Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cleef

Bosgrond Als Medium

Recommended Posts

Hallo medekwekers

 

De bosgrond (humus) schijnt altijd erg goede kwaliteit grond te zijn. In ieder geval dat veronderstelde ik.

Zou ik nu veel geld kunnen besparen aan grond en grondvoeding. Of is bosgrond niet te vergelijken met de growshopgrond?

Heeft iemand er misschien al ervaring mee.

Laat het me even weten

 

Greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze grond is beter als welke grond je ook in de growshop kunt kopen.

Probeer de grond te pakken welke onder de bomen ligt,veeg de bladeren weg en pak de de laag aarde welke wat fijner van structuur is.Deze grond is prachtig om door je grondje te mengen.Er zitten allerlei micro-organismes in welke een goede basis kunnen leggen voor een bodem leven.

Nadeel is dat het biotoop verstoord is omdat de aarde omgewoeld is en zal even mogen duren voordat er een stevig werkend bodemleven is bereikt.Dit is het nadeel van onze snelle kweek en de reden waarom wij daarom grote hoeveelheden sporen uitzetten om een snellere aanslag te garanderen.

 

MAAR DIE BOSGROND ZEKER GEBRUIKEN

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx 4 the reply Sannie,

 

Weet genoeg,

je jackberry's en bijgeleverde S.m.m x Toxic blue's zullen binnekort verdergroeien in bosgrond.

Tnx ook voor die jiffy's en toxic blue's!

BTW, De bosgrond moet dus nog wel gemengd worden met gewone potgrond van shop en eventueel hydrokorrels? De bosgrond is dus meer een toevoegsel, geen volledig medium, waar niets aan toegevoegd hoeft te worden?

greetz cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals sannie al aangaf is deze grond prima,alleen is deze niet geschikt als puur alleenstaand medium,deze heeft een te lage ph waarde,meetstal tussen de 4.8 en 5.6,maar is prima om te mengen... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je wel,ik dacht het al maar wist het niet zeker.

 

Ik heb altijd begrepen dat bosgrond erg zuur was.

 

Zou eerlijk gezegd wel eens willen weten waarom het dan toch nog beter zou moeten zijn dan de gebruikelijke aarde.

Wat voegt het toe ofwel, wat geeft het extra?

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bovenste fijne structuurlaag zit barstensvol met micro organismen,door de fijne structuur is het ook goed waterdoorlatend,dus luchtig,in de herfst vallen de bladeren op de toplaag,deze composteren,en leveren de belangrijke biologische NPK's af tijdens het composteringsproces,prima spul dus :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij had ik gelezen op het forum dat als je grond van buiten

 

nam je allemaal ongedierte mee neemt je hok in zoals spint enzo

 

 

 

gr. cartman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer iets geleerd.

 

Volgens mij zit ik in de buurt van diezelfde bossen, dus dat gaan we zeker proberen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik dit hier allemaal goed begryp

 

 

 

ik ga wat bosgrond halen, voeg er tenslotte wat kalk by om mn ph omhoog te krygen

 

 

en dan heb ik grond die ik voor mn heele oogst kan gebruiken zonder er daaarna nog voeding aan toe te voegen ?

 

 

Of is dit helemaal fout ?

 

correct me if i'm wrong plz want alle info over grond kan ik momenteel goed gebruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net geleerd dat je die bosgrond ook kan mengen met zaai-en-stekgrond. Of ook nog een derde deel batmix erdoor. Krijg je ook een goed mengsel met een juiste ph. Wel altijd de ph en ec-waarde van je aarde nameten voor gebruik he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah zou ook wat bacto er bij gooien en mischien nog wat perliet om het nog luchtiger te maken naja succes:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus een kleine samenvatting:

 

 

 

men neme 2/3 bosgrond en voegen er 1/3 zaai en stekgrond toe, mengen we nog wat kalk by en proberen een ph waarde van ongeveer 6.5 te beryken.

 

 

Even laten rusten, en klaar is kees ... (?)

 

 

klopt dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jah zou ook wat bacto er bij gooien en mischien nog wat perliet om het nog luchtiger te maken naja succes:smoke

bacto is zeker een goede zaak ja,dit mengsel zal echter al heel luchtig zijn daar 2 van de drie bestanddelen uitermate luchtig zijn,de batmix geeft extra voedingsstoffen mee en is donkerder en zwaarder,maar door deze te mengen met bosgrond(toplaag)en zaai&stekgrond zal deze perfect zijn,ik zou er ook nog een flink deel wormenmest ondermengen,dan zou je met een ph waarde gaan uitkomen rond de 6.3...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bacto wat houdt dat eignlk allemaal in ?

 

schimmels en dergelyke ?

 

 

en speciaal voor rataplan ==> kan je dat hier ook ergens verkrygen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je echt even via de zoekfunctie doen want daar staat zoooooveel over geschreven. Groetjes freud

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bacto Force is een bodemverbeteraar die ervoor zorgt dat nuttige bacterie-stammen, enzymen en schimmels worden toegevoegd aan de aarde.

Daardoor is de plant beter beschermd tegen ziekteverwekkers.

 

 

srry hoor kheb het gevonden ;)

 

 

maar meestal met de zoekfunctie zie je zox staan van: voag bacto by dit en dat, maar wat het eignlk is ? tjah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hier bedoeld wordt is sannie's bacto te verkrijgen in sannie's shop.Een mix van bodembacterien en trichoderma schimmels voor een snelle opstart van je bodemleven.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...