Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
iight

Bladeren Knippen..

Recommended Posts

hoi ik ben iight en ik heb samen met BLOW-GROWER een hokkie gebouwd met 20 pp erin nou is er niet zoveel ruimte ove rnu ze een maand oud zijn en vroeg me af welke blader mag ik af knippen en heef thet ook nut...? meot het dan met het licht aan of uit?

want ik heb er een paar geknipt en toen ging de boven kant opeens een beetje hangen en bladeren gingen draaien <_<

 

hier ff een foto'tje op bijna 4 weken oud :blink:

 

afbeelding019medium3im.jpg

 

ff een losse

 

afbeelding025medium8yi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die grote bladeren kun je er best wat af halen, niet alles in 1 keer, maar van elke plant een paar per dag is geen enkel bezwaar.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker gaan dieven, check "de info" voor een topic daarover... Bladeren weghalen lijkt me niet zo'n strak plan.

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

k thnx denk je dat die top ging hangen door de stress van teveel eraf knippen?

 

voor de rest opmerkingen en commentaar welkom als je iets ziet wat goed is of slecht meld het ff AUB

 

trouwens dit is persoonlijk me eerste kweek :P

 

:blink: :nerd <_< dus niet goed?

ik heb er best wel wat afgeknipt al :nerd

maar stopte er mee toen ik zag da thet niet goed ging met die en plant die ik als eerste knipte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou kunnen maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk, je top zal gaan hangen door bijvoorbeeld het gewicht. Ik zou zeggen steek er een bamboestok in om de plant te ondersteunen...

 

Bladeren afknippen van een plant is nooit een goed plan, door de bladeren krijg je fotosynthese, door fotosynthese krijg je toppen, dus haal de de bladeren weg dan zal je plant nooit lekker dik worden.

Dieven kan bijvoorbeeld wel, onderste ringen eraf halen zodat ze wat meer ruimte van onder krijgen.

 

Ziet er overigens niet slecht uit voor zo'n eerste kweek :blink: <_<

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeker gaan dieven, check "de info" voor een topic daarover... Bladeren weghalen lijkt me niet zo'n strak plan.

 

ja maar als je de bladeren laat zitten krijgen die ander toppen toch geen voldoende licht omdat de grote bladeren voor zitten of zie ik dat nou verkeerd...??////

 

 

ja volgende keer maken we de kast nog wat groter we willen nu als deze klaar het dubbele kwijt haha even de kast aanpassen en doorgaan ik hoop dat dit jaar de buitenplanten ook goed gaan dan ben ik wel heel erg blij eind van de zomer ....bedankt voor de info nog...gr blow grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot mijn grote verbazing zie ik dat we er nog geen sticky van hebben, zal ik binnenkort maar eens maken.

 

 

Maar dieven is het verwijderen van de onderste takken, vaak zullen deze vanwege gebrek aan licht nooit veel bijzonders worden en eigenlijk alleen maar kostbare energie snoepen van de plant welke hij veel beter in toppen kan steken die wel voldoende licht hebben. Zodoende zal uiteindelijk je opbrengst en knipgemak verbeteren.

 

Dieven doe je alleen met de onderste on/onderbelichte topjes. Gewoon een kwestie van bij de stam er afhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepz das kort waar het op neerkomt.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ok thnx man ik haalde die laatse note ff weg want ik las later da tje het eignelijk al gezegd had <_<

perfect ouwe danjewle vboor je hulp anders had ik waarschijnlijk een zooitje balderen eraf geknipt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nog een paar dagen en dan knippen. Jesus wat een toppen zijn het geworden ..

Toppen zijn zo zwaar dat ze hellemaal scheef hangen echt gruwlijk zal even aan me partner vragen of hij een foto voor jullie erbij wil zetten ... We houden jullie even op de hoogte. We hebben trouwens op een gegeven moment toch de grote bladeren allemaal weggeknipt. Zodat hij al ze aandacht nog even in de toppen steekt en natuurlijk pk 13 bijgevoegt zodat hij echt puisten in ze toppen krijgt...

Ik heb wel gemerkt juist sinds we die grote bladeren hebben weggeknipt zijn de toppen echt beter geworden. Bedankt voor alle info nog.........

 

Het zou kunnen maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk, je top zal gaan hangen door bijvoorbeeld het gewicht. Ik zou zeggen steek er een bamboestok in om de plant te ondersteunen...

 

Bladeren afknippen van een plant is nooit een goed plan, door de bladeren krijg je fotosynthese, door fotosynthese krijg je toppen, dus haal de de bladeren weg dan zal je plant nooit lekker dik worden.

Dieven kan bijvoorbeeld wel, onderste ringen eraf halen zodat ze wat meer ruimte van onder krijgen.

 

Ziet er overigens niet slecht uit voor zo'n eerste kweek :P :lol:

hangen inderdaad nu echt scheef van de toppen nog bedankt voor de info.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...