Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
yannis

jouw kweekkast?

Recommended Posts

Op het moment ben ik niet aan het kweken (over 3 weekjes pas weer i.v.m. vakantie) dus ik kan je niet vertellen hoe warm het in mijn hokje is maar als ik nu zou kweken ligt de temperatuur denk ik maximaal op 30 gaden, iets te warm dus maar ik kan er wel mee leven :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op het moment ben ik niet aan het kweken (over 3 weekjes pas weer i.v.m. vakantie) dus ik kan je niet vertellen hoe warm het in mijn hokje is maar als ik nu zou kweken ligt de temperatuur denk ik maximaal op 30 gaden, iets te warm dus maar ik kan er wel mee leven :-).

Moeten er dan planten in staan om de temperatuur te meten? :lol: :lol: Elke keer als ik update heb gedaan aan men kast, zet ik ze even op, thermometer erin en meter maar... OK ja, als de planten groter zijn, zal de luchtcirculatie misschien niet zo goed zijn, waardoor de temperatuur nog een beetje stijgt...

 

yannis

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik nu wel doen maar er is nu een hittegolf en tegen de tijd dat ik weer begin is die afgelopen en zal de temperatuur behoorlijk lager liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook al over liggen nadenken, vraag me alleen af hoe zo een 'tempered glass' zou kosten. Zou wel eens best wat geld kunnen zijn, niet?

Straks eens een kijkje gaan nemen se...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hokkie: lengte x breedte x hoogte = 4m x 2,7m x 2m (Volledig mdf: af fabriek wit gelakt)

Afzuiging: slak in dempingskast: 4500 kub/uur incl. koolfilter

Aanvoer: 2 ufo's m. geluidsdempende slangen

2 ventilators

6 bakken met elk 400Watt lampje (op 2 groepen v. 16 ampere)

 

Medium: voorgemengde aarde.

Voeding: vanalles (pk13/14, enzymen, rootboost etc etc)

potjes: voorheen 9 liter (100 planten), laatste 2 maal 4,5 liter (150 planten)

 

Apart voorgroeihok geschikt voor 150 plantjes in één-literpotjes (één of twee lampen van 600Watt

 

Water en voeding geef ik handmatig!!

 

Nadeel: Afgelopen week liep de temperatuur op tot wel 45ºC. Gevolg: alle stekkies naar de knoppen!!! :lol:

 

Toekomstplannen (gedeeltelijk in voorbereiding): hok van 4 bij 4 met 8 x 600 Watt en volledig geautomatiseerd (medium: mapito) incl. computergestuurde klimaatcontrole.

 

Wat een hobby <gna> <gna>

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben op zoek naar zoon rond hol stuk glas, in amerika hebben ze bakvormen voor brood van glas die tegen grote hitte kunnen deze kan je afzuigen en je kan gewoon je eigen reflectorkap houden. Alleen zijn ze volgens mij niet in Nederland te koop wel via ebay in canada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd om deze topic terug naar boven te brengen

Ik zoek binnenkort een hokkie te bouwen van 2X2X1.2.

't is altijd handig als je kan vergelijken dus

 

mijn hokje:

bxdxh=1x0.6x1.8

400 watt zelfbouw natrium lamp

buisventilator van 250 m² met koolstoffilter van 50 cm(buis)

thermostaat voor buisventilator met relais NC (zelf gemonteerd )

één ventilatortje gemonteerd in een rioolbuis van 15cm die afzuigt boven de lamp en op 2 plaatsen onder de bakken blaast voor warmteverdeling en luchtcirculatie

verwarming 700 of 1400 watt blazertje (staat altijd op 700)

thermostaat voor verwarming

min-max thermo/hygrometer

6 bakken van 5 liter voor 18 stekken --> veel te veel, volgende keer 6 stekken

 

misschien ziet er nog iemand iets dat voor verbetering vatbaar is of nog andere tips

 

en ander specs zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben op zoek naar zoon rond hol stuk glas, in amerika hebben ze bakvormen voor brood van glas die tegen grote hitte kunnen deze kan je afzuigen en je kan gewoon je eigen reflectorkap houden. Alleen zijn ze volgens mij niet in Nederland te koop wel via ebay in canada.

