Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paffie

Hitte Of Bewateringsprobleem??

Recommended Posts

hoi,

 

Ik heb ff wat hulp nodig, sinds een aantal dagen laten de dames de topblaadjes vanuit de nerf naar beneden krullen. In eesrte instantie dacht ik aan de hitte, ze hebben dan ook 1 dag 38 graden op hun hoofd gehad, daarna heb ik meteen de lampen omhoog gegooid, en op 2 na alles uitgeschakeld totdat het wat koeler word. Daarna ben ik gaan zoeken op de site naar wat zekerheid, maar ik kom er niet echt uit.

 

Het heeft namelijk ook wel wat weg van het teveel of te weinig water, ze staan met zijn 32gen in een bak en hier zitten 2 octopussen met 12 drippers in verdeeld die 3 keer 2 minuten water geven, wat in totaal zo'n 8 liter geeft, de bak is tot aan de rand (30cm hoog) gevuld met aarde en is 1.80 bij 1.10 groot.

 

Als ik mijn vinger in de aarde drukt, voelt het niet erg droog aan maar ook zeker niet nat, dus mijn vraag is, kunnen jullie aan de hand van de foto's zien wat er aan de hand is???

 

Oja, het zijn pp-tjes en staan 3.5 week in de bloei

 

Foto=CM4YZH3K.jpgFoto=K3DWSK33.jpg

Foto=IPEWYR3D.jpgFoto=IBCGEIOJ.jpg

Foto=CN7QGQ6H.jpg

 

Verder heb ik intussen 10 zaailingen (WW) staan, en die zijn 2 weken geleden tussen de watten gegaan, na 2 dagen waren ze ontkiemd en staan inmiddels onder de hps, hiervan hoop ik een paar moeders over te houden om zo mijn eigen stekken te kunnen maken.

Mijn vraag is wanneer kan je nu beginnen met toppen?, en wanneer kan je op een goede manier de eerste stek vanaf snijden om te kunnen selecteren????

 

hier een foto van hoe ze nu zijn..

 

Foto=HOEM4PID.jpgFoto=LWSQWYTF.jpg

 

Voor vergrotingen van de foto's kunnen jullie hier kijken.. Album

 

Alvast bedankt...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie,

 

die krullende blaadjes zouden een voorbode kunnen zijn op een flinke PH schommeling.

Zo begon het bij mij ... binnen 2 dagen waren de bladeren aan het verroesten.

 

dus heb jij een PH meter ?

Wat doe jij daarmee ?

Eijken ?

Meten ?

Afzuren ?

 

 

Heel veel succes..

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey,

 

Ja ik heb een PH-meter, en hij word regelmatig geijkt, dit is niet het probleem, de ph van de grond is 5.9 dus dik in orde....

 

Zijn er nog anderen die iets kunnen zien ????

 

grt

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Sorry voor het onnodig qouten, heb waarschijnlijk de verkeerde knop geklikt...

 

Wat betreft de grondwaardes, ik heb deze even opnieuw gemeten, en de PH was 6.1, maar het probleem ligt waarschijnlijk bij de EC waardes, deze waren namelijk 2.4 en dat terwijl ze pas 3.5 week in de bloei staan... dus voorlopig even op water en brood....

 

Weet iemand nog een antwoord op mijn vragen over de zaailingen????

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo veel kennis, zo weinig antwoorden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op gastuh, is er niemand die weet wat er aan de hand is met de meiden, het word almaar erger, heb intussen het voedingswater aangepast, ec is nog maar 1.0 maar toch lijkt het allemaal erger te worden..

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

paffie om eerlijk te zijn ontgaat het mij een beetje wat het probleem is... Misschien dat je dit wat kan verduidelijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn topbladeren krullen.

 

Vraag me af of dit een big problem is? Misschien kan het geen kwaad joh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad , het begon bij de topbladeren als je goed kijkt zie je dit ook op de foto's desnoods even de vergrotingen bekijken. maar dit word steeds erger, de grotere bladeren gaan steeds meer omhoog reiken, terwijl de de bladeren aan de toppen steeds meer gaan hangen, net alsof ze te veel water krijgen, maar dat is volgens mij niet het probleem.

 

de aarde voelt niet echt nat aan en ook niet te droog, de ph van de grond is 6.1 en de ec is momenteel verlaagt naar 1.0, maar ondanks dat lijkt het toch door te zetten. Ik heb nu de pomp uitgezet en geef ze eventjes helemaal niets meer om te kijken of ze wat gaan staan.

 

De bladeren zijn wel erg donker van kleur, de ec was in de grond 2.4 wat ik eigelijk niet kan verklaren, omdat ze keurig netjes de verhoudingen krijgen die ze horen te hebben, wat in het verleden nooit problemen gaf, maar ik vraag me af of het uiten van die hangende bladeren wel van een overvoeding kan zijn?

 

Ik weet echt niet wat wijsheid is nu, alles is gecheckt, ph opnieuw geijkt, maar mankeerde helemaal niets, grond ph is in orde, ec meter geijkt, mankeerde ook niets, verder krijgen ze de complete voedingslijn van biogreen, dus nog geen pk 13-14 e.d, gewoon keurig netjes alles inc enzymen...

 

aan de hitte lijkt het ook niet te liggen, ik draai al een aantal dagen met 2 lampen die ik afwissel en de temp komt niet meer boven de 28 á 29 graden op tophoogte gemeten...

 

wie o wie heeft er raad...

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal aan mij liggen, of m'n ogen zijn niet helemaal oke, maar ik zie geen problemen op de fotos... D'r hangen licht een paar blaadjes bij de top, maar ik zie dit niet als probleem.

 

Ik zie heel licht dat de bladpunten iets ombuigen maar dat is lichte stress vanwege hitte. Overvoeding, te veel water of andere problemen zie ik niet op de foto's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stijlloos

 

Het klopt, op de foto is het wat moeilijk te zien, maar als je kijkt naar die kleine topblaadjes die krullen vanuit de nerf naar binnen/beneden en dat word steeds erger momenteel, ook de grotere topbladeren krullen momenteel in elkaar en gaan naar beneden hangen....

 

in elk geval bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...