Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komtgoed

Grote Bladeren Verwijderen ????

Recommended Posts

Hoi,

 

Zijn 4 weken in de groei , heb ontzettende grote bladeren , die het o zo belangrijke licht belemmeren,

mag ik de natuur een beetje helpen , door de grote bladeren te verwijderen ????/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je slim bent verwijder je GEEN ENKEL blad, behalve wat er zelf afvalt. Elke blad is nodig om de toppen groter te laten worden. Eigenlijk is het ook logisch omdat de bladgroenkorrels in de bladeren zorgen voor fotosynthese; dus het omzetten van co2 water en zonlicht met als resultaat gluose (C6H12O6) en als neveneffect zuurstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je slim bent verwijder je GEEN ENKEL blad, behalve wat er zelf afvalt. Elke blad is nodig om de toppen groter te laten worden. Eigenlijk is het ook logisch omdat de bladgroenkorrels in de bladeren zorgen voor fotosynthese; dus het omzetten van co2 water en zonlicht met als resultaat gluose (C6H12O6) en als neveneffect zuurstof.

 

 

 

Dank je wel , voor het advies..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal afhangen van de omstandigheden of het nodig is om blad te verwijderen!!!

 

Sommige bladeren kunnen zoveel licht weghouden voor het resterende gewas,dat de schade die je toebrengt door een blad te verwijderen kleiner kan zijn als het tekort welke je plant krijgt door deze te laten zitten. :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou je dus van tevoren moeten kunnen bepalen wat het verschil zou zijn in resultaat als je het wel of niet had gedaan. Hoe wil je dat in godsnaam uitrekenen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de reactie van de plant als je echt te veel hebt lopen plukken dan??

Ik heb het volgens mij ook al eens een keertje gehad, maar denk ook aan overvoeding.

 

Of is het zo dat als je er te veel blad afhaalt, dat je plantjes dan ook minder voeding kunnen verwerken en daardoor een combinatie van factoren :nerd ontstaat??? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is de reactie van de plant als je echt te veel hebt lopen plukken dan??

 

enorme stress en gaat de plant stilstaan... mijn advies laat zo veel mogelijk blad zitten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote bladeren die licht wegnemen van de toppen? wat een onzin! de bladeren moeten juist het licht hebben! zij maken de bouwstoffen voor die toppen. Ik snap nog steeds niet dat mensen gezonde bladeren weghalen, dorre en gele bladeren mag je natuurlijk wel weghalen want die kunnen ziektes en schimmels aantrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meningen verschillen hier nogal over zo te zien ,als ik mijn planten in bloei zet trek ik er meestal een paar bladeren af voor betere belichting en in die periode staat hij toch een beetje stil door omschakelen naar bloei .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat slaat dus nergens op, je bladeren moeten licht hebben. Je toppen niet!

 

Wat denk je dat er in al die toppen zit dan :verrygood

Andres hadden we ook geen schaar nodig!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat toch om het opvangen van energie(licht).

denk je dat je top groeit omdat ie licht krijgt?

de grote bladeren pakken het meeste licht dus energie en transporteren het naar de top.

in mijn eigen(vertikale) opstelling heb ik zelfs takjes die in het donker stonden toppen zien geven.

tuurlijk zit sommig blad niet echt lekker buig het dan naar binnen maar knip ze nooit af je verwijdert dan een stuk long van je plant.

dieven e.d is natuurlijk weer een verhaal appart.

Edited by master kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat slaat dus nergens op, je bladeren moeten licht hebben. Je toppen niet!

 

Wat denk je dat er in al die toppen zit dan :verrygood

Andres hadden we ook geen schaar nodig!

 

greetz sannie

 

In de top zitten lang niet zulke grotere en zoveel bladeren als aan de takken, deze bladeren dienen meer als bescherming en zijn daarom ook meestal beschermd met flink wat hars!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...