Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bobbeltje bab

Eerste Kweekje: 3x Indoor Mix

Recommended Posts

Hoi,

 

2 weken geleden begonnen met de zaadjes te ontkiemen. Na een paar dagen lagen er 3 mooie scheutjes op de watjes die ik in 7 liter potten geplant heb. De potgrond die ik gebruik komt uit de shop, dus dat zit wel snor denk ik. Beschik wel niet over pH meter wegens te klein budget :specool. De plantjes hebben de eerste 2 dagen voor het raam gestaan, waardoor ze wat zijn gaan strekken. Dus heb ik ze maar direct in de kast gezet. Deze heeft een oppervlakte van 1.10m op 1.10m en een hoogte van 1.5m. Ik gebruik een 400watt lamp die een centimeter of 45 boven de plantjes hangt. De luchtcirculatie gebeurt door 1 intake en 1 outtake ventilator die volgens mij genoeg lucht verzetten om de hele kast van voldoende verse lucht te voorzien :). De lucht die uit de kast komt wordt in huis geblazen (geen mogelijkheid om dit naar buiten te doen want de kast staat aan de voorgevel en een gat in de muur maken is uitgesloten). En aangezien de temperatuur niet te hoog oploopt (rond de 25 graden) lukt dit aardig.

 

Het kweekhok:

 

6cio5ea.jpg

 

Op de volgende foto staan de plantjes 10 dagen (de lamp brandt 18/6). Vandaag zijn ze net een 2 weken oud en al ietsjesverder ;p maar het gaat toch niet echt vooruit als ik dit vergelijk met andere topics op dit forum :). Waarschijnlijk doe ik het een en ander fout, dus alle hulp is welkom B).

 

63rb7vc.jpg

 

Oh ja, de voeding die ik heb staan is Bio G Power groeistimulator 2 geloof ik. Op de fles staat dat dit na 3 weken mag toegediend worden (1ml per liter). Nu heb ik gisteren een 2 literfles met water gevuld en een halve ml toegevoegd. Had ik dat beter niet gedaan? Of kan ik zo rustig opbouwen en dan volgende week de volledige dosis?

 

Spannende hobby, trouwens :lol:.

 

Mvg,

 

bobbeltje bab

Edited by bobbeltje bab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd B)

 

 

Suc6 met je kweek en probeer volgende keer de foto's te nemen met de lamp uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Ahhh altijd schattig he die kleintjes.

Dat ze maar mooie dames mogen worden B)

Veel sucses met je kweekje :specool

 

groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Hey Bobbel,

 

de fles die je daar hebt staan is bedoelt voor vanaf de derde week bloei (12/12) en moet je nu absoluut nog niet meegeven. Voor de groeiperiode heb je wortelstimulator 1, maar die hoef je ook niet mee te geven. De eerste 3 weken moet je zelf niets geven van voeding aangezien je voorbemeste aarde uit de shop hebt.

Het is ook beter om de zaailingen of stekken eerst in wat zaai- en stekaarde te zetten omdat daar minder voeding inzit en dat is beter voor het jonge plantje. Graaf volgende keer gewoon en kuiltje uit je aarde en kap daar wat zaai- en stekgrond in vooraleer je het zaadje plant.

Dan die Ph meter B) , das nu toch een van de dingen die je wel nodig hebt. Als je aan die 7 liter potten 4 weken lang ons kraantjeswater geeft gaat de ph van je grondje echt wel te hoog oplopen. De ph van het leidingwater ligt ongeveer rond de 7,7 hier bij ons, en dat is veel te hoog.

Een ph meter kost je een 50 euro en een flesje PH- maar een paar euries. Als je deze hebt kom je al heel ver :specool .

 

Alvast scuces toegewenst!!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, die fles voeding zet ik nog wel een paar weekjes in de kast :specool.

En als het budget het toelaat ga ik nog wel es om zo'n metertje.

 

Bedankt voor de feedback B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BB

 

Staat die ventilator volle bak te blazen op je zaailingen? Neem aan dat hij wel zwenkt....

Een zacht briesje is volgens mij genoeg, zou m wat naar boven kantelen zodat de lucht

er een beetje over heen blaast zeg maar. Dus niet vol erop

 

Mooi branblussertje heb je staan! Hang hem ff stevig op voor optimale bescherming.

 

Succes met je grow!

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey BB

 

Staat die ventilator volle bak te blazen op je zaailingen? Neem aan dat hij wel zwenkt....

Een zacht briesje is volgens mij genoeg, zou m wat naar boven kantelen zodat de lucht

er een beetje over heen blaast zeg maar. Dus niet vol erop

 

Mooi branblussertje heb je staan! Hang hem ff stevig op voor optimale bescherming.

 

Succes met je grow!

 

UmLeiTung

 

Die ventilator staat net zo opgestelt dat de plantjes een beetje heen en weer bewegen. Als ik hem naar boven laat blazen beginnen ze als een gek te dansen, dus ik denk dat die wel goed staat zo B).

En dat brandblussertje moet ik inderdaad es ophangen, komt er maar niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je mix :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

spiegeltje spiegeltje aan de want waar staan de mooiste planten van het land HAHAHAHHA.

 

SUCCES

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha maak je nie druk mijn plantjes zijn ook zo na 2 wkn...nu beginnen ze ineens hard te groeien.... we zijn ongeveer samen gestart :bier

 

suc6 met je plantjes....

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...