Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannakid

Pctje Opbouwen

Recommended Posts

hoi allemaal,

aangezien het bijna kersvakantie is en dit naast het vuurwerk afsteken meestal toch een saaie vakantie wordt, heb ik voor dit jaar eens bedacht om een vette game te kopen waar ik wel 2 wekjes mee zoet zal zijn.

heb een beetje zitten zoeken en kwam uiteidelijk uit op Rainbow Six: Vegas

zegt velen van jullie misschien niks, maar daar gaat de vraag ook niet over :P

ik heb hem dus besteld en 1 dag na de releasdatum binnen gekregen.

helemaal blij wil ik dat spel gaan instaleren, maar toe tie bijna klaar was kwam er opeens te staan dat er niet genoeg "intern geheugen" vrij is en de "videocart" is ook niet goed :verrygood

nou, oke fijn, heb 10 minuten over dat hele spel heen lopen zeiken en ben toen maar eens gaan denken.

 

ik kwam tot de conclusie :smoke dat ik zelf maar eens een PC in elkaar moest zetten, die ik dan enkel en alleen gebruik voor mijn spellen en de andere PC gebruik ik dan gewoon voor wietforum, msn en internet.

oke, ik dus gaan zoeken en kwam uit op deze site.

lijkt me een goeie zaak, hebben een hoop en zit binnen fietsberijk.

maar nu komt dus de vraag;

heeft iemand van jullie enig idee wat ik allemaal moet bestellen om een beetje een goeie rammelbak in elkaar te zetten voor zo'n 600euro?

 

ik zou het echt niet weten, al die namen en lettertjes, ik kan er niks mee :P

hoop op antwoord...... :verrygood

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm,... ja

 

Ik persoonlijk zou dan op deze site gaan kijken.

Doen we regelmatig zaken mee, complete systemen voor weinig die je naar wens aan kunt laten passen.

 

Zou als ik jouw was, zorgen voor een goede grafische kaart en flink wat ddr geheugen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heeft iemand van jullie enig idee wat ik allemaal moet bestellen om een beetje een goeie rammelbak in elkaar te zetten voor zo'n 600euro?

moet dat incl monitor/toetsenbord/muis/toetsenbord ?

 

dan word het een beetje krap budget...zéker als je wil gaan gamen...

 

dan kan het misschien zelfs verstandiger zijn om je huidige pc wat te upgraden...videokaart/geheugen...enz..

 

wat voor specs heeft je huidige pc ?

 

wil je een intel, of amd processor ? ati of nvidia videokaart ? ...dan wil ik wel wat voor je samenstellen

 

 

voor prijzen is er eigenlijk maar een site : http://tweakers.net/pricewatch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hompii & snsie:

bedankt! :verrygood

 

@ waterpijp!

jij ook bedankt voor je reactie :verrygood

dat budget is echt alleen voor de kast zelf.

monitor, muis, toetsenbord etc kan ik wel goedkoop aankomen.

 

het idee was ook eigelijk dat ik gewoon in deze pc een grote geheugen en een nieuwe videocart zou proppen en dan kijken of tie et wel zou doen.

maar er werd gezegt dat dan sommige dingen het niet meer zouden doen, of dat programmas niet meer zouden werken.

daarom wilde ik er dus maar een andere voor gebruiken.

 

wil je een intel, of amd processor ? ati of nvidia videokaart ?

 

sorry, maar deze termen zeggen mij 3 keer niks.

ben nog een behoorlijke nOOb als het gaat om pc's

ik weet niet of je er veel aan hebt, maar dit staat op de achterkant van het hoesje van t spel:

 

operating system: Windows XP

processor: pentium 4 3GHz or AMD equivalent

memory: 1024MB

3D Card: 128 MD, Shader Model 3 and DirectX 9.0c compatible

DVD-Rom drive: 4X

Sound Cart: DirectX 9.0c compatible

Hard Disk: 7GB

 

en dan nog wat gelul over de mouse, headset enzo.

ik weet niet of je hier iets mee kan, maar kijk maar :smoke

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
het idee was ook eigelijk dat ik gewoon in deze pc een grote geheugen en een nieuwe videocart zou proppen en dan kijken of tie et wel zou doen.

maar er werd gezegt dat dan sommige dingen het niet meer zouden doen, of dat programmas niet meer zouden werken.

 

als je een videokaart of geheugen upgrade, doet alles het gewoon nog....je moet hooguit een nieuwe driver installeren voor de videokaart....en misschien een wat zwaardere voeding

 

 

als je kijkt bij start > deze computer >rechtermuisknop/eigenschappen...zie je daar staan wat voor processor, en hoeveel geheugen erin zit ...wat staat daar ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ waterpijp:

uhm, daar staat:

 

System:

Microsoft Windows XP

Home Edition

Versie 2002

Surver Pack 2

 

Computer:

Intel ®

Pentium ® ucpu 3.06HGz

Kloksnelheid: 3.06GHz 512MB

 

ik snap er echt helemaal niks van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ waterpijp:

uhm, daar staat:

 

Pentium ® ucpu 3.06HGz

Kloksnelheid: 3.06GHz 512MB

 

ik snap er echt helemaal niks van :verrygood

 

je hebt dus een pentium4 3.06 gig met 512mb geheugen

 

dat geheugen is een beetje aan de lage kant voor games.....

