Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NorthernSmoker

Gebruik Van Cocos

Recommended Posts

Yo luitjes,

 

is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van cocos in potten. Ik wil van aarde overstappen naar cocos maar ik geef met de hand water. Dit kan ik max. 1 keer per dag doen. Ik vroeg mij zodoende af of cocos het water op eenzelfde soort wijze vasthoud als aarde. Kan cocos water een beetje redelijk vasthouden of moet dit constant bevloeid worden omdat alles wat er aan water inkomt er net zo hard weer uitgaat, beetje gecharcheerd. Maar eh, hoe zit dit?? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef het exact hetzelfde als dat ik op aarde deed.

 

Is niet sneller droog, maar minder snel last van overbewatering omdat het toch iets luchtiger blijft dan aarde.

Ik doe meestal een vat een week.

 

Dag 3 a 4 tellen

dag niet

dag 3 a 4 tellen

dag niet

Dag 4 a 5 tellen (ligt aan gewicht pot)

Dag niet

Dag niet

Nieuw vat nieuwe start

 

Dit werkt bij mij al tijdje prima.

Als ze nog niet groot zijn geef ik wat minder en vol in bloei soms iets extra, ligt eraan hoesnel alles droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer hartelijk dank voor je antwoord DigiRaven. :whistling Ikzelf houd een schema aan van 1 dag watergeven en dan twee dagen niet. Wellicht dat ik met cocos wat vaker water zal moeten geven???

 

Gebruik nu canna, lukt me maar niet om de smaak van de shop aan mijn wietje te krijgen, wil over naar Hesi om te kijken of dat uitmaakt, maar dan moet ik de Coco versie hebben neem ik aan, toch :whistling ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik heb een tijdje aqualogic gebruikt maar de planten bleven te mooi tot het einde en de smaak was slechter hoorde ik van een vast proefpersoon,zelfs met de smaakmaker van aqualogic erbij was het nog niet lekker. Zelf rook ik van iedere oogst 1 jointje en dan is het weer mooi geweest, rest gaat weg.

 

De smaak van bionova vonden ze altijd goed, alleen gaf ik minimaal 2 volledige waterbeurten voor het knippen zonder toevoegingen.

 

Mijn proefpersoon is over bionova dus het best te spreken (maar ik heb nog geen hesi of canna of iets anders gehad, dus de vergelijking is alleen tussen bionova en aqualogic), die vinden ze geweldig.

 

 

Zelf gebruik ik nu op aarde en cocos alles van bionova:

 

BioNova Nutrinova a +b (voordeel geen pk 13 14 meer nodig).

Bionova bn zym

Bionova bn xcel (hiervoor gebruikte ik voorheen bcuzz booster , dikke smurrie maar rook lekker

bionova n27% stikstof bij de overgang van groei naar bloei, doet wonderen.

bionova k20 kalium vanaf week 4 bloei

en deze keer voor het eerst velda co2 tabs om te testen op de ene helft van mijn hok 75 wel 75 niet.

 

+ dat je smaak nog niet hetzelfde is als de shop komt misschien wel omdat je te snel droogt.

Ken zat mensen die het turbo drogen in 2 a 3 dagen met ventilator kacheltje erop, en dan smaakt het nog niet super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet zou naar wiet moeten smaken en niet naar voeding!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Op aarde of coocos kweken kan op een natuurlijke manier of op een chemische wijze zoals jullie dat doen.

Het kan op beide manieren.Maar op de natuurlijke manier zorgen voor voedingsstoffen voor je planten maakt het kweken een stuk makkelijker en haalt de smaak optimaal naar boven zoals het bedoelt is.

 

Wanneer toch chemisch gevoed wordt is het raadzaam om je planten een weekje voor het oogsten alleen nog maar afgezuurd water te geven om zoveel mogelijk resterende voeding uit je planten te halen.

 

Persoonlijk prefereer ik een organische manier van voeden,je hoeft ook niet meer te klooien met allerlei verschillende flessen voedingen en toevoegingen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken op cocos is zeker niet voor beginners.

 

cocos is luchtiger dan aarde...dat is helemaal waar.

 

cocos heeft totaal geen buffer....

 

als men start op cocos...is het raadzaam om met een EC van 2,5 te beginnen..daar cocos niks heeft...dus eerst een buffertje opbouwen in cocos.....daarom hebben de meeste begginners ook gelijk gele bladeren en bruine stammetjes...

 

cocos heeft een drainage van 40%...dus 100liter erin.....komt er weer 40liter uitlopen, wat wel bruikbaar is natuurlijk.

 

kweken op cocos houd ook in...meer water beurten dan op aarde...

de dames vinden het helemaaal niet fijn om geen natte voeten te hebben.....

 

cocos....is meer voor de ervaren kweker....die weet wat die doet...en die de plant kan lezen.

