Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Vanaf Wanneer Bloei Rekenen Op Zaad?

Recommended Posts

Ik heb voor het eerst vrouwelijke zaden staan. Het zijn NorthernLights van Female seeds.

Ze staan nadat ze allemaal waren uitgekomen en ongeveer vier dagen voor het raam in het zonnetje hadden gebivakeerd, op 12 uur licht.

Ze zijn inmiddels na 38 dagen tussen 45cm (2 stuks) en 65 cm (8 stuks). Er zitten kleine topjes in en zijn dus allemaal inderdaad vrouwelijk.

 

Nu is mijn vraag vanaf wanneer moet je de bloeitijd rekenen want op het zakje staat bloeitijd 55-60 dagen en dat zou dus inhouden dat ze nu na 38 dagen 12 uur licht (=bloei) over 17-22 dagen klaar moeten zijn en dat zie ik echt niet gebeuren.

 

Het geslacht (topjes) werd na 25/27 dagen zichtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring :nerd leert me dat ge gerust 2 weken mag bij de vermelde bloeitijden

mag rekenen om haar optimaal te krijgen

kheb al dikwijls met zaden van female seeds gewerkt

en tot nu toe heb ik nog nooit kunnen oogsten op de vermelde bloeitijd :o

maar het loont de moeit om te wachten want net in die laatste weken gaan ze serieus zwellen

en thc vormen ;)

bloeitijd gaat in volgens mij vanaf het moment dat ge op 12/12 draait

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Volgens mij moet je rekenen vanaf het moment dat je geslachtstoning ziet. Tenminste...heb ik vaker gelezen hier.

Verbeter me aub als ik fout zit :nerd

 

groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Volgens mij moet je rekenen vanaf het moment dat je geslachtstoning ziet. Tenminste...heb ik vaker gelezen hier.

Verbeter me aub als ik fout zit

 

kga ook vol ongeduld kijken naar een "ancien" zijn antwoord hierop :nerd

in de growshop hadden ze me zelf aangeraden om direct 12/12 te draaien

daar en ik citeer" ze tijdens de bloeiperiode toch nog 3a4 weken groeien"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dan moet ik dus rekenen op groei, 12-12 zetten=> 10 dagen tot de haartjes komen en DAN PAS beginnen tellen aan die 55-60 dagen....

 

Zo stond het in een ander topic.

Groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurde bij mij ongeveer 25 dagen voordat er haartjes/topjes in kwamen.

Als je dan uitgaat van 25 dagen tot topvorming en dan nog 55 dagen wordt het in vergelijking met een ' stekken ronde' wel een stuk langer voordat je schaar erin kan.

 

Ik vind de wiet van zaailingen wel een specifiekere smaak/geur hebben. Wiet van stekken is bijna altijd hetzelfde. Ene keer ' krijg' je NLX dan weer Edelweiss dan weer Silverhaze en dan weer PP...veel verschil qua smaak/uiterlijk heb ik nooit kunnen constateren. :nerd Wel wit, dat wel. En ik kweek nu voor mijn eigen rokertje. ;)

 

Vandaar nu op zaden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen hebben ongeveer 3 weken de tijd nodig om zogezegd volwassen te worden, dua als jij ze na 4 dagen voor het raam op 12 uur hebt gezet, hebben ze nog een tijdje nodig volwassen te worden.

 

Het beste kan je de bloeitijd gaan berekenen vanaf het moment dat de eerste echte bloeiverschijnselen zichtbaar worden.

 

Dat het met stekken sneller gaat, is logisch omdat deze stekken al plantjes zijn, dat scheelt je dus wat tijd, maar daarin tegen zijn zaailingen een stuk sterker en en groeien meteen goed door. Met stekken heb je vaak het probleem van aanslaan, zeker in de wat warmere periodes, wat voor uitval kan zorgen. Vaak is het ook zo dat de kwaliteit van de stekken ver te zoeken is, al dan niet te spreken over de soortjes waar je uit kan kiezen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat ze sterker zijn is me inderdaad opgevallen. En ook hebben ze meer zijtakken. Af en toe heb je met stekken het probleem dat je ongewild van die kaarsen met weinig scheuten krijgt. Bij deze zaden ronde wat dat betreft no problemo.

 

Alleen lastig om de uiteindelijke hoogte vooraf in te schatten aangezien ik met 1.5m hoogte werk.

Nu is het gelukkig goed gekomen.

 

Volgende keer ga ik eens proberen te scroggen met 9 stuks op 1.8m2 in 12 dagen 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen hebben ongeveer 3 weken de tijd nodig om zogezegd volwassen te worden, dua als jij ze na 4 dagen voor het raam op 12 uur hebt gezet, hebben ze nog een tijdje nodig volwassen te worden.

 

Het beste kan je de bloeitijd gaan berekenen vanaf het moment dat de eerste echte bloeiverschijnselen zichtbaar worden.

 

:nerd

dat was het antwoord waarop ik zat te wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...