Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zipper

Moeder Planten

Recommended Posts

De stekken doen het redelijk , 2 dagen geleden wogen ze rond de 370 gram.

Er is dus weinig voeding verbruikt/ verdampt.

De temp van het medium, van de stekken op de verwarmingsplaat is rond de 24 graden.

 

De stek waarvan de bladeren helemaal slap hangen staat niet op de verwarmings plaat, die zal in de uren dat de lamp niet brand toch te veel afkoelen denk ik.

 

gallery_8582_1173_59386.jpg

 

 

gallery_8582_1173_70049.jpg

 

 

gallery_8582_1173_213669.jpg

 

 

gallery_8582_1173_164607.jpg

 

 

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee zipper

 

wel luisteren he :verrygood

 

sucsess met de steks

 

de vriendelijke verhoogde ec groente

 

harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee zip

 

waarom direct de stekken inde aarde ???

 

laat ze eerst buiten de aarde ff wortel schieten dan zie je gelijk welke er lekker snelwortelen

 

en als de wortels lekker door het blokje heen komen dan pas de aarde in :verrygood

 

t/m dat is mijn manier

 

De Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harry

 

Dat was eigelijk ook de bedoeling geweest ( gelezen en gezien in het verslag van rataplan), maar ik heb niet zon mooi kweek bakje met bodem verwarming.

 

En die kleine pluggen op die grote verwarmings plaat leek me niet zon goed iedee, zou het veel uitmaken dat ik de pluggen nu gelijk in de cocos heb gezet ??

 

Gr Zipper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wat blad van die stekken verwijderen, de onderste 2 bladeren kun je wegknippen, en van de grotere bladeren daarboven knip je de punten af, zo zullen ze minder verdampen, en heeft het plantje het wat makkelijker...

 

Die stekblok kan je best laten staan, waar je wel op moet letten nu, is dat de cocos het vocht uit je stekblokje trekt, die moet dus wel goed vochtig blijven DUS NIET TE NAT...

 

Succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee paff

 

je neemt wederom de worden uit mijn mond :verrygood

 

ff snoeien die stekjuhhs van je

 

zal je zien dat ze het veel meer naar hun zin krijgen

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen de potjes weer gewogen , ze nemen niet veel in gewicht af.

Ik heb toen een plug met stek eens uit de cocos gehaald , en ja hoor de plug was kruk en kruk droog (had de cocos toch goed ingewaterd)

Heb nu alle pluggen weer goed nat gemaakt, hopen dat ik niet te laat ben. :verrygood :innocent:

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd paffie kan mezelf ook wel voor de kop slaan :verrygood :innocent: , toch maar eens zien dat ik zon mooi kweek bakkie krijg.

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandag heb ik alle stek pluggen van de stekken gehaald, om te kijken of er wortels te zien waren .

Want er groeiden nog altijd geen wortels door de pluggen heen, terwijl de stekken er best goed bij stonden.

 

3 stekken hadden wat wortels aangemaakt :verrygood :( , en de andere stekken helemaal nix.

 

Heb nu stukken van de steeltjes van de stekken afgehaald , en ze in andere pluggen( deze pluggen zijn wat groter zodat de stekken niet omvallen) in een mooie kweekbak gezet , eens kijken wat er nu gaat gebeuren.

 

Hoe kan het dat de stekken toch zo mooi groen blijven tewijl ze geen wortels aanmaken ???

 

Als de stekken nu wel aanslaan is het dan wel verstandig op ze te gaan gebruiken , of heeft het nu allemaal veel te lang geduurd???

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet wel een beetje geduld hebben ook hé.

het kan tot 12 dagen duren alvorens je een wortel ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je techniek gaat ook wel hoor,je moet je medium dan flink inwateren,en je steks moeten zoals al geadviseerd werd bijgesnoeid worden,blaadjes onderin bijna halveren,dan 1/3e volgende internode.Plaats nadien een gehalveerde petfles of boterhamzakje over je plantje met potje mits enkele kleine gaatjes in het plastiek gemaakt te hebben,plaats het potje nu onder je lamp,en raak het potje de eerste drie dagen niet aan.Nadien verlucht je dan het plantje,en watert het medium terug in.Zakje of petfles terug plaatsen,en vanaf de derde dag laat je de fles er een uurtje af.Na een week mag de fles er dan definitief af,mits de luchtvochtigheid niet al te laag is.Op zulke manier is je slaagpercentage minstens 80% :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gelukt :( :nerd , werkt mooi zon kweek kassie :) :spliff:

 

Ook de moederplanten groeien weer lekker vol met stekken.

 

 

 

 

gallery_8582_1173_1607757.jpg

 

 

 

gallery_8582_1173_662678.jpg

 

 

 

gallery_8582_1173_155795.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...