Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

beste medekwekers :nerd, ik vroeg me af , of jullie weten wat voor diertje dit is elke keer da tik me kast open doe de laatste tijd zie ik een vliegje , net zag ik hem weer toen ging hij op een blad zitten aan de onderkant het lijkt op een fruitvliegje maar hij heeft 2 antennes ofzo maar is wel precies de zelfde groote als een fruitvliegje .. :blink:

 

misschien dat iemand een goede site voor me heeft waar ik zelf ff naar al die fotos kan kijken en zelf kan zien welke het kan zijn..

 

alvast bedankt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: hij lijkt wle veel op een varenrouwmug :nerd zijn ze makkelijk dood te maken ik zie er bijna geen 1 nog..

 

 

oja nog thnx nog voor je snelle reactie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou even nemathodes gaan bestellen bij de shop, als je ze morgen besteld heb je ze a.s. dinsdag al, kost maar een euri of 15...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijten die muggen je ook als ze uit je hok komen? en die nematoden merkt ik iets daarvan als ik ze in me aarde doe?

 

ik ben niet zo fan van insecten weetje :nerd <_< :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha bijten <_< Ja heeeeeel hard, en 't liefste in je neus...

 

Neeej ze bijten niet, richten alleen schade aan je plant aan.

 

De Nematoden tegen de varenrouwmug zijn met het oog niet-waarneembare aaltjes, die in de potgrond de larven van de varenrouwmug opzoeken en binnendringen, waarbij een bacterie afgescheiden wordt die de larve van de varenrouwmug doodt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even inbreken in dit topic, er staat "potgrond" in het verhaaltje, daar kunnen ze dus ook in voorkomen?

Ik heb er ook een paar en maak ze dood met een elektrische vliegenmepper :nerd

Mijn plantjes staan in (en nu niet raar opkijken) bemestte aarde :nerd Ik dacht dat het daaraan zou liggen maar schijnbaar kan je dus ook in andere grondsoorten last krijgen van die beestjes :blink:

Bij mijn volgende kweek (over een week of 2) wil ik all-mix gaan gebruiken, is er een kans dat ze daar ook tevoorschijn komen? Zo ja, dan bestel ik die dingetjes vast!

Ik dacht dus echt dat het door die (gratis) bemestte aarde kwam <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik heb er ook af en toe eentje. Schijnt dat je er altijd wel een paar hebt en dat dat bij gezond bodemleven geen probleem is. Hou het wel scherp in de gaten. Als ik ze kan gaan tellen dan ga ik ook nematoden bestellen. Tot nu toe eens eentje lig ik nog niet wakker van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle soorten aarde jammer genoeg Rat...

 

Nemathoden preventief kan nooit kwaad, alles wat je preventief aan biologische bestrijding doet is juist goed... En voor de kosten hoef je het niet te laten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF om te lachen.

Gister ging ik kijken bij de dames. En ik heb 2grote open slaande deuren met een zwenk wiel er onder, dus ik trek me deur open. Zit er achter die zwenkwiel een zwarte bol. Wil ik het op pakken is het een GROTE zwarte spin. Ik ben Fobisch voor spinnen dus viel zo de gang in en hopla de trap gat in.

heheheheh.

Dus voorkomen is beter dan genezen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, nou ik moet je teleur stellen Ert, er zijn naar mijn weten geen natuurlijke vijanden voor grote zwarte spinnen te koop <_< Misschien nog grotere spinnen kopen die die spin weer op kunnen eten?

 

tarantula.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Trapgat in en de trap af Ert? Tsjeemig de peemig :blink: Ik pak altijd een glas en een papiertje en ik zet 'm buiten. Maar mijn vent is dan ook al lang gevlogen. Die moet dan altijd ineens een blokje met de hond om of nodig naar de wc <_<

@Stijlloos: een stoere vriendin is een prima spinnenbestrijding :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk stijl nu zit je er naast. Ik wist dat ik ergens nog een echte natuutlijke spinnen doder had liggen.

