Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stumper

Kweek K2 Op Steenwol

Recommended Posts

Na de opstartproblemen (zie: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=14852) vervolg ik nu met een wekelijkse update.

Ze staan nu op de laatst geplaatste foto's exact 2 weken in bloei en het valt me idd op zoals ik in diverse topics alhier heb gelezen dat ze wat kleiner blijven dan PP.

Ze zijn nu tussen de 30 en 40 cm hoog en groeien al wat minder snel door dan ik gewend was met de PP.

Ik geef ze momenteel een voeding van EC 1,1 en PH van 5,7, eerste druppelbuurt van 2 minuten 1 uur na aangaan lampen.

Vervolgens elke 2 uur verder telkens 1 minuut en laatste keer een uur voor het uitgaan van het licht nogmaals 2 minuten.

De drain PH is 6,0 en de EC is 1,1.

Temp overdag is rond de 25 graden en 's nachts rond de 19 graden.

Toptemperatuur ligt rond de 29 graden.

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=FB7BFSK8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van de K2-tjes.

Staan exact 3 weken in de bloei.

Weinig veranderingen aangebracht behalve dat me Ec inmiddels is opgeschroefd naar een waarde van 1.4.

Over het algemeen lijken ze me wel goed gaan, behalve dat er wat plantjes lichter van kleur zijn dan de rest.

Dit is op de laatste foto te zien.

Enig idee wat dit veroorzaakt ???

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=FB7BFSK8

 

Positief dan wel negatief commentaar altijd welkom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Stumper,

 

De kleuren laten het zich eerlijk gezegd te over .... het is te donker .. beetje bijlichten met een halogeen of tl ?

 

Tippie van de ubermeister poster jahres 2006 !!

 

geen natrium want dan is alles geel ...

Edited by pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt idd, de donkere kleur van de gemiddelde plant is te wijten aan het toestel ben ik bang.

Maar op de laatste foto zijn 2, geloof zelfs 3 planten te zien die wat lichter zijn.

Vraag me af hoe dit zou kunnen komen.

En nog een vraagje, hoelang moet K2 bloeien ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag exact 5 weken bloei.

Zelf ben ik niet gerust op een topoogst maar komt uiteraard door alle problemen die ik weer eens wist te veroorzaken.

Ik noem mezelf niet voor niets Stumper :D

Voordat ik me nick kan veranderen in Topper zal ik wel weer een jaar of 10 verder zijn.

Maar ach....... , mijn probleem is dan ook dat ik niet zoveel tijd in me dames kan steken als anderen op dit forum.

Hele dagen werken, 's avonds plantjes verzorgen en een druk gezinsleven hebben uiteraard een grote invloed op mijn kweekjes.

 

Toch wat foto's te zien http://www.mijnalbum.nl/Album=FB7BFSK8

Share this post


Link to post
Share on other sites

stumper bij jou gaat het tog ook wel goed :D.

maar dat je blad punten nu al geel bruin zijn dat is niet goed

maar verder mooie budjes veel succes

jij let goed lekkere erten soep maar daar zit de THC van

mijn schaartje in dat is heftig rook waar :D gr mi laaater

 

o ik heb 1 keer k2 gehad 3 week voor getroken en 9 en half

week gebloeit mega harde toppen was ook in de winter

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt wel goed,denk dat je planten nog een 4 tal weken moeten doorrijpen zo ruw ingeschat...Succes hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow, weer ffies een update.

Foto's genomen exact 6 weken bloei.

Ook ik heb om goed te kunnen bezien hoe groot de top(pies) zijn net als Miss J een aanstekerfoto genomen.

Geef op het moment voeding met een PH van 1,8 en PH van 5,8

De drain is resp. 1,7 en 6,0

 

Foto=HXFKIAYG.jpg

Foto=XTWF3RMZ.jpg

Foto=NRYDX8SM.jpg

 

Zie ook http://www.mijnalbum.nl/Album=FB7BFSK8 :blink:

 

40PP, rataplan en go ahead bedankt voor de reactie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Stumper,

 

Ik heb je hele verhaal uitvoerig aan gehoord, ik vond het punt dat je de aarde hebt ingeruild voor de hydro wel het slechtste punt.

 

Om nu weer terug te gaan is ook een manier van opgeven en de zwakste route zoeken.

 

Ik kan nu al aan je bladeren zien dat er een probleem is met je PH ... kennelijk kunnen je schatjes daardoor geen voedingstoffen opnemen. Dit gaat uiteraard ten koste van de opbrengst.

 

Persoonlijk vind ik de hydro techniek te gevoelig voor schommelingen, ik heb er zelf wel 1 tuin met gehad maar ik ben er nooit gelukkig mee geweest.

 

We kunnen je nog jaren begeleiden en steunen maar voor mijzelf heb ik het allang besloten.

IK ben niet het type om met hydro zekerheid en kwaliteit te bieden, ik zeg niet dat iedereen dat heeft.

