Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
La Cucharacha

Wat Is Wijsheid?

Recommended Posts

In februarie hebben wij bezoek gehad van de blauwe petten brigade...

Het blijkt dat we via een tip (Meld misdaad anoniem) erbij genaait zijn door een :nerd (Fijn)persoon..,deze is bij mij bekend maar dat terzijde.

 

Nu hebben ze 10 buitenplanten gevonden die met hun voetjes naar het plafond hingen en een stuk of 30 losse purple toppen..,nu staat er in het proces verbaal dat het 30 planten zijn geweest(waarschijnlijk dachten ze dat die op de kop hingen waren...)

 

Nu weet ik dat het gewoon onzin is het dus 10 planten waren en geen 30(waren er wel meer :( )

iedrgeval hebben we linea recta op het bureau een boete van 430 pleuro(p),s van de hulp-officier van justitie...

 

Nu vroeg ik me af omdat het geld echt niet missen kan voor laten komen of gewoon betalen..?

Ik doe liever een beetje community service dan dokken...dus wat is wijsheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, allereerst vind ik 430 een koopie voor 't kweken maar dat daargelaten...

 

Bij voorkomen zal je zelf bewijs moeten hebben dat het maar 10 planten zijn geweest, foto's e.d. van de politie bij de planten ofzo... Een rechter zal je niet zomaar geloven in ieder geval...

 

En of je dan een boete of taakstraf krijg... Ik denk eerder een boete omdat het niet strafbaar genoeg is om een taakstraf voor te krijgen... Even naar een advocaat lijkt mij de beste optie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een interessante vraag.

Mijn 3 dames (foto`s o.a. hier) leverden ook meer als 30 gram op, absoluut voor eigen gebruik en (lui als ik ben) hangt er ook bij mij nog een en ander upside down.

AS, kom erin :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig. Ik zou het om gevoelsredenen voor willen laten komen, omdat je eigenlijk genaaid wordt doordat de politie te dom is om te kunnen tellen.

Maarrrrr gezien het bedrag, denk ik dat je beter kunt schikken, want a)ze geloven toch wat de politie gezegd heeft, dat het er 30waren en :( veel lager dan het bedrag dat je nu moet betalen wordt het toch niet.

Ze rekenen nu een euro of 15 per plant bij je, valt mee vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg sneu voor je zeg.... maar tja, gedane zaken nemen geen keer...

 

bij het lezen van jouw verhaal dacht ik meteen aan Koos Zwart, die mij en anderen tien jaar geleden al adviseerde zulke zaken niet voor te laten komen, maar om de boete te betalen.... :)

 

Bij de rechter win je het maar zelden.... en betalen heeft als voordeel dat je geen strafblad krijgt... of eventueel een nog hogere straf... dit laatste kan ook nog en zou echt balen zijn... :(

 

Wellicht mag je die boete in termijnen betalen...???

 

En natuurlijk kun je het advies van Stijlloos, om een advocaat te raadplegen, ook ff volgen.... maar tja, die lieden zijn ook niet gratis he....

 

Sterkte met dit ernstige verlies.... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allen voor de reacties... :(

 

Ik weet wat er te gebeuren staat.....gewoon betalen.

En vingers kruisen dat ze dit jaar niet weer ons met een bezoekje vereeren. :nerd

 

Mvg La Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé La Chucharacha,

 

Een boete hè, das minder.

 

Maar dat verhaal over het aantal planten dat je had staan das nog meer zonde. De boete ten aanzien van ongedoogd kweken is opgesteld aan de hand van een tabel. Dus het aantal planten bepaald de boete.

 

Als je vervolgens nagaat dat 10 planten waarschijnlijk in de eerste categorie is, kun je vervolgens wel beredeneren dat die boete veel lager had moeten zijn.

 

Bij de huiszoeking is ook onderzoek gedaan naar het aantal planten. Als je hierbij zelf aanwezig bent geweest zul je natuurlijk in eerste instantie zelf moeten aangeven om hoeveel planten het gaat en waarvoor het bedoelt is.

 

Als je zelf niet goed aangeeft hoe de situatie moet worden beoordeeld kun je inderdaad gif op nemen, dat de desbetreffende verbalisant weinig verstand van zaken heeft en een dergelijke fout zoals het slechts tellen van de toppen in plaats van de stammen, is dan snel gemaakt.