Foto=EE3B8ZD7.jpg

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahahahah, maar dat werkt niet als je ervan schrikt en van de trap afvalt... Of gooi je ze naar hem toe <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miss j.

Ik heb er ook zo een in huis die is 5jaar pakt alles wat ie ziet , maar het probleem is dat ie weet dat ik gewoon plat ga als hij hem naar me toe gooit. en dat vind ie te leuk.

 

Jezus ik lijk wel een watje zo. Nou ja dat is ook zo.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahahah lekkerrr ja ik ben er ook egt geen fan van hoor, ze zijn zo sneaky weetje insecten.. <_<

maa rhoezo komen er altijd van die varenrouwmuggen in je kast dan dat is tog ok van het zotte ik hbe me aarde bij de GS gehaald ook all mix.. zitten die larven al in die aarde ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Leuke stappers Ert. Maar idd, helpen niet als je al onder aan de trap ligt. Grappig dat kids niet bang zijn voor het kruipende spul. Mijn dochter van 5 liep deze week pissebedden te verzamelen in een zakje <_< En wat is er nu leuker dan pappa lekker laten schrikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dan vangstrips kopen of beestjes met beestjes bestrijden bij groweshops bestel kaarten succes groeten van sfinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en voor ert hangen we een net voor de trap <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen bamboe stokken onderaan de trap :blink: :nerd <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
FF om te lachen.

Gister ging ik kijken bij de dames. En ik heb 2grote open slaande deuren met een zwenk wiel er onder, dus ik trek me deur open. Zit er achter die zwenkwiel een zwarte bol. Wil ik het op pakken is het een GROTE zwarte spin. Ik ben Fobisch voor spinnen dus viel zo de gang in en hopla de trap gat in.

heheheheh.

Dus voorkomen is beter dan genezen.

gr ert

 

bettaspider18km.th.jpg

 

Is het wat Ert??

 

Maar even on-topic (ja dat kan ik ook :specool )

Ik heb de laatste 2 dagen verschrikkelijk veel last van die varenrouwmugjes :tu

In het begin waren het er maar een paar maar nu heb ik er al een paar 100 dood gemaakt.

Mijn plantjes wil ik eigenlijk nog een week laten staan (misschien een dag of 10) dus denk ik dat het weinig zin heeft om nu nog die aaltjes te bestellen, het kwaad is al geschied en deze aarde gaat de groenbak in.

 

Ik geef nu nog water van boven en dat schijnen ze juist erg prettig te vinden.

 

NU KOMT MIJN VRAAG:

Kan ik de bovenkant laten uitdrogen en doormiddel van een trechtertje (en veel geduld) het water onder de eerste aarde laag geven?

Van onder water geven is niet aan de orde daar het dichte bakken zijn :rofl

 

Ik heb al overwogen om ze dan maar om te hakken en lekker opnieuw te beginnen, met wat ik nu zie hangen kan ik een half jaar zeker roken en slapen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt :rofl

Vanavond een trechtertje in de aarde gestoken en binnen een paar minuten was er 200ml verdwenen :specool

Ik hoop dat er met een aantal dagen wat minder vliegjes te zien zijn en ook niet meer uitkomen, als dat het geval is laat ik ze nog even staan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update :D

Het was niet met een paar dagen schoon van vliegjes maar ik zie er nu nog maar 1 of 2 :lol:

Meer dan een week lang 2 of 3x per dag met de stofzuiger de vliegjes opgezogen die buiten de kast rondvlogen en daarna de kast open en daar de rest van de vliegers weggehaald.

 

Door het gebruik van de trechters is de bovenkant van de aarde nu kurkdroog en kunnen de vliegjes de eitjes niet meer kwijt.

Ik ben er erg blij mee en zeker mijn vrouw :wOOt de vliegjes kwam je op de hele bovenverdieping tegen :P

 

Dus een tip voor mensen met vliegjes.......... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...