Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manuel

Nieuw Hok

Recommended Posts

hey allemaal,

ik heb een nieuwe ruimte, kun jullie me helpen met de opzet?

 

info"

 

ruimte is 290 bij 300 normale hoogte en 1 raam

ik wil de hele ruimte benutten (grote aarde bak) alleen de eerste vierkante meter niet waar de deur zit zodat ik kan staan en de deur open kan.

ik dacht aan 7 x 600 W.

 

nou ben ik alleen bang voor de warmte...

kun je me oplossingen geven ivm op welke manier ik moet aanzuigen en afzuigen (beide door de raam ?) en welke capaciteit?

 

nog adviezen waar ik niet aan heb gedacht ?

thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kantelraam(zolder) of gewoon?

die 290 en 300 cijn cm? hoe wilde je straks je plantjes gaan verzorgen? met 7 lampen besla je 7m2 dit is bijna 9.

7 x 600watt= 4200 watt = 4200m3 afzuig en 2100m3 inblaas. Ga je alles op 1 groep pleuren? zal niet werken.

je zit al snel op 5000watt met deze opstelling, daar zul je een oplossing voor moeten vinden.

 

aardebak van 9m2, stel die is 30cm hoog, dan zit je al snel op 30x90000cm=2700000cm3=2700ltr met planten, zand, water etc etc is dat snel 3000kg kan dat de ondergrond wel aan?

 

en verdiep je wat meer in wat en wie je al voorgegaan zijn op het forum, veel vragen zijn al voor je beantwoord en vind je terug met zoeken.

 

succes

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
een kantelraam(zolder) of gewoon?

die 290 en 300 cijn cm? hoe wilde je straks je plantjes gaan verzorgen? met 7 lampen besla je 7m2 dit is bijna 9.

7 x 600watt= 4200 watt = 4200m3 afzuig en 2100m3 inblaas. Ga je alles op 1 groep pleuren? zal niet werken.

je zit al snel op 5000watt met deze opstelling, daar zul je een oplossing voor moeten vinden.

 

aardebak van 9m2, stel die is 30cm hoog, dan zit je al snel op 30x90000cm=2700000cm3=2700ltr met planten, zand, water etc etc is dat snel 3000kg kan dat de ondergrond wel aan?

 

en verdiep je wat meer in wat en wie je al voorgegaan zijn op het forum, veel vragen zijn al voor je beantwoord en vind je terug met zoeken.

 

succes

 

:bier

 

thanks redos,

het is een normale rijtjes huis (een slaapkamer, geen zolder)

sluit alles aan op 2 groepen

ondergrond kan het aan

werk met drainage (zie rataplans verslag daarover) dus hoef niet echt overal bij te kunnen.

 

het ging mij om de capaciteit van mn afzuiger jij raad minimaal 4200 aan ?

is dit genoeg om extra te zuigen als mn hok te warm is ?

groetjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en zeker ervan zijn dat de inlaat verse lucht is, zat zelf ook met dat probleem. had 2lampen op 1000m3 en daar redde ik het niet mee totdat ik lucht uit een andere ruimte haalde en zelf cooltubes gemaakt had toen was het goed te regelen. Cooltubes op een gesloten cirquit, dus lucht uit andere ruimte en uitblaas naar buiten. Had mn kappen omgebouwt, erg makkelijk en snel te doen. Ik was voor 15€ klaar

 

succes

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zoveel lampen zou ik ook maar cooltupes halen en een beetje krachtstroom aan laten leggen geloof ik. :verrygood

 

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 lampjes op krachtstroom?? :whistling :)

 

gewoon over 2 groepen verdelen :verrygood

 

Waarom bezuinigen op je afzuiger??

 

Met wéér een lange hete zomer voor de deur zou ik lekker voor wat meer overcapaciteit gaan.

Het verschil (in euries) tussen een 4200 m3 en een 6000 m3 afzuiger is niet zo groot toch? :(

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...