Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Edelweissheid

Edelweiss ervaringen

Recommended Posts

Beste hobbyisten en broodkwekers!

 

Als ik foto's kijk bij jullie plantjes zie ik dat veel van de bloeiende planten, nogal weinig blad hebben vergeleken met die van mij. Bij mij blokkeren de blaadjes helaas veel lager gelegen takken en dus ben ik bang dat mijn opbrengst flink omlaag gaat, nu moet ik wel zeggen dat mijn plantjes nog niet zo lang bloeien en ik wel al met een stok per plantje de hoofd top naar beneden heb gebogen zodat er meer licht is voor de lager gelegen takken, maar toch. Ook blijven mijn plantjes vrij klein( wat ik eigenlijk wel prima vind ivm mn lampen die niet veel hoger kunnen) komt dit doordat het een indica is? (ik heb overigens edelweiss)

 

om een langverhaal kort te maken:

 

is edelweiss een indica?

moet ik blaadjes weghalen als ze teveel blokkeren?

vanaf welke week bloei gaat al dat blad een beetje minder worden?

 

alvast bedankt mensen

binnenkort komen er echt foto's maar helaas is mijn camera even bij de fix-man

 

Dit forum is echt top !

gegroet!

Edited by Edelweissheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is Edelweiss een typische witte soort, dus zo'n 60/40 sativa/indica. Ik dacht dat familie van White Widow was en die maken inderdaad veel blad aan. Maar al dat blad vangt energie op die gebruikt wordt voor de vorming van toppen, dus wat mij betreft laat je die er gewoon aan zitten. Hier verschillen de meningen nogal over zoals in een ander topic valt te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je,

 

als het 60/40 sativa/indica vind ik het nog steeds vreemd dat ie zo kort blijft, nu ze een week in de bloei staan zijn ze echt maar een centimeter gegroet <_<

 

maar ja ze zijn gezond en dat vind ik het belangrijkst!

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat van die verhouding weet ik niet zeker hoor, kan ook andersom zijn. Een zuivere indica is het in ieder geval niet. Of je hebt geen Edelweissjes.... :blink:

 

Nou ja, ik begeef me op glad ijs want ik heb ze zelf nog nooit gehad. Misschien kan iemand met Edelweiss-ervaring hier nog iets aan toe voegen. <_< Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, das een goeie, weinig van te vinden op internet qua info over de strain.

 

De Edelweiss die ik tot dusver gezien heb hebben een ietwat eigenschappen van de sativa alhoewel de plant iets kleiner blijf als gemiddeld. Ik zou eigenlijk wel met Mad meegaan met een 60/40 verhouding. In ieder geval toch een iets overwegende sativa uitgaande van het blad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

toendestyds heb ik een hokje gehad met nlx en edelweiss in een ruimte.qua hoogte bleven ze even hoog,(80 cm bij het eind van de bloei met 3 weken voorgroei aan t begin)maar mijn edelweiss had ook ongeveer de zelfde grote bladeren.de nlx werdt weer wel breder dan de edelweiss.daarnaast was de nlx na 8 weken al klaar,en de edelweiss deed er 10 weken over.de wiet van de edelweiss was luchtiger dan de nlx,maar zeer goed te roken.ik denk (weet bijna wel zeker)dat er ook een sativasoort in zit.de opbrengst was vreemd genoeg even hoog,gemiddeld 80 gram per plant(bij 10 planten per 600 watt)

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn om te horen dat er iemand is die ook edelweiss heeft gehad, het is verdraaid moeilijk om mensen te vinden die dit kweken, zelfs op dit forum.

 

Iedereen die edelweiss kwekt of gekweekt heeft, feel free om hier info achter te laten!

