Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

plantjes012ak.th.jpg

 

Deze 2 hebben geen lampje gezien, ze waren de minste van allemaal en er was geen ruimte meer in de herberg :rofl

 

Ze staan al een paar weken buiten en hebben zelfs de 5 en 6 graden nacht temperatuur overleefd.

Ze krijgen met het sproeien van de tuin wat water en dat is het eigenlijk wel.

Het blijft me verbazen dat ze het toch nog een beetje willen gaan doen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal!

'S avonds (als de zon uit de tuin is) sproei ik de tuin, er staan weer bakken vol met 1 jarige plantjes.

Uiteraard krijgen de wietplantjes dan ook een sproeibeurt met ijskoud water :rofl

Op de foto hadden ze net een paar minuten daarvoor hun water gekregen.

De stekjes wilde ik eigenlijk weggooien, had ook geen normale bloempot meer, ze staan in een laboratorium-muizen kweekbak :specool

Op dat moment (een aantal weken geleden) begon opeens de zon te schijnen en heb ze buiten gezet.

Ik doe er ook niets meer aan en mocht ik er 1x iets van kunnen roken is het al meegenomen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn echt zielig en als ik meer ruimte had was er niets aan de hand maar ik had geen zin om te proppen.

De andere hebben iets meer de ruimte in de kast en deze had ik eigenlijk al opgegeven :tu

 

Ik kijk er wel van op hoe sterk ze zijn en hoeveel ze kunnen hebben.

Nachten van 5 graden en ijskoud water en ze groeien nog steeds :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een up-date.

 

Vanavond toch maar een grote normale plantbak gepakt.

Ik had vanmorgen bij een groot tuincentrum al beender en bloedmeel meegenomen voor mijn volgende kweek en potgrond en bemeste aarde had ik nog staan, die waren voor de tuin want ik wil de volgende kweek met all-mix starten.

 

Een lekkere mix voor ze gemaakt en heel voorzichtig overgezet in hun nieuwe onderkomen.

Kans dat ze het niet prettig vinden is natuurlijk aanwezig maar ja, er is weinig aan verloren :tu

 

De komende dagen zullen we het wel zien :rofl

 

plantjesnieuwepot015bf.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik ze moeten verplaatsen in de droge aarde en dan een paar dagen geen water geven? :rofl

Het is een grote bloempot (20 LT) dus heb er 600ml. totaal ingegooid.

Morgen is even kijken of het genoeg of teveel was en of onze katten er vanaf konden blijven :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ik ze moeten verplaatsen in de droge aarde en dan een paar dagen geen water geven? :tu

Het is een grote bloempot (20 LT) dus heb er 600ml. totaal ingegooid.

Morgen is even kijken of het genoeg of teveel was en of onze katten er vanaf konden blijven :specool

 

Whaha hoop voor je dat je er een van kan draaien haha :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Dat gaat waarschijnlijk wel lukken :rofl

Meer dan een week geleden heb ik wat laten drogen en even in de vriezer geplaatst ;)

Het was wat "popcorn" en dat door een zeefje geperst :P

Al snel had ik meer dan 15 gram wiet-poeder :tu

Het is een perfect slaapmiddel en ik heb nog veel meer liggen :smoke (afval van een bevriende kweker)

 

Met een paar weken zijn mijn plantjes wel klaar dus dit jaar hoef ik niet meer naar een CS of te bellen met de wiettax :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik overheen gelezen :tu

Maar er zijn meer dan genoeg mensen die ik er al blij mee kan maken en dan blijft er niets over om te verkopen :specool

Ik breng het en krijg veel bedankjes, koffie, een biertje of iets anders leuk kleins want anders hadden ze het net zo goed kunnen bestellen :P

 

Maar ik heb nog wel een aantal vuilniszakken met huisvuil in de grijze bak, krijg ik daar ook iets voor :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor daar krijg je een rekening voor van de gemeente.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine up-date.

 

1 van de plantjes heeft het niet gered :wOOt maar de andere was toch een stuk sterker :P

Vanmiddag met het mooie weer een paar foto's gemaakt maar er ging iets mis met het er afhalen :smoke

Het is nog een nieuwe camera (van mijn vrouw) en snapte er dus weinig van haha

Morgen zal ik ze opnieuw maken en daarna de camera aan mijn vrouw geven :smoke

Het is geen grote boom geworden maar een meter hoog en het ziet er naar uit dat er aardig wat aankomt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een foto van het ene overgebleven (voorheen) scharminkeltje :wacko: (zie eerste pagina)

Behalve (koud) water doe ik er niets aan, ook het verduisteren, binnenhalen zie ik niet zitten, ze zijn sterk genoeg :wacko:

Als het over een aantal weken echt te koud gaat worden mag ze binnen in de huiskamer komen :lol:

 

2006-09-13Plantjes001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de buitenplant toch maar binnen gezet!

Mooi plekje gemaakt voor haar want buiten is het 's nachts te koud.

Ze staat gewoon in de huiskamer, er is daar weinig licht maar meer kan ik niet voor haar doen :rofl

Het huis ruikt echt heerlijk en gelukkig heeft me vrouw er geen problemen mee :smoke

Zal binnenkort nog is een foto maken, het gaat best goed maar het mooie weer had eigenlijk nog wel een paar weken mogen duren, er zijn maar een paar bruine haartjes te zien en er zijn pas een stuk of 4 bladeren een beetje aan het vergelen.

Maar als ik zie wat eraan zit :j Nooit kunnen denken dat een verwaarloosd plantje nog zoveel zou voortbrengen :no

Hier ga ik maanden van genieten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...