Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Ph En Ec Meter

Recommended Posts

Ik zit weer in de prijzen.

Begeeft verleden week me EC meter (is lek geraakt), gisteren gevolgd door me PH meter (krijg m niet meer geijkt) :D :D :verrygood

 

Ik moet dus weer wat nieuws aanschaffen.

Helaas heb ik geen 800 euries voor zo een proffesionele set, dus hou ik t maar bij de gangbare meters.

Je hebt ze apart en gecombineerd en de prijzen zijn dan ongeveer € 60 a € 70, of voor een combi rond de € 200.

Welke worden het meest gebruikt en naar ik dan mag aannemen qua priis/kwaliteit de betere meters ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een superding, constante meting en zeer accuraat... Kost net iets onder de € 200,- (duurder wordt je opgelicht)

 

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

€ 209,95 bij Leafman, nog ff doorzoeken en je hebt em echt wel voor +/- € 190,- :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom tnx stijlloos.

Zo stijlloos ben je dus ook weer niet :D

Begrijp ik nou goed dat je dus constant kunt meten, de meetpennen als het ware gewoon in je vat laten hangen ?

Geen geknoei meer met bewaarvloeistof ???

Wel zo makkelijk !

En het apparaat werkt met een adaptor, ook geen geklooi meer met dure batterijen, beter.

Ziet er wel goed uit allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepz gewoon erin hangen op 230v en elke 2 maanden even ijken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar eens in de 2 maanden ijken.

Wow, ik zou bijna naar de shop vliegen om m te halen.

Wordt er steeds makkelijker op.

Hoeven de meetpennen niet in de bewaarvloeistof te hangen ? (dus gewoon lekker in je vat laten).

 

Kun je de pennen ook rechtstreeks in je slabs duwen voor ec en ph meting in de slabs ??

 

Overigens klasse met de ozo supersnelle reacties, wordt tijd dat je je naam veranderd in STIJLVOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah, ik zou bijna die laatste zin editten ;)

 

Maaar neej je kunt ze niet in je slabs rammen om daar een meting in te doen :D

 

Om een meting te doen in bv. slabs of mapito gebruiken wij de naald :D

spuit.gif

 

Deze steek je in verschillende plaatsen van het medium, het liefst een beetje verdeeld, en dit leeg je in bv een beker tot je genoeg hebt om te meten. En hier stop je dan de electrode in om te meten :j

 

De electrodes(meetpennen :verrygood) kunnen constant in het vat blijven, het best is om ze bijvoorbeeld in een stuk piepschuim te doen zodat ze blijven drijven zeg maar.

 

2 maanden ijken is een richtlijn die ikzelf gebruik hé, als iets anders voelt dan anders dan gewoon ff ijken voor de zekerheid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nu geen gebruik maakt van een vat, maar elke dag 5 liter aanmaakt wat is dan de betere PH meter ?

Wil er ook een aanschaffen om het uiterste uit me plante te halen .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn de betere meters...Milwaukee

90163il.jpg

Kosten wel om en bij de 90€,maar zijn kwalitatief prima!

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph00902.jpg 23 eurie, je kunt het zo duur en zo goedkoop maken als jezelf wilt!

ph01001.jpg

das de meter die ik heb voor minder dan 50 euri

Edited by mark1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze

 

Eutech_EC_Scan_High_EC_meter.JPG

 

Eutech_pH_Scan_2_pH_meter.JPG

 

Voor die PH meter had ik eerst een andere maar die heb ik in het water laten vallen :blink: en die is rustig overleden <_<

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie door de bomen het bos niet meer !!!

Vooral rataplan heeft me aan de twijfel gebracht welke nu beter is, die van stijlloos of die van jou <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, arme stumper <_<

 

Kiezen is iets wat je zelf moet doen Stump, bij pH meters gaat op de lange termijn goedkoop is duurkoop, maar de keuze moet je alsnog zelf maken.

 

De andere meters die je hier ziet zijn overigens geen continue meters, dit zijn handmeters. Ook als de electrode, van die handdingen, vervangen moet worden kan je gelijk het hele ding weggooien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn keuze slaat door richting de Hanna Growcheck 2 in 1.

Aangezien ik met vat werk denk ik dat dit toch wel de beste keus zal worden.

Ik heb nog een week of 3 a 4 voor er een nieuwe kweek komt, dus tegen die tijd zal ik me keuze wel gemaakt hebben. :nerd

Allen tot zover bedankt voor de adviezen :blink:

 

Is die ene die lexie nou heeft gevonden dezelfde als die stijlloos aanraadt ?

Staat nl. weinig info over op de site http://www.boesboes.nl

 

En ik zag net in een ander topic over de veiligheid in onze hobby om dit soort dingen te bestellen via internet. Loop je hierdoor geen extra risico's ???

Het moet toch thuis bezorgd worden !!! sorry is ff <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de Hanna Ph+Ec gro-check combo op die site € 171,50 incl BTW, en ja das dezelfde <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor jullie tips en adviezen.

Ik heb zojuist de Gro-check combo bij Boes Boes aangeschaft.

Leuke zaak, ik was hier nog niet eerder geweest.

Kreeg voor de prijs welke lexie eerder aangaf er nog gratis ijkvloeistoffen bij (3 stuks), een fles electrode cleaner en een fles PH min groei.

Toppie :rofl :tu :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi stijlloos, zoals je hebt kunnen lezen heb ik m aangeschaft en ik neem aan dat jij m ook gebruikt.

Is het gebruik van die aardpen van belang ?

Men zegt dat ie voor evt. stroomstoringen dient en moet gebruiken in zowel je vat als in je ijkvloeistof als je gaat ijken.

Gebruik jij die aardpen en zoja, zowel tijdens het ijken als in het vat ?

En als je m niet gebruikt, heeft dit invloed op het meten of is het alleen maar een stukje veiligheid voor de PH meter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahah dit is lol....

 

Stumper lees de gebruiksaanwijzing eens door,dan zal je zien dat die je temperatuursensor is.

Je ph en ec zijn beiden temperatuur afhankelijk,en wordt automagisch op jou metertje aangepast :rofl

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAHAHAHAAHAH

 

 

Stump luibak je lijkt mij wel ik ben ook altijd eerst aan het proberen en dan pas lezen!

 

Had ook me PH meter naar de klote geholpen, had m ff onder me schoen gelegd.

 

Denk dat je een hele goede kop hebt gedaan.

je vriend ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaa, ik had het gelezen maar heb toch echt het idee dat ze t hebben over een aardpen ter bescherming van stroomstoringen.

Zal het nog eens een keer goed lezen maar ...............

............. ik ben een :rofl he.

 

Tnx weer luitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren geen tijd meer gehad om te reageren wegens het knipwerk, maar gelukkig klaar.

Nu heb ik de gebruiksaanwijzing nogmaals gelezen en in de nederlandse beschrijving staat letterlijk; De combo-gro chek beschikt over een aardpen, deze stalen pen dient U altijd te gebruiken in combinatie met de PH elektrode, zowel tijdens meting als kalibratie om eventuele stroomproblemen te voorkomen.

Even verderop staat in de beschrijving; De combo-gro chek bevat een stalen pen, men dient deze altijd te gebruiken in combinatie met de PH elektrode daar deze bescherming bied tegen eventuele stroomproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een temperatuurmeter :rofl

 

Als de ph meter gebruikt wordt zonder de temp sensor zal de waarde niet kloppen,ph is nl temp-afhankelijk.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...