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites
...gemiddeld 80 gram per plant(bij 10 planten per 600 watt)

 

das dus 800 gram per 600 watt lamp? lijkt mij een beetje visserslatijn eigenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry,je heb gelijk,ik schreef t verkeerd,80 gram per 6 planten per 600 watt,nee was dat maar waar,800 gram per 600 watt. <_< mijn motto is licht is gewicht,of je nou 6 planten onder een 600 watt zet,of 20,door de ruimte en iets langer voorgroei blijft t gram/wattage procent t zelfde,soms zelfs meer.daarnaast heb je met minder planten ook minder boetes als je gepakt wordt.niet dat we daar van uit moeten gaan,maar toch.en je kan de planten de ruimte geven,zodat er meer afkomt.ik groei ze 3 weken voor,altyd.maar de edelweiss is een leuk plantje om te kweken.ik had de stekken bij een van de velen zuidhollandse stekkenboeren gekocht,een makkelijk plantje om te kweken vond ik zelf,heeft volgens mij een net iets hogere lv nodig van 45 tot 55 % in de bloei.en een dromerige high,dat als mensen tegen je praten dat je t niet hoort,een eigen wereldje high,oxyzepam achtig,echt apart.10 weken bloeityd tegenover de nlx die in hetzelfde hok stond,die nlx was trouwens wel in een verbazingswekkende 8 weken bloeityd totaal ryp en klaar.

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 10 dames onder 1200watt (2*600) ze zijn inmiddels een centimeter of 50, wat denken jullie? is die 500 gram te halen? Ze groeien nu echt zo goed als niet meer moet ik er wel even bij zetten.

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 x 600 watt en 10 dames moet dat zeker lukken,500 gram,denk zelfs nog meer trouwens.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeker mooi zijn maaaaaaaaar.... ik merk nu zojuist dat er wat bladeren op de helft van de hoogte van de plan,t ineens vanuit de tip van sommige bladeren via het midden van de vingers geel wordt <_< maar ik denk dat ik wat teveel water geef dus ik geef ze nu wel even wat minder, ik heb geen ph meter dus dat is kut.

ik heb 11 liter potten en gaf ze 500ml en sinds 3 dagen 600ml (mt voeding van biobizz, groei,bloei en topmax)

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een stikstoftekort, maar dat lijkt me met zoveel voeding vrijwel onmogelijk. Of je pH moet hierdoor zoveel gedaald zijn dat er niks meer opgenomen wordt... Gewoon teveel water kan ook. Als je water direct uit de kraan gebruikt zou het zelfs chloorvergiftiging kunnen zijn. Een foto zegt meer dan duizend woorden... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Ik bn gister weer even langs growshop geweest met een blaadje en daar zeiden ze dat ik mijn inlaat even ergens anders naartoe moest wijzen.(heb ik nu dus ook gedaan) Stikstof heb ik al een btje opgevoerd door wat extra groeivoeding van biobizz te gebruiken. Ik hoop dat ht nu niet mer erger wordt maar ja we zullen zien, Vanavond foto's!

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn dan eindelijk wat foto's!

vandaag 2 weken en 1 dag op 12/12

Foto=WFLLAFQD.jpg

Foto=EP64UONK.jpg

Foto=7TGY6CZ4.jpg

Foto=4JNGPR7J.jpg

 

voor nog een paar foto's van een paar weken terug kan je even in mijn album kijken.

http://www.mijnalbum.nl/Album=I43TXB8X

 

ik hoop dat jullie ze mooi vinden!

(het is alleen jammer van die paar gele bladeren <_< en er is duidelijk een plant die geliger is dan de rest)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan eindelijk weer ff een update!

 

vandaag 4 weken in 12/12, ik heb helaas ph schommel problemen maar nog geen meter. Morgen neemt mn moeder ph strips mee van dr werk. en dan koop ik wel wat ph vloeistof. (heb geen geld voor phmeter op het moment :whistling )

volledig album: http://www.mijnalbum.nl/Album=XALAHQ7K

 

Foto=VG87SQGZ.jpg

Foto=WTPK38UK.jpg

Edited by Edelweissheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update!

Ze staan nu 6 weken op 12/12. Ik heb ontzettend veel problemen met ph maar volgende kweek gaat dat geen issue worden. Nu sinds gister trips ontdekt en dus zal ik zodirect decis van bayer gaan halen.

 

Kan dit nog in week 6? Ik heb slechts een paar kleine blaadjes per plant onder in de planten die zijn aangetast. (stuk of 4 van de 10)

 

is het handig om te stoppen met voeden voor een week en daarna een week helemaal zonder water?

 

Foto=PKM848DI.jpg

Foto=VVS37URU.jpg

Foto=WYSUVFTZ.jpg

 

mijn hele album: http://www.mijnalbum.nl/Album=SZR7SFB8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...