Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

hoeveel planten onder 1 lamp??????

Recommended Posts

Guest

Kan iemand mij vertellen of het veel uitmaakt,als je 100 planten onder 5 lampen hebt,in drie grote bakken. Een kennis van mij zegt dat dat niet goed is,je moet er volgens hem 10 hebben voor 100 lampen.Het probleem is dat de kamer erg warm wordt,nu al.Graag jullie reactie. De buitenplanten hier in spanje gaan echt ongeloofelijk trouwens,zijn nu al over de 2,5m. GROETEN EN ROOK ZE!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Wat is dat toch over dat lid worden,ik weet niks van computers,zit hier bij een vriend thuis.En jij bent zeker de leukste thuis,silverhaze???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 1 lamp denk gewoon aan een 400 watter.

Dus kom ik uit op 100 x 400 watt is 40000watt of 40 KWatt.

Om daar 10 plantjes onder te zetten.........

 

Op de een of andere manier zou ik een van die 10 plantjes

willen zijn.......Wat een weelde.

 

:wink: Probeer het nog eens......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je je bericht niet helemaal goed geschreven..

 

Bedoel je niet 100 planten onder 10 lampen?

 

 

100 planten onder 5 lampen lijkt me nogwel kunnen, 20 planten onder 1 400 watter? Lijkt me redelijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit,inderdaad ,met m´n stonede kop 100 lampen voor 10 planten ingetypt.Ik bedoel dus 10 lampen voor 100 planten (600 watt).

 

hasta luego. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik weet niet op hoeveel vierkante meter jij die 100 planten hebt staan, maar volgens mij moet het ook gewoon kunnen.

20 planten op 1m2 is zeker niet veel,

tenzij jij een sativasoort hebt want dan is 10 planten per lamp al teveel.

 

Meestal wordt er binnen met indica's gekweekt.

Uiteindelijk oogst je meestal ongeveer netzoveel.

Mensen die 100 planten op 1m2 planten oogsten heel veel kleine topjes en hebben uiteindelijk ongeveer netzoveel wiet als iemand die maar 10 planten op 1m2 hebben staan [grotere toppen knippen makkelijker].

 

Het nadeel van weinig planten is weer dat als er 1 plant niet goed groeit dat je een groot leeg gat in je tuin krijgt, dus dan is het risico voor tegenslagen weer groter.

 

Daarom is het erg belangrijk dat je tijdens je oogsten goed op het groei- en bloeipatroon van je wietsoort let, zodat je later weet wat voor jouw situatie het beste is. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

belangrijk is ook de spreiding van de lampen; een 400 watter "bereikt" ongeveer 0.75 m², terwijl een 600-watter effectief een gebied van 1.2 m² bedekt. Meer is beter, natuurlijk, maar je moet ook kijken wat je aan stroom aankan natuurlijk, niet iedereen heeft de stroom in huis om 30 600-watters op te hangen

 

ikzelf heb 13 planten per m² staan, in potten van 7 liter. Een kennis houdt meer van kleinere planten (25 per m²). Maar uiteindelijk is dat gewoon een vorm van voorkeur;

 

't is inderdaad zo dat niet alle planten even goed groeien; als je er dan maar 4 immense planten onder 1 lamp hebt staan en er doet er een het niet goed, gaat er een kwart van je oogst weg; als er een 't niet goed doet van de 25 ben je beter af

 

ok is 't zo dat efficientie van een tuin best gemeten wordt in gram per watt per tijd ('t is best mogelijk 5 gram per watt te halen, ALS je je planten maaaanden laat groeien voor je ze in 12/12 zet, maar dan ben je beter af met een week groeien en een paar opbrangsten meer per jaar)

 

Goed is een gram per watt halen bij een "normale" kweek, dus max 14 dagen groeien, 8-9 weken bloeien

 

Dan is een gram per watt mogelijk maar niet makkelijk haalbaar; maar dat wil zeggen dat je met 20 planten onder een 600-watt lamp 30 gram per plant moet halen, wat veeel makkelijker is dan 150 gram per plant als je d'r maar 4 hebt staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed trucje dat ik onlangs van iemand meekreeg, was, als je je lampen ophangt, met een A4-blad je tuin af te wandelen, het blad 40 cm (bij 600-watters 50 cm) van ej lampen afhoudend.

 

Zo zie je op je blad duidelijk waar er schaduw komt en waar 't lekker verlicht wordt. ZO kan je je lampen wat verschuiven/verhangen, zodat overal een egaal-wit licht op je blad schijnt.

 

Lijkt een grootmoeders-trucje, maar aangezien het binnenkweken onder lampen nog maar een jaartje of 10-15 bestaat denk ik dat grootmoeders er nog niet mee bezig waren ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...