 

COCOS IN POTTEN

 

Om de oogsttijd zo kort mogelijk te houden om de ontwikkeling van problemen te voorkomen gebruiken we een 4-literpot van lxbxh is 15x15x20cm. Hierin hoeven we bij een Citral , White Widow , of White Widow-achtigen geen groeitijd te geven mits het klimaat de eerste 2 weken goed vochtig is. Een K2 of een Top-44 bijv. zijn langzame groeiers die toch wel min. 5 dagen groei kunnen hebben. Aangezien de planten niet de tijd krijgen om te groeien, zullen ze max. 15 gram gemiddeld opbrengen. Er moeten dus per lamp van 600w minimaal 40 planten gezet worden.Omdat het kunstlicht dat we gebruiken niet zo sterk is als de zon, neemt de lichtsterkte sterk af als de afstand van de lamp naar de plant een beetje groter wordt. Daarom heeft een korte plant meestal lange volle bloemen van boven tot onder en kan een lange plant vooral onderin soms erg leeg lijken.Een grote plant (groter dan 75cm) geeft niet meer en is onhandelbaar.Potten rangschikken en vergelijken.Een groot voordeel van kweken met potten is dat je de planten kan verplaatsen en dat

je per plant kan bekijken of hij water nodigt heeft of niet. Vooral de eerste 3 weken kunnen er grote verschillen tussen de planten ontstaan en wel als volgt: De stekken waarmee je begint zijn verschillend. Zo kan na 5 dagen de ene al l5cm

gegroeid zijn en al veel water verbruikt hebben terwijl de andere nog even klein en vochtig is als in het begin. Als je dan alle planten water geeft terwijl niet alle planten al droog zijn , dan verzuip je de planten die toch al klein waren terwijl de stekken die wel groot zijn op 't juiste moment water krijgen. De grote planten groeien nu dus nog harder en de kleine nog langzamer en de verschillen worden groter en groter. Hoe vaker je selecteert, hoe gelijkmatiger je planten groeien. Als je oogst vordert , zie je vaak dat de planten in het midden geler worden dan aan de zijkant. Dit komt doordat de planten in het midden meer lichtenergie krijgen, de voeding dus sneller verwerken en dus ook meer voeding verbruiken. Als je zo'n gele plant aan de buitenkant zet, geef je hem weer wat tijd om voeding op te nemen en weer groener te worden. Andersom kan een plant die groen is (dus een plant met veel onverwerkte voeding) onder het licht sneller voeding verwerken dan een plant die al geel is omdat hij de voeding niet snel genoeg kan aanvoeren. Bewegende lampen of de lampen een beetje verplaatsen is wat dit aangaat dus ook altijd beter. Het bepalen van de groeitijd en dus ook de uiteindelijke grootte van de plant hangt samen met de hoeveelheid planten per lamp. Probeer de groeitijd zo kort mogelijk te houden want hoe korter een oogst, des te minder tijd er is om kleine problemen zich te laten ontwikkelen in grote problemen. Met Citral en Wit-achtige heb je geen groeitijd nodig en begin je met de 12-uurs fase.

 

KWEEKSCHEMA VOOR COCO'S

 

DE START GROEIFASE (18 UUR LICHT)

DE COCO'S 24 UUR VOOR JE DE STEKKEN ZET IN WATEREN MET PH 5.2 GEEN VOEDING WEL MET WORTEL STIMULATOR. NA 24 UUR STEKKEN ZETTEN EN VOEDINGS WATER GEVEN VAN PH 5.8 EC 2.5 MET WORTEL STIMULATOR DE COCO'S MAG NIET UIT DROGEN LUCHT VOCHTIGHEID 70 A 8O% 25 A 26 GRADEN.DAG 5NU KAN JE ER VOOR KIEZEN OM HET LICHT OP 12 UUR TE ZETTEN JE KAN ZE OOK NOG EEN DAG OF 3 LATEN STAAN OP 18 UUR DAT LEGT ER NET AAN HOE VEEL STEKKEN JE OP 1M2 ZET BIJ MEER DAN 18 STEKKEN OF EEN POT KLEINER DAN 6 LITER KAN JE ZE NU IN DE BLOEI ZETTEN.

 

WEEK 1

 

NU HEB JE HET LICHT OP 12 UUR STAAN EN JE KAN NU EEN VAT MET VOEDINGS WATER AAN GAAN MAKEN.

PH 5.8 EC 1.8 WATER AF GIFT 200ml.

JE KAN NU DE LAMP WAT LAGER GAAN HANGEN OP ZO'N 40 A 50 CM (600 WATT 60CM) VOCHTIGHEID 60% 25 GRADEN.

 

WEEK 2

 

PH 5.8 EC 1.9 LUCHTVOCHTIGHEID 60% 25 GRADEN.

JE KAN NU OOK EEN BLOEISTIMULATOR GAAN TOEVOEGEN

MEET OM DE 3 DAGEN JE DRAINWATER GOED DOOR.

 

WEEK 3

 

PH 5.8 EC 2.0 LUCHTVOCHTIGHEID 60% 25 GRADEN.

DE TOPPEN ZIJN NU GOED ZICHTBAAR EN GAAN GAAN ALS EEN SPEER. KIJK EENS OF DE LAMP NOG OM HOOG MOET.

MEET JE DRAINWATER NOG MAAR EENS EN KIJK OF GEEN ONGEDIERTE ZIET NU KAN JE ER NOG WAT AAN DOEN.