 

ik weet toevallig dat die 3.06 gig pc2700 geheugen nodig hebben

 

Ik denk dat je met 1024mb geheugen + een andere videokaart, en eventueel een andere voeding al een heel eind komt....en dan ben je hooguit 200-300 euro kwijt

 

en dan heb je een sneller systeem dan wanneer je en nieuwe moet kopen voor dat budget

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, dat klinkt lang niet slecht!

bedankt waterpijp :verrygood

ik zal eens gaan kijken voor wat nieuwe spullen :verrygood

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal voor het grootste gedeelte aan je videokaart liggen denk ik.

Een hele goede aanschaffen (256mb of 512mb) en meer geheugen ja.

Je processor is idd. genoeg, dus daar zal t niet aan liggen.

 

Succes ermee! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi allemaal,

aangezien het bijna kersvakantie is en dit naast het vuurwerk afsteken meestal toch een saaie vakantie wordt, heb ik voor dit jaar eens bedacht om een vette game te kopen waar ik wel 2 wekjes mee zoet zal zijn........

 

 

 

saai...? saaie vakantie ??? :smoke vette game waar je 2 weken mee zoet bent...? :P

 

ik ben blij dat ik niet van die TMF/patat generatie ben ! :P

 

komop man ga lekker naar buiten met je verkeerde vrienden zuipen, roken, slikken of snuiven!

 

pfff 2 weken binnen zitten achter een computerspelletje....moest er niet aan denken !!

 

 

 

 

:verrygood =M= :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, midian jij bent het soort ouder waar ik altijd van gedroomd heb.. :verrygood

maarja, aangezien ik het bij een blowtje en een biertje (of 2 :verrygood ) houd, moet ik toch wat anders verzinnen.

ga nou niet denken dat ik 7 dagen per week 24 uur per dag zit te gamen, maar het is zo nu en dan toch echt wel leuk hoor :smoke

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben zelf ook een game-fan (speel vooral de BF-reeks)

 

 

 

anyway, ik zou je zowiezo aanraden om te wachten met de aankoop van eeen nieuwe pc (toch zeker met een paar onderdelen):

 

D3D10 (=DirectX10) wordt softwarematig beschikbaar met de release van Windows Vista over enkele maanden.

 

De eerste echt fully compatible videokaarten met D3D10 die nu reeds te koop zijn zijn de nvidia 8800 GTS en de GTX (aan resp. ong. 450€ en 600€).

 

Het zou IMHO een doodzonde zijn om nu nog je geld te verspillen aan een oudere grafische kaart die nog niet volledig DirectX10 ondersteunt.

 

 

 

In geval je niet weet wat DirectX is, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/DirectX en http://nl.wikipedia.org/wiki/DirectX_10

 

 

 

Indien je wilt zien wat DirectX10 voor je games kan betekenen, zoek dan eens een trailer van het spel Crysis, believe me, je zal wel overtuigd zijn... (gewoon googlen op "trailer CRYSIS", je zult er wel vinden)

 

 

 

Maar ook om optimaal van Windows Vista te kunnen genieten zal D3D10 nodig zijn (oa. voor de doorzichtige kaders in windows vista)

 

 

 

Anyway, als ik je echt eerlijk mijn idee mag geven zou ik gewoon nog een paar mand geld bijsparen zodat je toch zeker een 1000€ kunt besteden aan je game-comp, anders zal je snel

 

 

 

nog een paar snelle bedenkingen (moet weg, srry):

 

* koop minimaal 2 giga geheugen, dat lijkt me toch het verstandigste

 

* wacht tot de prijzen van de Intel CoreDuo processors zakken en schaf je dan een E6600-model aan

 

* kies voor je moederbord (dat uiteraard compatible met alle onderdelen moet zijn) een met zoveel mogelijk plaats voor extra geheugen

 

* wacht enkele maanden voor de aanschaf van je grafische kaart, dan zullen er ook budget-dierctX10-kaarten beschikbaar zijn, verspil nu je geld niet aan een oudere, directX9.0-kaart die over enkele maanden nutteloos zal zijn

 

* koop 2 hrde schijven: 1 grote van 7200rpm en 1 kleine Western Digital Raptor van 10000 rpm (dan zet je je besturingsprogramma en films en zo op de grote en enkel je games op je kleine maar snelle HD)

 

 

 

als je nog vragen hebt, stel ze gerust hier of pm me...

 

 

 

moet nu weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet wat je wilt hebben en al ervaren bent in het bestellen via internet is de pricewatch van tweaknet echt een aanrader. Bestellen in Duitsland is vaak voordeliger. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...