Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGrower

Outdoor Growen; Wanneer Beginnen Ze Te Bloeien?

Recommended Posts

Ok,

 

een vriend van me woont in Minnesota, USA en wil komende zomer buiten gaan groeien. We zitten nu te kijken wanneer zijn planten klaar zullen zijn ivm met t weer. Vanaf hoeveel uur beginnen ze echt te bloeien? (Of wanneer in het seizoen, dan kijk ik wel hoeveel uur dat is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee greengrower,

 

Minesota ligt op de lengte graad van Frankrijk, hetgeen betekent dat de bloei bijna gelijk is aan nederland.

Nou is onze zomer dacht ik gelijk aan die van de USA ...

Een plant voelt aan het aantal lichturen per dag of ze moet gaan bloeien. Bij minder dan 12-14 zonuren per dag ongeveer gaat dat beginnen.

 

Volgens mij gaat het allemaal net zoals hier in europa. ( weet het niet zeker !)

 

Laat je geen vingerafdrukken achter ?

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik heb laatst een storing gehad en daardoor hebben de groeiende planten ipv 18 uur licht 13,5 uur licht gekregen. Ik had 10 dagen daarna nog geen bloeiverschijnselen. Ik denk zelf dat het omslagpunt op 13/11 ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

niet alleen de lengtegraad is van belang, maar volgens mij ook het soort klimaat. Amsterdam ligt

op dezelfde lengtegraad als het koudste plekje op aarde, een stadje in Siberië. Omdat wij in

Nederland echter een zeeklimaat hebben en daarzo een landklimaat, zijn de zomers en de winters

hier zachter. M.a.w. het kan in Minnesota midden oktober al wel vriezen overdag.

 

Gr,

 

Klaboem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi, ik heb laatst een storing gehad en daardoor hebben de groeiende planten ipv 18 uur licht 13,5 uur licht gekregen. Ik had 10 dagen daarna nog geen bloeiverschijnselen. Ik denk zelf dat het omslagpunt op 13/11 ligt.

 

 

De bloeiverschijnselen van 1 dag 12 uur zijn ook niet te zien, zeker als je je plantjes daarna weer vrolijk 18 uur licht laat zien. Als je de plantjes in de bloei zet, op 12 uur licht per dag dus, moet je na 5 dagen ook al goed kijken om de verschijnselen te kunnen waarnemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...