WATER AF GIFT 300ml.

 

WEEK 4

 

PH 5.8 EC 2.1 LUCHTVOCHTIGHEID 60% 25 GRADEN.

DEZE WEEK KAN JE DE BOEL WEL EENS DOOR SPOELEN ALS DAT NOG NIET NODIG IS GEWEEST JE KAN HET BETER VOOR ZIJN. DAT DOET JE MET CITROEN ZUUR JE SPOEL DAN OOK GELIJK DE SLANGEN EN DRUPPELAARS SCHOON ALS JE EEN SPUITMIX GEBRUIK MOET JE DAAR DEZE WEEK MEE STOPEN.

DOEN DE DRUPPELLAARS HET NOG GOED?.

WATER AF GIFT 400ml.

 

WEEK 5

 

PH 5.8 EC 2.3 LUCHTVOCHTIGHEID 50% 25 GRADEN.

DEZE WEEK KAN JE PK 13/14 MEE GAAN GEVEN.

DAT DOE JE ZO PK 13/14 IN JE VAT DAN MEET JE DE EC DAN VOEG JE A&B TOE TOT JE OP EEN EC ZIT VAN 2.3 DAN MEET JE DE PH AF DIT GEEF JE 3 TOT 5 DAGEN MEE.

WATER AF GIFT 400ml.

 

WEEK 6

 

PH 5.8 EC 2.4 LUCHTVOCHTIGHEID 50% 25 GRADEN.

LET ER OP DAT JE PLANTEN NIET OM VALLEN ALS JE GEEN STEUNNET GEBRUIK.

NOG MAAR EENS SPOELEN MET CITROENZUUR.

WATER AF GIFT 400ml.

 

WEEK 7

 

PH 5.8 EC 2.4 LUCHTVOCHTIGHEID 50% 25 GRADEN.

DE PLANTEN ZIJN NU ALS HET GOED IS AL BRUIN AAN HET WORDEN HET DUUR NU NIET LANG MEER.

LET OP TOPROT.

WATER AF GIFT 400ml.

 

WEEK 8

 

PH 5.8 LUCHTVOCHTIGHEID 50% OF LAGER 25 GRADEN.

DEZE WEEK GEEF JE GEEN VOEDING MEER JE SPOEL NOG EN KEER 1 VAT MET CITROENZUUR OM NOG WAT OUDE VOEDINGS ZOUTEN WEG TE SPOELEN.

2 A 3 DAGEN VOOR JE DE SCHAAR ER IN GAAT ZETTEN STOP JE OOK MET HET GEVEN VAN WATER

 

WEEK 9

 

KNIPPEN MAAR!!

 

 

 

 

 

 

KWEKEN OP COCO'S

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW cool reacties :whistling,

 

Dat Sannie reageert op een vraag van mij is een eer. Ik ben het met je eens. Maar ik heb nog compleet geen ervaring in vergelijking met jou.

Verder ben ik hooked on coffeeshopweed, ik wil dezelfde shit creeeren die ik al jaren rook. Kan me niet voorstellen dat die lui geen voeding gebruiken. :P

Verder ben ik dankzij mijn broer (ervaren roker + kleine grower) erachter gekomen wat die vage bijsmaak aan mijn wiet was. De wietsmaak was wel aanwezig maar verstopt achter een rare smaak die van de voeding was achter gebleven. Dit terwijl ik 2 1/2 week water heb gegeven, dit heeft dan waarschijnlijk ook beperkte invloed. Niet alleen had ik teveel voeding aan het water toegevoegd, maar ook teveel water gegeven. Dan zal de aarde wel flink gebufferd hebben. :whistling

 

Yo WHIZZ.

Thank you very mucho.

Dankzij jouw verhaal ben ik erachter dat ik het eerst nog bij aarde houd. Koop deze maand een ph-meter met alles daar bij hoort. Dan snel een ec-meter. Was volhardend overtuigd die "dure" (valt best mee) apparaten aan te schaffen. Ben nu wel om. Zonder lukt het in ieder geval niet zoals ik gewend ben van shopwiet. Verder koop ik deze maand nog een luchtbevochtiger. Mijn stekken zijn met 30% lv opgegroeit, met dit weer niet te doen man.

 

Digi,.. ik heb voor mijn gevoel rustig aan gedroogd. Het heeft een week aan een lijn in een donkere voldoende geventileerde kamer gehangen. Daarna geknipt en in wekflessen gedauwd, die in het donker worden bewaard. Als ik iets verkeerd doe, moet je (men) het maar zeggen.

 

Verder wordt nu in samenwerking met mijn broer overnagedacht om uit zaad op te kweken of om een moederplant te nemen. Liever uit zaad, ander weer zo'n boom erbij, ook te kleinschalig bezig daarvoor. Tenzij dit teveel nadelen heeft. De stekken die ik krijg zijn zeker in vergelijking zoals Sannie zijn Herer stekjes, complete bagger :P , daarom wil ik anders gaan werken. Dit schiet niet op. Ook altijd beestjes.

 

Correctie: volhardend om die dure apparaten niet aan te schaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...