Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NorthernSmoker

Hoeveel Schimmels En Bacto??

Recommended Posts

High D Ho mensen,

 

Ik kan volgende week weer beginnen.

 

Nu wilde ik mijn grond vast laten "rusten" met schimmels en bacto zodat die vast kunnen aanslaan in het medium.

 

Nu is mijn vraag hoeveel bacto en schimmels met ik gebruiken voor maar liefst: 12liter grond. :specool

 

want krijg stekken (6stuks) en die gaan eerst in `13X13 potjes. Dus niet zoveel grond,..

 

PLEASE,.. anybody?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacto heb ik niet mee gewerkt, maar bij die schimmels heb ik bij het vullen van de potten eerst een laagje hydrokorrels erin gegooit, vervolgens 10 cm aarde, daarop een halve eetlepel schimmels, weer 10 cm aarde en weer een halve eetlepel schimmels, dan afdekken met een toplaagje aarde

 

Dit heb ik bij 10 potten gedaan, (10 ltr ) en het bakje is voor de helft leeg :specool wel een duur grapje dus ":j

 

 

 

Succes,

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels > 3 gram per plant, ongeacht de grote van pot...

Bacto > Eerste bewatering 1 gram Bacto per vierkante meter, op te lossen in water, hierna elke twee weken 1/2 gram Bacto per vierkante meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stijlloos en jopie hebben gelijk.

 

In het midden van deze week zal samen met sannie's shop ook sannies corner online gaan hier op wietforum.

Hier komt een uitgebreid stappenplan te staan hoe met de producten om te gaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gaan we zeker in de gaten houden :j

 

sannie's corner... klinkt als een growshopje hahaha

 

suc6 ermee

 

groet

 

BK :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb ik een keer teveel schimmels gegeven, kan een overvloed aan schimmels kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden: Thnx very much :specool

 

Ben ook wel nieuwsgierig wat het antwoord is op de vraag van Neus. Mijn inziens geen onbelangrijke vraag.

 

Overdaad,.. Schaad. Ook in dit geval???

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt anders wel lastig bij mij, met die bacto, gheghe. Ik heb 6potjes van 13X13 dat is een op 0,26cmX0,39cm. Dat is zeer weinig. Ik kom dan op 0,1m2. Dan hoop ik maar dat beetje overdaad niet schaad. Lastig hoor kleinschalig werken. Of anders gezegd nog geen grond genoeg in huis hebben anders had ik direct 11Liters gepakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet mogelijk te overdoseren met de schimmels en bacterien :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ook 3 gram schimels per plant en

1 keer in de week bacto 1 lepeltje per m2

ja is wel een duure hoby maar straks niet

meer met sannie´s shoppie :j :specool

 

 

 

laters pp.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfeew: Het is niet mogelijk te overdoseren met de schimmels en bacterien

 

Sannie, dat is goed om te weten. :specool

 

Alleen heb ik weer een noob-fout gemaakt van heb ik jou daar!! :huh:

 

Heb vorige ronde een ph-meter gekocht. Leuk ding Milwaukee ph52.

 

Nou heb ik het water (1liter) eerst op ph-6 gebracht (komt hier momenteel met 6,4 uit de kraan??) en toen Bacto eringepleurd (<0,2gram). Dat zal dus wel veel te hoge ph hebben opgeleverd??!? (ben er nog niet zo aan gewend)

 

Daarna nog maar een litertje op ph5.5 in de potjes gegoten, anders waren potjes zowies nog te droog. Verder terug leek me ook geen goed idee, de cellmax-dudes (daar is mijn grondje van) beweren dat het 6week puur kraanwater (zonder voeding) kan terugbrengen naar de ideale omstandigheden voor mijn plant. Dan moet dit ook maar lukken.

 

Wat voel ik me stom, gewoon stom!!!

 

Hopen dat het goed komt,

 

Northern :j

(PS: ph-meter is goed gecalibreert, als ik het in een ph4 of ph7 sachet douw, geeft íe precies aan wat erin het zakkie zit, verbaas me over de lage ph van het kraanwater)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...