Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
drbibber

Aardemengels

Recommended Posts

Hallo ik ga binnenkort beginnen met mijn lowrider kweek. Maar welk aardemengsel kan ik daar het beste voor gebruiken. Maw welke aardemengsel gebruiken jullie? btw ik kweek in potten

 

vrede,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik bij het aanmaken van aarde 1 zak BAC lava aarde en 1 zak plagron aarde. Dit mix ik vervolgens met 1 emmer bio-mix en een paar goeie scheppen mycorriza schimmels...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het volgende aardemengsel gebruik ikzelf;

2 zakken allmix

2 zakken gewone potgrond

1 blok cocs

1 zak seramis

10 liter wormenmest

3 kilo bio mix

mycorrhiza schimmels

paar handen wormen

Foto=R4LFLAWU.jpg

Foto=YE8EEQV7.jpg

Dit goedje goed mengen en het liefst een weekie van te voren mengen om alvast een leven in de aarde te creeren :verrygood

Bij het opstarten van een nieuwe ciclus verwijder ik de bovenste 30% en vul dit aan met verse aarde gemengd met bio mix.De wortels van de vorige planten gewoon laten zitten omdat op deze wortels al een schimmelkolonie aanwezig is,dus ook niet omroeren van de wortels.Hier verstoor je het bestaande bodemleven weer mee en duurt het weer een tijdje voordat de schimmels weer zijn angeslagen.

Op deze manier van herwaarderen van je aarde heeft bewezen een makkelijke en heeeeeel effectieve methode te zijn om meerdere kweken met je aarde te doen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

 

Ik heb ook 5 lowryders staan, die groeien prima. Ik heb gewoon potgrond, mest en kalk van de boerenbond. Ik geef ze nu 3 weken nix en daarna canna bloei voer. Volgens mij hoeft lowryder niet zoveel te hebben want ze blijven maar klein, dus volgens mij geef je eerder teveel dan te weining. Wat ik wel doe de volgende keer is 1/3de perliet door de aarde mixen om het wat luchtiger te maken, ik weet niet of dat helpt maar voor het gevoel.

 

oja 5 zaadjes: nu al 3 mannekes en maar 1 vrouwke, die andere weet ik nog niet.

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@datmagdusniet Je kweekt de lowriders in een kast neem ik aan? Wat een fascinerend plantje is die lowrider toch he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mooi plantje, ik heb het nog nooit gevaporized dus ik weet niet hoe het smaakt, en of het een goede high geeft. Ben zeer benieuwd. De opbrengst is wel niet zo groot maar meer dan genoeg voor mij.

Dus als iemand het al eens gebruikt heeft laat eens ff weten hoe het was :verrygood

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shadowman Waar heb jij je plantjes staan dan? In een kast neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet in een kast da's veels te donker :nerd

Wij hebben een serre en daar staan ze in een grote kweekbak onder het raam bij de verwaming in de buurt.

En die dingen groeien al. Geen gedonder met lampen duur voer, puur natuur en simpel, als het werkt en vaporized lekker weg word ik een lowrider kweker.

Ik heb er nog maar 2 over, ik had 3 mannekens die zijn nu weg 1 vrouwke over en 1 weet ik nog niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga de volgen de ronde 70 % oude aarde gebruiken zit nog

in de pot en er komt nieuwe boven op

 

20 liter aarde

10 liter worme mest

5 liter cocos

perliet 10 liter

5 handjes vol bacto force

ik heb ook zee wier kalk maar hoeveel moet ik er bij doen

met deeze verhouding???????????

wie o wie help mij a.u.b

 

gr mi laaters

Edited by 40 pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik hergebruik mijn aarde ook en heb met veel interessen dit onderwerp gevolgd. Om voor de volgende

kweek mijn aarde weer op orde te krijgen, graaf ik de bovenste 8 a10 cm af (kweek in één grote bak) en

waardeer mijn aarde op met een zak korrels van plagron. Dit bevat de nodige NPK's, zeewier voor

stabiele pH en andere zaken. Ik houd hierbij de halve dosering aan wat op de zak staat en meng dit heel

goed door de gebruikte aarde. Bovenop stort ik dan een aantal zaken nieuwe aarde van de GS, zodat de

bovenste 10 cm kompleet nieuwe is en de onderste 20 cm opgewaardeerd.

 

Ik werk op dit moment nog niet met schimmel en/of bactirieën. Ik wil dit echter wel een keer gaan

proberen. Nu lees ik dat o.a. Sannie zegt dat je de bestaande wortels niet moet verwijderen omdat hier

reeds bestaande schimmelkolonies op leven en deze beter hun werk blijven doen als de wortelkluit

intact blijft.

 

Mijn vraag is nu :

 

hoe meng je dan je 'opwaardeerkorrels' door de gebruikte aarde of voeg je geen NPK's toe aan de

gebruikte grond en gebruik je het onderste deel van de aarde puur als medium waar je planten in

staan (net als steenwol) en begin je gelijk met voedingswater i.p.v. bij nieuwe aarde na 3 a 4 weken ??

 

het is een beetje en lang verhaal geworden, maar ik hoop dat de vraag duidelijk is !

 

Gr,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie vraag zelfs , ik wacht mee op reactie

groeten

Edited by pruts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onderste 20 cm kan dus niet opgewaardeerd worden.maar aangezien daar allerlei oude wortelresten zitten zijn extra npk's niet nodig,de oude wortels zullen stapsgewijs omgezet worden naar beschikbare voedingselementen.

 

Vandaar is een bodemleven ook zo belangrijk!!!

 

Het opwaarderen met kalk zal moeten gebeuren aan de hand van de ph van je aarde.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,bij een ph waarde van je grond boven de 6.0 is bekalken eerder afgewezen,meten=weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh?!? Dit staat toch altijd op de zak zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wormenmest_nl.jpg

 

dit geld voor elk soort wormen mest;

 

check of het spul fris ruikt en niet muf en zekers niet schimmelig.

fijn van korrel en zonder kleiklompen..

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier was ik al bang voor

Ik had een hele oude zak van de gs gehad (altijd problemen daar)

hoe dan ook het zag eruit als modder met een grijze waas erover en ik heb het nog gebruikt ook in mijn enthousiasme :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...