Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pluis

Slechte Stekken... Wat Is Wijsheid?

Recommended Posts

hallo allemaal

 

lees hier al best lang rond, als ik iets moest weten heb ik het altijd wel kunnen vinden. Zit alleen nu met iets waar ik me vraagtekens bij heb.

 

het volgende vorige week vrijdag nieuwe stekken gehaald zagen er op het zicht goed uit... eenmaalt thuis 24u onder tl gegaan, de dag erop uit de doos en in de voorgroeipotjes (0.5l) maar toen zag ik dat alle stekken al bloei verschijnselen hadden... waren zelfs een aantal stekken bij die al bruine haartjes hadden...

 

staan nu sinds zaterdag onder 18/6 natrium (600w) vochtigheid met lamp aan zit tegen de 75% met lamp uit hoger weet niet hoeveel kom niet in me hok als het licht uit is.... maar na een dag hingen ze allemaal slap... dus de boterhamzakjes methode toegepast.... normaal was dit echt maar bij een enkeling nodig nu heb ik een complete doos boterham zakjes nodig gehad :rofl

 

geef ze trouwens afgezuurd water met woterstimulator.

 

Nu na een aantal dagen is ca 75% goed aangeslagen terwijl dit me voorgaande kweken eerder 95% was na 4 dagen, aantal stekken zijn absoluut dus niet levensvatbaar. Heb ook het idee dat ze nog geen cm zijn gegroeid.

 

Nu me vraag zijn deze stekken uberhaubt de moeite waard nog energie in te steken of kan ik ze er beter uit donderen, verhaal halen bij de boer die ze geleverd heeft en nieuwe halen? bij een ander?

 

ging het in dit geval om 15 stekjes had ik ze gelijk in de gft bak gepleurd maar gaat dus om een redelijk aantal vandaar de vraag.... gaan deze "bloeiende" stekken me veel ombrengst schelen?

 

ik hoor het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst verhaal halen.

Wie weet krijg je nieuwe ?

Daarna maar verder kijken...

Volgende keer eerst kijken.

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie stekken boer zoeken

 

is echt niet zo moerlijk hoor :rofl

 

en altijd eerst ff controleren

 

De vriendelijke Kloontjes groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook stekken ie meer dood dan levent waren in de bloei en sommige met 1vingerige bladeren.

 

Nu heb ik ze laten staan en er was er geen een dood gegaan, maar dit zou ik nooit meer doen.

Ik mog zo nieuwe ophalen maar was er te lui en onervaren voor.

 

Dit gaat je zeker tijd en opbrengst kosten.

 

Waar ze vandaan kwamen is ewoon een goeie leverancier en geen gezeur.

De slager heeft ook wel een een schoenzool biefstukkie.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik zit met het zelfde probleem ,echt k*tstekken met vale groene blaadjes pas na 2 dagen een klein beetje nieuw blad :wOOt en ik vind dat er tegenwoordig steeds meer stekken worden gelevert met spint en nauwelijks wortels, ze denken toch van wordt wel verkocht

en ja een goeie stekkenboer bij mij in de buurt? dagt het niet alleen hippies of van die gladde populaire lui

tja denk dat ik maar met zaadjes ga beginnen :rofl

rollaatorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
goeie stekken boer zoeken

 

is echt niet zo moerlijk hoor :rofl

 

en altijd eerst ff controleren

 

De vriendelijke Kloontjes groente

 

Harry

 

had een goeie stekkenboer maar wel een hele dure (4,50 a 5,00 p/stek) had nu een ander gevonden die me de vorige keer goeie stekken leverde ( op mozaik virus na dan ) maar deze keer is het diep triest...

 

en eerst controleren... als ik op een parkeerplaats de doos overlaad maak ik me vervolgens altijd zsm uit de voeten en ga niet eerst op het gemakje kijken hoe "het" er uit ziet.

 

ze waren verder wel allemaal aardig geworteld dus op eerste zicht waren ze netjes.

 

maar zal "betreffende" morgen even en bezoekje brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zelfde probleem zijn 2 leveranciers hier in de omgeving die ik ken..

 

Maar stekkies zijn vaak waardeloos :'( Helaas niemand in de kennis kring waar je goeie stekkies kan halen.. Zelf uit zaadjes halen durf ik (nog) niet aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetjuh jammer he .

 

ff door zoeken naar een goeie Boer .

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

om even op je topictittel te reageren wat is wijsheid?Waarom zelf geen moedertje zetten?Dit kan al onder 2 kleine tl's,je hoeft daar maar een zeer kleine ruimte voor te hebben,zeker indien het maar enkele steks betreft,waarom genoegen nemen met plantjes waar je niets aan hebt?En steeds op goed geluk moeten werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rataplan

 

Hoeveel ruimte heb je denk je nodig om een moedertje te laten staan waarvan

je om de 8 weken een stekje of 14 af kunt halen, hier op het forum staan

alleen maar grote moederruimten??

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blauwezand,dat gaat prima op een ruimte van pakweg 0.5m² en varianten hierop,kastje moet niet hoog zijn,tl verlichting zal hier zuinig zijn,net als 1 spaarlamp,je kan op deze ruimte makkelijk 2 tot 3 moeders kwijt,je spant een scroggnetje op 20 a 30cm,en al wat boven het net zal uitkomen worden stekken zodat je altijd egale stekken zal overhouden,onder het net dief je de takken die nadien nooit boven het net zullen uitkomen,zo kan je je eigen gaan voorzien van prima plantmateriaal,ongediertevrij en egale stekken kweken,keer op keer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties allemaal

 

loop al langer te denken zelf me stekken te gaan snijden... alleen een klein moeder ruimtetje zal het niet mee volstaan.... heb +- 100 stekken nodig dus zal ik denk ik toch een moeder of 5/6 ?? nodig hebben

 

net trouwens nog even in me hok wezen kijken en was toch enigzins positief verrast door me taaie vriendjes die nu toch voor een groot deel (85% ofzo) allemaal netjes recht stonden en sommige zelfs wat nieuw blad vertoonde... zit nu dus in twijfel of ik ze ga laten staan of niet... helaas vandaag te druk gehad en geen tijd gehad langs de "stekkenboer" te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee pluis aan 2 grote moeder heb je genoeg :rofl

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee pluis aan 2 grote moeder heb je genoeg :rofl

 

mzzl harry

 

 

wil gewoon wat moeders neer zetten voor eigenbehoefte dus... als ik ze onder tl verlichting zet zullen ze niet snel groeien maar zeker wel snel genoeg om er bijv om de 8 weken genoeg stekken van te snijden...

 

ga vandaag nog maar een moeder hok in elkaar knutselen denk ik....

 

zit alleen nog een beetje in twijfel over de verlichting.... tl? spaarlamp? of een groeilamp (kwik?)

 

en wil de afzuiging voor me moeder hok doen door deze op me pasieve inlaat op me grote hok aan te sluiten.... werk nu met 2000m3 afzuig in me grote hok 750m3 inblaas en een pasieve inlaat slang van 150mm doorsnede....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...