Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thabork

Starter

Recommended Posts

Goeiedag mense

mooie/verhelderende verhalen hierzo :whistling

kwil ook beginne met kweken het zal mijn 1e keer worde en wil het daarom ook bij 4 plantjes houden.

Kheb een ruimte ter beschikking 1.00x1.20x1.80 lengte x breedte x hoogte

nou wil ik graag de basis instrumenten gebruiken zeg maar lamp/aan-afvoer luch/kacheltje/ventilatortje

dit geheel zou ik graag in houten omkisting timmeren.

nou heb k geen idee met welk soort k kan beginne aangezien het mijn 1e keer is dus een wat stevige plant is mischien wel handig.

heeft iemand mischien een idee hoeveel het me gaat koste en hoe ik het het beste aan kan pakke??????

 

ben benieuwd naar jullie reacties

Groetuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook net begonnen en heb dus niet veel ervaring maar kan je wel vertellen hoe ik het gedaan heb en hoeveel het mij gekost heeft. Ik heb een ruimte van 60 x 75 x 1,60 dat is ongeveer de helft van die van jou.

 

Kosten

lamp 400 watt 25,00 (van een vriend had ik mazzel mee)

afzuiger 150 m3 15,00 (marktplaats zat gratis tijdschakelaar bij)

Koolstof filter 300m3 40,00 (growshop)

Potten 9x 7l 7,00 (growshop)

zwart-wit plastic 8,50 (boerenbond)

kettingen en ophang spullen 7,00 (bouwmarkt)

thermo lv meter 15,00 (growshop)

overige klus spullen zoals

issolatie en afzuig materiaal 50,00 (bouwmarkt)

 

omdat ik ook nog gereedschap en andere dingen moest halen zit ik nu op ongeveer 250,00

er moet nog een afzuiger bij waarschijnlijk buisventilator voor 75,00 en nog wat klus spul om daar een kast om heen te timmeren en de boel beetje op te schilderen. Verder nog stekjes halen, een relais aansluiten, brandveiligheid systeem en nog wat dingen. totaal 350 tot 400 euro.

 

Enige advies dat ik je kan geven mbt de aanpak gewoon spullen kopen en beginnen

en niet op dubbeltje letten. hoop dat je er wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan op zoveel manieren. je kan houten balken nemen van 50x50, hier maak je een frame van en die omsluiten met gipsplaat (watervast) en dit verfen met wit kalk. Of je neemt ipv gips plaat MDF of Merantie triplex/multiplex. denk dat gipsplaat het makkelijkst en goedkoopste is, kun je tussen de binnen en buitenplaat eventueel nog isolatie stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanx,

maar ask dan bijv met gipsplate ga werke moet k ook ruimte houde voor afzuig en aanvoer van lucht un kacheltje bijv hier nog tips voor??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon filter en ventilator in je hokkie dan via gat in je gipsplaat naar buiten afvoeren (boven in). Gat onderin je hokkie voor aanvoer verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...