik een keer een zak tekort kwam, bij de welkoop gehaald, nou en die planten waren zeker niet minder, dus dat gebruik ik tegenwoordig, er zit 20 % organische meststoffen in en met wat korrels er bij (kippemest of vleermuizen mest) en tot aan de bloei heb je genoeg hoor, die gaan wel. In de bloei moet je wel bijvoeden, vooral buiten, want aan zo'n plant komt minimaal 10x zoveel aan als die binnen.

Als je gezonde plantjes zet doe goede wortels hebben en je zorgt voor voldoende water en licht, kan een ieder cannabis kweken met twee vingers in de neus.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt volkomen gelijk als je goede buitenstekken kunt kopen,maar daar zit het hem nu juist.

 

De laatste 10 jaar is er geen echte buitenplant meer te krijgen,buiten de purple power is er hier in noord-nederland niets meer te krijgen.

 

De laatste 4 jaar worden er steeds weer planten aangeboden als buitenplanten maar in de herfst blijken het steeds indoor planten te zijn.

 

Met zaad was ook geen alternatief omdat alle goede buitenrassen zo zijn gedegenereerd dat ze pas in oktober klaar zijn en dat is te laat voor een buitenplant.

 

Jij bent misschien wel in de gelegenheid om echte buitenklonen te krijgen maar hier zijn of waren ze TOT VORIG JAAR niet te krijgen.

 

Natuurlijk kun je indoor of de als outdoor verkochte indoor met verduisteren tot grote opbrengsten brengen maar dat is in een tuin of guerilla helaas niet mogelijk.

 

Over ervaring gesproken dan denk ik dat ik dat voldoende heb.

Aantallen weet ik niet meer maar dat loopt in de 1000 zenden maar dat zegt ook zeer weinig want het gaat erom wat je eraf haalt.

 

Het belangrijkste is volgens mij nog altijd de aarde en dan het ras.

 

Ik heb meermalen met een Purple gewichten van boven 500gram gehaald terwijl anderen met dezelfde klonen net 100gram of nog lager haalden.

 

Wel is het zo dat ik met andere rassen dit niet kan halen.

In 1984 heb ik eenmaal 730 gram gehaald maar toen waren de omstandigheden en de grond ook optimaal.

(een zaadplant overigens)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben nog neit naar de welkoopgeweest en ook nog geen foto's gemaakt

maar dat was het slechte nieuws

 

goede nieuws is

 

ALLE LOWRYDERS ZIJN BOVEN meteen een feest gebouwd hier zo

en de NEW DaME BLANCH Zijn er 4 boven van de 5 maar ik heb er nu 5 staan:D

1tje had ik een paar dagen terug al laten ontkiemend dus ;)

 

nu weet ik het even niet meer moet ik die potgrond van landgoed nog iets toevoegen of niet :)

 

hahaha , lees me hier ook altijd krom

komaan hompi ,

zet ze gewoon in potgrond ,laat ze gaan en binnen 6-tal maanden kan je lekker paffen ,

zo simpel !

 

ik smoke niet :( ben ik nog te jong voor :verrygood

we gaan hier geen regels overtreden he :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hompii

Waarom denk je van niet?

Die potgrond "Landgoed"is zeer goede potgrond maar het kopje per 10ltr is gewoon een vereiste om het zijn maximumwaarde te krijgen.

DB

 

Spottende critici kun je beter negeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik plaats de diskussie hier, ze hoort niet meer op kweekverslagen thuis.

Komt van: hier, leuk informatief verslag overigens :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah ik keek net en ik zag ineens hompii staan ik dnek huh wat heb ik nou weer gedaan :S

@ DB omdat ik een paar keer zag staan dat potgrond van landgoed al goed was

maar dus kippenmest is wel beter om er bij te doen dan ga ik vanmiddag naar de welkoop en koop zon zak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...