Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

STM

(af)bloeien In Een Kast Buiten?

Recommended Posts

Ik zou men 2 planten buiten zetten tijdens de groei en dan voor de bloei in een kast buiten(ondoorzichtig). in de kast zou ik een 400W lamp hangen (tenzij je me dit afraad natuurlek), deze zou dan wel op een accu moeten werken... :) ik heb geen idee hoeveel volt zo'n lamp nodig heeft en hoe sterk die accu zou moeten zijn. De accu zou ik s'nachts opladen en zou zo'n 8-12uur mee moeten gaan voor de bloei heb ik gelezen.

 

als iemand hier ervaring mee heeft of gewoon tips, alles is welkom

 

STM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou met een accu kom je niet ver je hebt eerder een aggregraat nodig?

dat je je planten buiten zet om te groeien moet volgens mij geen probleem zijn.

i zou wel even wachten er mee tot het niet meer kan vriezen zo rond eind april begin mei. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een aggregraat is wel wat duur, is het ook niet mogelek om onder een tl-lamp 82 warmwit te bloeien. misschien heeft die minder nodig?

of zou het beter zijn om gewoon buiten te laten staan en te verduisteren?

 

ps: zou het mogelek zijn om tegen de laatste week van juli te drogen als ik de tweede week van de paasvakantie begin, planten zijn al ongeveer 20cm bij aankoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het is niet bevoordelijk om onder tl de bloei in te zetten.

ik zou gewoon de planten in grote potten zetten en kijk of je wat kan verzinnen zodat ze makkelijk te vervoeren zijn.

dan kan je ze na twaalf uur in het licht in dat schuurtje van je zetten in het donker

zo gaat de plant ook in de bloei alleen moet je dat wel eke dag herhalen anders gaat hij gwoon verder met groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sgoed ik zal het zo doen

bedankt voor de moeite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat je een paar zaken door elkaar haalt .

Je hebt binnen en buitenplanten. de 1 ste zijn buiten veel te laat afgebloeit waardoor je te kleine buds krijgt.Dit kun je voorkomen door wanneer de planten ongeveer 60 cm zijn ze gedurende 8 weken elke avond om 20,00 uur in het pikkedonker te zetten en s'morgens om 8 uur weer buiten te zetten.

 

De 2 e soort kun je in april/mei buiten zetten en je hoeft niets te doen als wate geven als ze in potten staan en ze zullen bloeien als de dagen korter worden(herfst)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het buitenplanten zijn, hoop ik toch (heb ze nog niet overgekocht). tis dus de tweede soort die ik wou proberen... weet je of er een zichtbaar verschil is tussen een buiten- en een binnenplant?

 

EDIT: Sorry

Edited by STM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil is alleen te zien als zein bloei gaan.Buitenplanten zullenbuiten beginnen te bloeien eind juli begin augustes,nepbuitenplanten eind augustes begin september en indoor nog later.

 

Als je stekken neemt en die geef je steeds langere nachten met tijdschakelaar dan kun je het tijdstip bepalen wanneer ze in bloei gaan bepalen maar dat geeft geen loon naar werken.

 

Beter is het opnieuw te beginnen met zaad waar je zeker van weet dat het echte buitenplanten zijn d.w.z.klaar in september voordat de koude en vochtige nachten beginnen.

 

Van mij kun je wel wat gratis zaden krijgen als je me een PM stuurd met hoeveel.Ik heb zaad van 2 soorten:Mrs X ,roze tot rood en deNIEUWE DAME BLANCHE wit lekkere geur en smaak.

 

Vr Gr.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...