Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vanloon

Opzet Voor Ruimte Van 4,4 X 6,5 M.

Recommended Posts

Growers,

 

Mijn eerste tuin gaat er binnenkort aankomen.

De kweekruimte is 4,4 bij 6,5 meter. Naast de ruimte is inmiddels een kleinere tweede ruimte gecreerd t.b.v. de elektra / luchtvoorverwarming en voedingsvat. Deze ruimte is 4,4 bij 1,3 meter.

 

Ik wil gaan kweken met librabakken met slabs.

 

 

Als ik erachter ben hoe ik plaatjes kan uploaden, dan voeg ik een bovenaanzicht van de kweekruimte toe.

Ik heb een tweetal varianten getekend. Zelf denk ik dat de bovenste het beste zal werken. De looppaden zijn 0,5 meter breed. Er hangen zoals je kunt zien 3 rijen van 10 X 400W lampen.

 

De lampen wil ik gaan aansturen met 6 groepen (die niet voor andere doeleinden gebruikt gaan worden). Deze 6 groepen worden verkregen uit de krachtstroomaansluiting die reeds aanwezig is.

De afzuigers worden op een andere groep aangesloten

 

De verwarming t.b.v. eventuele koude nachten ga ik niet elektrisch doen maar middels een grote CV radiator die ik uit m'n woonkamer heb ontvreemd :verrygood De aansturing van de verwarming geschiedt met de thermostaat die inmiddels ook uit mijn woonkamer is verdwenen.

 

 

Ik ben zeker nog zaken vergeten te vermelden. Maar ik hoop dat jullie mij alvast van kritische opmerkingen / tips kunnen voorzien! Ik zal ook enkele foto's nemen van de ruimten zoals het er nu voorstaat. Ik ben nog aan het klussen dus verwacht er nog niet al te veel van!

 

 

Oja, ik heb al een eerste vraagje. Bij de GS vertelde ze me dat 2 X 2500 kuub afzuiging genoeg zal zijn. Het lijkt mij aan de lage kant. Wat denken jullie?

 

 

Groet,

vanloon

Edited by vanloon

Share this post


Link to post
Share on other sites

He vanloon jij denkt waarom klein beginnen als het ook in het groot kan haahha nou GROOT gelijk hoor zou ik ook doen. hoeveel planten ga je onder die 30 lampen zetten en welk soortje.

 

 

laters growman

Share this post


Link to post
Share on other sites
He vanloon jij denkt waarom klein beginnen als het ook in het groot kan haahha nou GROOT gelijk hoor zou ik ook doen. hoeveel planten ga je onder die 30 lampen zetten en welk soortje.

laters growman

 

Wat is groot... er zijn zat kwekerijen met duizenden planten...

Als ik uitga van de bovenste variant, zijn het 90 librabakken en dus 450 planten.

 

Ik heb de bakken 5 cm uit elkaar gezet op de bovenste tekening. Kunnen ze ook tegen elkaar? In dat geval passen er 120 bakken en dus 600 planten in de ruimte. Maar ik vraag me af of dit meer oplevert, als het aantal lampen gelijk blijft....

 

wat denk jij voor wat betreft de afzuiging?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komt het dat je 13 lampen op 6.5 meter plaats in plaats van 6 of 7 :verrygood

beetje overkill???..... of denk je licht is gewicht??? pak dan 600w

 

en libra bakken kun je gewoon naast elkaar zetten....

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe komt het dat je 13 lampen op 6.5 meter plaats in plaats van 6 of 7 :verrygood

beetje overkill???..... of denk je licht is gewicht??? pak dan 600w

 

en libra bakken kun je gewoon naast elkaar zetten....

 

Danny

 

 

Shit, foutje...

dit wordt 'm http://www.wietforum.nl/uploads/1181205574..._2442_26045.jpg

 

8 lampen per rij.

betekent 492 watt/m2 voor de buitenste rijen en 520 watt/m2 voor de middelste...

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...