 

Ten aanzien van dit rapport zul in beginsel ook moeten hebben aangegeven of je het ermee eens bent. Dus is het jammer dat je nu pas met de vragen komt, terwijl je natuurlijk veel meer geholpen was op het moment van de doorzoeking zelf.

 

Nu je hebt aangegeven akkoord te zijn gegaan met het weergegeven feiten van het onderzoek, is bezwaar maken hier tegen uiterst moeizaam. Je kan je natuurlijk voorstellen dat elk bewijs je nu ook nog,na een paar maanden, te voorschijn zou kunnen toveren, toch zeer in twijfel zal worden getrokken.

 

Het lastige van je geval is dat het ook gaat om een buitenkweek. Bij binnenkweek wordt alles in beslag genomen en kun je dat natuurlijk binnen beperkte termijn nog nader laten onderzoeken. Bij achtertuin kwekers is dat natuurlijk lastig.

 

 

Conclusie, het zal lastig, nagenoeg onmogelijk zijn om nog tegen de boete te verweren.

 

Wat natuurlijk wel nog mogelijk is, is de boete beperken.

Als je bijvoorbeeld nog een bonnetje hebt bewaard van de zak kippenmest van Farmers House(of je kent iemand met een bonnetje) dan kun je dergelijke aantoonbare kosten in mindering brengen met de boete. Anders gezegd kun je alle (aantoonbare) kosten in mindering brengen met de boete. Natuurlijk moet het dan wel gaan om kosten die in redelijkheid ook tot de kweek in relatie kunnen worden gebracht. Maar het is natuurlijk wel altijd meegenomen.

 

Zorg nu ook weer niet dat je aan de hand van de bonntjes een verhoging van de boete krijgt. Dus zorg ervoor dat de bonnen redelijk binnen de termijn van de laatste kweek vallen.

 

 

Welke les hebben we geleerd.

Je kop in het zand steken, is voor de gedoogd geachte kweker het onverstandigst in geval van confrontatie met de instanties. Of het nu gaat om politie, energiebedrijven, en dergelijke, als je duidelijk openheid van zaken geeft en daarbij aangeeft zoveel mogelijk binnen het gedoog beleid te willen opereren voorkom je dergelijke boetes als hierboven beschreven.

Iemand die ruim vierhonderd euro moet betalen voor 10 planten in de tuin, is in mijn ogen onnodig. Had je aangegeven dat het slechts om 10 planten ging, en slechts voor eigen gebruik en slechts in je eigen tuin....Met een goed verhaal had je een boete geheel kunnen vermijden.

 

 

Voor de volgende keer,

Zorg dat je je verhaal klaar hebt als je weer als gedoogd kweker aan de slag gaat. De berichten op het nieuwsforum zijn duidelijk genoeg. Als je in je achtertuin enkele planten hebt staan, moet je niet verbaasd zijn als op een dag de wijkagent komt controleren. De anonieme tiplijn wordt schijnbaar het liefst gebruikt om de thuiskweker en cannabis consument te plagen.

 

Als je net in de vervelende(oh ja?) situatie zit dat je de planten te drogen hebt,

In principe geldt hetzelfde. Aan de hand van jou verklaring moet je duidelijk maken dat je met je beperkte schaal binnen het gedoog beleid wil houden. Nodig ze van mij part nog een keer uit als de planten staan(werkt verzekerd). Je verklaring is het belangrijkste bewijs in dergelijke zaken. Dus laat je ook niet in de luren leggen. We zijn tenslotte allemaal kwekers voor eigen gebruik, die het gedoogbeleid willen volgen, en uit angst voor de wiet van de shop onze eigen voorzieningen willen treffen!(of niet soms) en nog maar net bezig zijn.

 

Ben je echt para, kun je van mijn part foto's maken van je kale stammen, maar in mijn ogen is dit slechts aanvullend op je eigen verklaringen.

 

Hopelijk ben je hiermee geholpen,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
De anonieme tiplijn wordt schijnbaar het liefst gebruikt om de thuiskweker en cannabis consument te plagen.

 

Als je net in de vervelende(oh ja?) situatie zit dat je de planten te drogen hebt,

In principe geldt hetzelfde. en verder. . . .

 

Bedankt voor de juridische verheldering, AS !

 

Ik vermoed dat daar wel degelijk mee rekening wordt gehouden, pest tips.

Droge wiet ruik je niet meer, dus er is geen sprake van overlast ? Ik snap de aanleiding van de inval dan ook niet helemaal. Tja en lui zijn blijft een vervelende hobby :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...