Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kose

Wormen Vreten Mijn Zaad Op..!!!

Recommended Posts

Hoi,

 

Ben er achter gekomen waaraan de vrij slechte kiemresultaten van mijn zaadjes liggen... Er zitten namelijk rondom de zaadjes die na het ontkiemen in aarde (light mix) vande growshop zijn gezet KLEINE WITTE WORMPJES..! Deze vreten mijn worteltjes op en mijn net ontkiemde zaad (na het doormidden hakken van een zaadje waar ik er 1 op had ontdekt bleek dat het zaadje helemaal vol zat met die kleine witte krengen :verrygood :( :P Ze zijn een paar mm groot en ongeveer 0.25 mm dik.., echte mini wormpjes dus... het lijke een beetje op van die rondwormen ofzo GEEN IDEE wat voor dingen het zijn

 

 

Wie heeft er raad voor mij..!!! helluppp!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf dat doen wormen toch helemaal niet de zorgen er alleen voor de er gaten komen rond de wortels,

misschien zijn het andere beestjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert,

 

Weet niet zeker of het zo iets was, naar mijn mening waren mijn wormen-beestjes-gedrochten iets minder dik als dat, hoe groot is dat gedrocht van jou en hoe dik? die van mij zijn ongeveer zo groot als de letter:

 

"s"

 

kan helaas geen foto posten, camera heeft geen macro stand enn krijg het niet voor elkaar ene goeie foto te posten, wel kan ik melden dat het er heeeeeel veel waren, zo'n 10-15 ofzo... :verrygood

 

edit: volgens mij hebben ze ook niet zo'n zwart hoofd als op jou foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn vaak larven van toekomstige kevers,de larven vreten uitsluitend plantenwortels en ontkiemende zaden,ze zijn cremekleurig,van 1 tot 4mm lang,en zeer aggresief!Ze kunnen het wortelsteltsel van een gezonde plant binnen de 48h volledig opeten waarbij de plant dan ook zal afsterven.

Mijn advies,pleur de aarde onmiddenlijk ver weg,ontsmet je potten,haal verse aarde en licht de growschop in waar je de aarde hebt gekocht,begin opnieuw en koop een ander merk aarde,zeker dat de besmetting niet ergens anders door komt?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welk merk heb je de grond gekocht ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit zijn vaak larven van toekomstige kevers,de larven vreten uitsluitend plantenwortels en ontkiemende zaden,ze zijn cremekleurig,van 1 tot 4mm lang,en zeer aggresief!Ze kunnen het wortelsteltsel van een gezonde plant binnen de 48h volledig opeten waarbij de plant dan ook zal afsterven.

Mijn advies,pleur de aarde onmiddenlijk ver weg,ontsmet je potten,haal verse aarde en licht de growschop in waar je de aarde hebt gekocht,begin opnieuw en koop een ander merk aarde,zeker dat de besmetting niet ergens anders door komt?...

fuck man je verbaasd me steeds weer , wat weet je toch veel.

en leer heeeel veel van je :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat om een mixje van een plaatselijke growshop... henkies light mix heet het... tja zou niet weten waar het anders van moet komen dan van die aarde, van de jiffy's zal het niet komen iig :verrygood

 

die zakke aarde hebben wel een paar weken in de tuin gelegen, waren wel dicht maar er zitten uiteraard een aantal gaatjes in dus het zou misschien wel kunnen dat die beesten daardoor naar binnen zijn gekomen maar vooralsnog lijkt het me sterk :(

 

@rataplan, die dingen zijn inderdaad heeeeeeeeeeeel agressief man! het lijken wel pirhanjas / piranjas / pirr??? (Waauuww hoe schrijf je dat nou weer :P ) die een stuk vlees verorberen! Jahh die aarde zal ik iig niet meer gebruiken maarja heb een aantal plantjes die ook in die aarde staan waar tot dusver niets mee aan de hand is en die al te veel wortels hebben om uit de aarde te halen (hoop dat die wortels er nog zitten teminste ;-)

 

laterrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem maar aan dat er al eieren in die grond zaten toen jij de zakken in de tuin hebt gelegd.

Kevers ,althans de meeste sterven in de herfst nadat ze voor nageslacht hebben gezorgd.

 

Ik weet niet wanneer je de zakken daar had neergelegd maar was dat na oktober dan is het uitgesloten dat het bij jou gebeurde.

 

Mijn advies is net als Rataplan zegt weggooien en schoonmakenen en de growshophouder even discreet inlichten desnoods met foto want per slot kunnen zij er ook niets aan doen.

 

Nog even dit:Het zijn geen WORMEN maar maden.

 

Misschien is het wel interessant om een paar maden met grond en plantmateriaal in een gesloten pot weg te zetten en dan wachten dat er kevers uitkomen,dan kun je daar een foto van maken om dat op het forum te tonen en misschien ook iets voor de Grow Guide (trouwens de larve ook)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blauwenzand,

 

Dit was niet henkies supermix, dat is een all-mix volgens mij, het was de light versie ervan

 

@db, zal even kijken of ik dat kan doen lijkt me ook wel een goeie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piranha’s bedoel je denk ik :(

Wel klote voor je man, idd grond wegmieteren daar heb je niks aan.

Zal niets anders opzitten dan opnieuw te beginnen helaas.

 

Succes iig!

 

Jah peace :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...