Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jord

Homebox Xxl Kweektent

Recommended Posts

Heyyy Kwekers :)

 

Heb na een verslag hier gelezen te hebben over de homebox zelf ook een homebox xxl besteld.

Daar komt een 600W poot lamp in met ingebouwde vsa.

 

Wil er graag een 4 stands buisventilator in gaan doen maar hoeveel kuub raden jullie mij aan 365m3??

Als luchtcirculatie wil ik een tafelventilator gebruiken..

 

Verder neem ik aan dat er geen lucht toevoer nodig is?? En 15x 11L potten zit wel goed toch???

 

Hoor het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken 500 m3 per 600 watt of 1m3 per watt. In jou geval zou ik het laatste nemen aangezien het in een vrij kleine ruimte komt. Dit had je trouwens ook met de zoekfunctie kunnen vinden want is al heel vaak behandelt.

 

Er passen precies 16x 11 liter potten (vierkant) op een m2. Op 1,2 m2 kun je er niet meer kwijt omdat je net ruimte te kort komt voor een extra rij. In dat geval kan je beter 36x 7 liter potten nemen die gaan precies op 1,2 m2. Als je een dubbele bodem maakt voor luchttoevoer kun je wel beter 11 liters nemen zodat je ruimte tussen je pooten over hebt.

 

Luchttoevoer heb je zeker wel nodig, alleen passief. Dus niet geforceerd door een inblaasventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Jord je bent flink bezig met kweeken, het beloofd allemaal veel goeds wat je aan het doen bent!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luchttoevoer heb je zeker wel nodig, alleen passief. Dus niet geforceerd door een inblaasventilator.

 

heey spint, hoe is het met jou?

 

even een kleine vraag over de inblaas vent..

 

is die echt niet nodig als je een filter + afzuiger hebt???

 

ik ben namelijk thuis van plan een hokje to bouwen van 1bij1 en 2meter hoog. met dubbele bodem waar lucht onder vandaan kan komen door schleufen naar de kweekkamer..

 

¿¿¿

 

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites
heey spint, hoe is het met jou?

 

even een kleine vraag over de inblaas vent..

 

is die echt niet nodig als je een filter + afzuiger hebt???

 

ik ben namelijk thuis van plan een hokje to bouwen van 1bij1 en 2meter hoog. met dubbele bodem waar lucht onder vandaan kan komen door schleufen naar de kweekkamer..

 

¿¿¿

G!rly

 

Nee is in principe niet nodig, zorg er alleen voor dat de gaten waar je lucht doorheen komt groot genoeg zijn. En maak het zo dat er geen licht doorheen je kast in komt....

 

Ik ben ook een beginner maar dit weet ik zelfs...gebruik de zoekfunctie, alles is wel te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey G!rly, gaat goed hoor :whistling

Flem heeft gelijk :no

 

Labyrinth onder een dubbele bodem maak je het makkelijkst met een aantal slangen die je in een bocht leg, wel met zwarte binnen kant liefst.

 

Totale diameter van de lucht toevoer bij een pasieve inlaat moet 2 a 2,5x de diameter van de luchtafvoer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...