 

Daar wil je je lamp in doen ofzo? en dan directe afzuiging?

Klinkt wel als tof idee.

Mischien moet je dan eens een etalageer bedrijf proberen. Die hebben dat soort spul mischien wel. Voor etalage doeleinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tijd om deze topic terug naar boven te brengen

Ik zoek binnenkort een hokkie te bouwen van 2X2X1.2.

't is altijd handig als je kan vergelijken dus

 

mijn hokje:

bxdxh=1x0.6x1.8

400 watt zelfbouw natrium lamp

buisventilator van 250 m² met koolstoffilter van 50 cm(buis)

thermostaat voor buisventilator met relais NC (zelf gemonteerd )

één ventilatortje gemonteerd in een rioolbuis van 15cm die afzuigt boven de lamp en op 2 plaatsen onder de bakken blaast voor warmteverdeling en luchtcirculatie

verwarming 700 of 1400 watt blazertje (staat altijd op 700)

thermostaat voor verwarming

min-max thermo/hygrometer

6 bakken van 5 liter voor 18 stekken --> veel te veel, volgende keer 6 stekken

 

misschien ziet er nog iemand iets dat voor verbetering vatbaar is of nog andere tips

 

en ander specs zijn welkom

Zit je momenteel niet met een erg warm hok ? 400W in zo'n kleine ruimte ?

 

Je nieuwe hokje 2 - 2 - 1.2 (L x B x H ??) zal toch niet gaan 1.20 meter hoog.

of je moet je plantjes wel heel erg klein willen houden.

Zal ook even goed naar je afzuiger kijken, bij nieuwe afmetingen kan/zal deze (mogelijk) een te lage capaciteit hebben (400-500 m3 is dan aan te raden)

 

En wat betreft de stekken zal ik er nu 12 van zien te verkopen of in ieder geval overzetten in andere potten. 1 stek per 5 literpot is goed te doen; moet je er zeker geen 3 inzetten :?

 

Laatste vraag: wat voor ventilatortje praat je over (pc,tafel,staande?)

Is mogelijk beetje weinig voor een goede luchtcirculatie.

 

Ik hoor het wel :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Zit je momenteel niet met een erg warm hok ? 400W in zo'n kleine ruimte ?

 

Je nieuwe hokje 2 - 2 - 1.2 (L x B x H ??) zal toch niet gaan 1.20 meter hoog.

of je moet je plantjes wel heel erg klein willen houden.

Zal ook even goed naar je afzuiger kijken, bij nieuwe afmetingen kan/zal deze (mogelijk) een te lage capaciteit hebben (400-500 m3 is dan aan te raden)

 

En wat betreft de stekken zal ik er nu 12 van zien te verkopen of in ieder geval overzetten in andere potten. 1 stek per 5 literpot is goed te doen; moet je er zeker geen 3 inzetten :?

 

Laatste vraag: wat voor ventilatortje praat je over (pc,tafel,staande?)

Is mogelijk beetje weinig voor een goede luchtcirculatie.

 

Ik hoor het wel :wink:

warm hok ? nee geen probleem :P eerst had ik wel wat problemen met de verdeling, bovenaan 40° beneden 20° vandaar die extra ventilator en dit is geen pc, tafel of staande ventilator maar eentje die ik bij een sloper heb gekocht, vermoedelijk uit een diepvriezer of zo en werkt beter dan een pc fan. Ik zoek er ook nog een klein zwenkventilatortje in te zetten, maar ik moet er eerst een vinden (blijkbaar nogal moeilijk in de winter :roll: )

met mijn nieuwe hok bedoelde ik eigenlijk 2 m breed, 2 m hoog en 1.20 m diep (typefoutje) :oops:

Ik zoek er een afzuiger van 800-1000 m³ via een thermostaat op te zetten en diegene ik nu heb (250m³) continu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...