Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Architect

Grond In België

Recommended Posts

Welke grond koop ik het beste en welke toevoegingen want ik ben niet van plan om naar nederland te rijden voor 10 l grond snapje? ik heb nu gewone potgrond met een ph waarde van 7 wat neutraal is...

thx

Mattihash

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Mattihash..

 

watvoor grond wil je hebben??

wil je licht of zwaar bemeste grond??

als je lichtbemeste grond zoekt, zou ik gewoon naar een tuincentrum gaan en daar je grondje kopen met wat toevoegingen..

wil je zwaarbemeste grond, zou ik een all-mix kopen in de growshop, deze grond heef voldoende voeding voor de eerste 3-4 weken..

 

suc6!! :whistling

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop dan 1 zak vivimus voor groenten en 1 zak grond voor buxus,goed mengen en je zit met een ph van 6.2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een gewoon tuicentrum kun je vaak ook alles krijgen. Het enige wat ze er vaak niet hebben is perliet. Er zijn duizenden mengsels die je kunt maken, en ze werken allemaal. Je moet gewoon ff kijken bij het tuincentrum bij jou in de buurt. Een paar zakken potgrond, een zak tuincompost en iets als hydrokorrels(kleinste formaat) kun je als basis mengsel gebruiken in verhouding 4-1-2(potgrond-comp.-hydrok.)

 

Als bemesting kun je gewoon een zak van die mestkorrels nemen. Kijk er wel op of het bio is. In belgie heb je het merk DCM organische meststof 7-6-12+2 mg. Vul dit eventueel aan met bloedmeel, beendermeel, vinassekali. Als laatste gooi je er kalk door(liefst zeealgen). Als het goed is heb je nu een aardig mengsel.

 

Je hoeft nu alleen tijdens de bloei nog bij te mesten met een vloeibaar bloeimengsel. Let er op dat de N.P.K. verhouding die eropstaat klopt.Die moet zoiets zijn als 1-3-2 dus bijf. 10-30-20 of 3-7-4.Houd er wel rekening mee dat het belangrijkste is het juiste moment van oogsten, en de juiste manier van drogen en cuuren(maar hier kun je de boeken of het net op naslaan).Het gaat er uiteindelijk toch om wat we in ons rokertje gooien!

 

Sucses, Tyson :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...