Er zijn ook hydrokwekers die het perfect doen.

 

Waarom ga je niet een keertje op ronde potten met all- mix een rondje doen ?

met zoveel aandacht en liefde voor je hobby, doet het me erg zeer dat je nu al zoveel jaren droomt van een normale opbrengst. Niet eens een record maar gewoon een goed gemiddelde ...

 

Stumper vertel me waarom jij denkt dat het de volgende ronde wel een perfecte oogst gaat worden ..

Enne heb jij dit rondje het gevoel dat het beter is dan de vorige ? Het is lastig in te schatten met je fotos.

De achterse rijen zijn niet goed belicht.

 

In ieder geval succes met de laatste 2-3 weken ik hoop dat ze nog ff dikker gaan worden. Hou er rekeknig mee dat je kalender is verschoven door de slechte start en het 2de probleempje de verkleuring ?

Een weekje langer is dan misschien wel vereist.

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW, tnx voor je reply. :blink:

 

Tja, idd nu weer terug naar aarde zou wellicht simpel zijn, maar daar ik in het begin alleen 2 of 3 keer op aarde heb gedraaid en er werkelijk niks van bakte heb ik toen gekozen voor hydro.

Nu, jaren later weet ik wel een beetje wat ik op aarde fout deed (te nat, te lage nachttemperatuur, te lage voedingstemperatuur en nog wat kleine dingetjes).

De fouten die ik nu op hydro maak leer ik alleen maar van, deze keer dus absoluut fout ingewaterd van slabs met foute PH in medium tot gevolg. Ook tijdens eerste keer spoelen dezelfde fout gemaakt als met het inwateren, CITROENZUUR GEBRUIK IK NOOIT MEER !!!

Deze ronde denk ik niet meer te pakken dan vorige keer, maar verwacht door gemaakte fouten volgende keer wel weer te kunnen verbeteren.

Om nu meteen me hokkie helemaal aan te gaan passen aan aarde zie ik nog ff niet zitten. Ik zit naar mijn idee na al die jaren zonder support nu eindelijk in een stijgende lijn waar ik van leer.

Met dank aan alle support via HD en WP <_<

Of ik moet eens potten kopen welke precies in me librabakken passen, 4 op rij per bak.

Dan zou ik de librabakken kunnen gebruiken om van onderaf water te geven.

Hmmmzzzz, dat moet ik eens uitdokteren :nerd

 

 

 

En ik vindt hydro schoner en makkelijker aangaande de buren (sjouw maar 1 vuilniszak per keer naar binnen en afvoer in etappes, valt niet op).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact 7 weken bloei.

Ondanks alle tegenslagen gaan ze nog aardig.

Gisteren voor de laatste maal gespoeld met PH min en enzymen (BN Zym).

Vanaf nu alleen nog maar afgezuurd water met zym de laatste 2 weken, waarvan de laatste week de druppelbeurten aanzienlijk zullen worden gekort.

 

 

Foto=ZREU8OJT.jpg

 

Foto=KMKNBXE6.jpg

 

Foto=N3EGBJCO.jpg

 

Zie album; http://www.mijnalbum.nl/Album=FB7BFSK8

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej stumper...

 

Om toch eerlijk te zijn vind ik ze voor 7week bloei aardig magertjes eruitzien...

Dit zal wss door je probleempjes komen dus haal er je voordeel uit voor je volgende kweek :blink:

K heb zosnel ook niet kunnen vinden hoeveel watt erboven hangt maargoed...

 

Blijf je topics zeker volgen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woopie, bedankt voor je reactie.

En idd eerlijk gezegd ziet t er allemaal magertjes uit.

Maar in andere topics van mij kun je zien dat ik al jaren zonder support fout bezig was (met magere opbrengsten) en dankzij vele hulp en het lezen van HD en WP zit ik deze en vorige kweek in een stijgende lijn waarbij ik wel fouten maak door het wellicht meteen te goed te willen doen.

Me vorige oogst lag 50 % hoger dan ik gewend was.

Waar internet, en met name de juiste forums al niet goed voor zijn <_<

Ik kweek onder 2 x 400 Watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al meer dan 4x gekweekt onder die lampen??

ik dacht, mischien is dat het wel?

 

positief...

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Positief zijn we met zn allen hier toch <_<

Nee hoor Pitt, deze lampen draaien pas hun 2e kweekje.

Ik weet wel wat me problemen waren en dat is zeker een reden van de magere topjes.

Me grootste fout deze ronde was het inwateren van de slabs met citroenzuur, met als resultaat een zeer hoge PH waarde in de slabs.

Daarna in het prille stadium veelvuldig moeten spoelen, hetgeen de stekjes ook geen goed deden (zoveel water bij de nog iele worteltjes).

Ach, aldoende leert men en eens, ja eens, zal t wel goed komen met deze stumper :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...