Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjajan

Wat Vinden Jullie Vd Samenstelling Van Dit Grondje

Recommended Posts

voor mijn volgende kweekje wil ik het over een andere boeg gooien en start dus met een nieuw grondje,

daar er waar ik nu woon geen growshops in de buurt zijn wil ik het volgende mixen

voor een bak van 90L:

- 50L potgrond voor bloeiende planten en balkonplanten van Leroy Merlin

NPK 15-9-15(2) met spoorelementen EC 400µS/cm

- 20L Terra Brill universele potgrond

NPK 13-15-17 EC 500µS/cm

- 10L DCM potgrond voor orchideeën

NPK 12-14-24 EC 300µS/cm

- hydro kleikorrels (heb nog geen Seramis kunnen vinden hier in de buurt)

- Eco Style voor hagen (beuk, buxus, taxus) met RhizaMax en bacteriën

NPK 7-3-5 bevat: schimmels (mycorrizhae) 14 sporen/gram

bacteriën (bacillus sp.) 10 exp. 6 kiemen/gram

dit is een verpakking van bijna 4kg hier doe ik dus vele kweekjes mee, en gebruik dit dus allen voor de schimmels en de bacs

- nu denk ik er over om er nog enkele verse paardenkeutels aan toe te voegen, maar ben bang het zaakje te gaan over voeren, verder zet ik er uiteraard mijn vriendjes opruimers ( regenwormen ) in om mijn groot blad en verpulverde takjes van de vorige oogst te composteren, heb ook nog kokos afval van mijn drainageslang over (voor de voeding onderin), dat gaat er uiteraard ook doorheen zo blijft mijn grondje luchtig, en neemolie gaat er sowieso doorheen (wil ongedierte en ellende voorkomen)

deze samenstelling is louter gevoelsmatig opgesteld, heb hier dus nog geen enkele ervaring mee, ook al heb ik mijn eerste kweekje (20 buitendametjes) al begin jaren 70 zeer succesvol geoogst louter met organische voeding,

daar ik tot nu toe telkens growshop spullen aanschafte en deze na elke kweek weer vernieuwde kijk ik echt wel uit naar feedback van ervaren growers en pokers over de samenstelling van dit grondje, btw de voeding word uiteraard ook organisch, de bedoeling is dus een grondje te realiseren wat alleen maar beter word na elke kweek ipv telkens te vernieuwen

als test ga ik er 4 Lowryders opzetten om zaad uit te kweken, wil deze zomer een 200 stuks in de vrije natuur uitzetten, uiteraard alleen vrouwtjes

als dit goed gaat komt er een misty in scrog onder 600W hps in te staan

btw wie kan me vertellen hoe ik de aangegeven EC waarde µS/cm kan omzetten naar de door ons hobbyisten gebruikte waarde

grtzz ganjajan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een keurig samengesteld grondje zeg :whistling :whistling :P

Ieder heeft zo zn eigen ideeen over samensellingen,het gaat er meer om of de ideeen onderbouwd kunnen worden!!!........en jou ideeen zijn helemaal :P

 

De ec waarde met een grondje zoals jij die samenstelt is van ondergeschikt belang omdat de ec opgebouwd is uit organische komponeneten.

 

Probeer je ph wel scherp in de gaten te houden(6.0).

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor jullie snelle reactie,

@ Sannie je stelt me echt gerust, was toch wel onzeker dacht te gaan overvoeren, heb voor deze soorten grond gekozen aan de hand vd verschillende NPK waarden, en denk in deze verhoudingen de ideale NPK voor wiet te benaderen, niet dat hier echt veel rekenwerk aan te pas is gekomen ben vooral afgegaan op mijn groene buikgevoel :whistling

@ Hardcore, neemolie kan je gewoon rechtstreeks of via voeding aan de grond toevoegen, enkele druppeltjes zouden zelfs volstaan, heb een flesje in bestelling, wanneer ik meer weet over de dosering laat ik het hier wel weten :whistling

grtz ganjajan

 

hier vind je meer info over neemolie, had zelf al een flesje bij de apotheek besteld

http://www.neemfoundation.org/

wie zou deze link aanklikbaar willen maken, weet niet je hoe dit doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

is inderdaad prima,ik zou echter zeker niet te veel paardemest gaan gebruiken,Deze bevat een laag percentage stikstof,kalium en fosfor...Voor onze planten is de beste organische natuurlijke meststof kalkoenenmest,deze bezit 27% stikstof,21%fosforzuur en 20% kalium,bij paardemest is dit 5%,3 %en 6% :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rataplan :whistling

Kijk eens op de flessen welke je hebt binnengekregen :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan

Op die flessen staat een npk aangegeven van 6-5-6 :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...