Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brainnlx

Welke Lampen

Recommended Posts

Beste ik heb een nieuw 2e hok tot me beschikking, de bedoeling is om hierin met aarde te gaan kweken, z'on 80 planten ongeveer in 11liter potten, zat te denken aan die batmix bv.

Het hok is 2,70m bij 2,40m. nu de vraag:

Welke lampen ga ik nemen, dus 400 of 600w en hoeveel.

wat is de efectiefste manier.

 

greetz brainnlx

Edited by brainnlx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal 6,5 m2 kweekoppervlakte. Per 1m2 1 600w lamp, omdat 600w effectiever is dan 400w qua lichtopbrengst. En ik zou niet meer dan 15 planten per m2 zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je genoeg stroom kan trekken zou ik ook voor 600 watters gaan. 6x600watt past al niet meer op 1 groep he (16A). je hebt ook een grotere afzuiger nodig dan bij 400 watters.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste ik heb een nieuw 2e hok tot me beschikking, de bedoeling is om hierin met aarde te gaan kweken, z'on 80 planten ongeveer in 11liter potten, zat te denken aan die batmix bv.

Het hok is 2,70m bij 2,40m. nu de vraag:

Welke lampen ga ik nemen, dus 400 of 600w en hoeveel.

wat is de efectiefste manier.

 

greetz brainnlx

 

Misschien heb je hier wat aan ?

 

Het ophangen & uitrichten van de reflectoren

Het ophangen en uitrichten van de reflectoren is een factor waarmee zeer precies rekening gehouden dient te

worden, je wil natuurlijk een optimale reflectie verkrijgen voor het gehele oppervlak dat je gaat belichten. Men

kan bij het uitrichten van de reflector het beste uitgaan van de maten van de bevestiging van de reflector, dus

niet het punt waar de fitting of de lamp zelf zit. Dit punt zit natuurlijk bij de verschillende reflectoren ook op

een verschillende plaats, men dient hier dus even een rekensommetje te maken. Meet de lengte van je ruimte op

en zet deze maat op een stuk papier, markeer op dit papier het middelpunt van de maat. Neem nu de reflector

en meet de maat op tussen de 2 bevestigingspunten van de reflector. Als je nu de maat van de

bevestigingspunten van de reflector door 2en deelt dan hoef je maar deze waarden in je ruimte 1x naar links en

1x naar rechts uit te zetten, je hebt dan de reflector precies uitgericht. Je zult zien dat als je deze uitrichting

aanhoudt dat je een gelijkmatigere spreiding van het licht zult verkrijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 groepen tot mijn beschikking en heb nog een nieuwe afzuiger van 3250m3 staan die ruim voldoende moet zijn lijkt me.

Ik denk dat ik dan voor 6 of 7x 600 ga.

 

Greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat jij verteld, noem ik hutspot.

Ria

 

Dat is het verschil tussen jou en mij ik kan het met bronnen overleggen en loop niet te ----EDIT----en als je denk dat het niet goed is ga eens zwerven over het internet en ga zoeken en je zult zien dat het kweken niet zo makkelijk is als jij zegt

Als jij het beter weet geef dan geen commentaar maar weerleg dan mijn woorden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij verteld, noem ik hutspot.

Ria

 

 

Zijn jullie beide in de overgang of alleen de hutspot? :lol:

:lol: :lol: :verrygood :nerd ;) :evil: :lol: :wOOt :kill: :P :wOOt :P :lol: :pooh :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerder geschreven dat ik niet meer zou reageren op haar (?) maar ze maakt het de beginnelingen zo moeilijk terwijl het nergens voor nodig is!

 

Ik kan heel slecht tegen dit soort mensen (HEEEEEL ERG SLECHT) iemand die zelf waarschijnlijk een kutleven heeft en lekker loopt te gallen in verschillende fora.

Ik zou wel is willen weten hoeveel nieuwe leden zijn verdwenen of op z’n minst een nare nasmaak hadden na hun eerste of 2de bezoekje aan dit (geweldige) forum en gelijk te maken kregen met Ria met haar altijd vriendelijke antwoorden.

 

Ze mag schijnbaar haar leeftijd (hoog bejaard) gebruiken om andere leden in een hoek te trappen.

 

Ik vind het heerlijk om met mensen te discussiëren, liefst zo stevig mogelijk (heb er 5 jaar voor moeten studeren) maar aan die zwartgallige reacties van haar is geen eer te behalen.

Het is alleen maar trappen tegen en naar de nieuwelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel, dat heeft toch niks met in de hoek trappen te maken. Iedereen weet dat een 600 Watt op plm. 60 cm moet hangen voor het beste resultaat en een 400 op 40 cm. Wat bezielt je dan om ingewikkelde berekeningen, meetingen e.d. te verzinnen en dat aan te prijzen als het beste. Als ik er nu niks van af zou weten zou ik mijn mond houden. Maar ieder mag zijn steentje bijdragen, maar het moet toch ook nog iets zinnigs zijn, toch. En daarbij, iedere lezer die het berichtje over uitrichten van lampen of reflectoren leest en daar nog een hout van snapt, mag het mij komen uitleggen. En als het dan gaat zeggen dat kweken niet zo makkelijk is als ik zeg, nou, dan moet je zo beginnen, wordt het erg moeilijk.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Jongens Ria heeft gesproken :verrygood

Dit forum is om elkaar te helpen en niet om te zeiken.

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere sukkel weet dat afstanden met lampen helemaal niet op gaan !!

 

40 cm voor 400 watt !!

 

60 cm voor 600 watt 100 cm voor 1000 watt ?

 

Wat een bullshit zeg !!

 

beste pokertjes ....

 

Je kan heel gemakkelijk met je hand voelen wanneer een lamp te laag hangt ..

 

Vaste afstanden werken toch helemaal niet !!

Wat nou als er een hitte golf is ...

Of wat nou als het zo'n klein klote hokkie is waar totaal geen luchtbuffer aan vast zit ?

 

De omstandigheden buiten en de inhoud van het hok bepalen hoe hoog of laag je kan gaan met een lamp.

En dat dan ook nog is in samewnwerking met je luchtinstallatie !!

 

AMEN !!

 

Pekolow ...

 

 

ps: Jullie moeten stoppen met flamen !!

Iedereen moet hier eerst nadenken voordat ze gaan flamen !!

En vooral nadenken voordat ze gaan antwoorden !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En beste forumleden, nomaals, Ria reageerd niet om te zeiken of wat ook maar ik heb al vaker gezegd, maar je hobby toch niet moeilijker dan het is.

Als er iemand een hut boven in een boom in het bos wil maken, of een ander een onderaards hok wil graven of iemand die met 180 zaadjes begint om zo'n beetje een nieuwe zaadband te beginnen en dergelijke dingen, dan zeg ik vaak kan wel, maar zeer onverstandig. Als ze het dan toch doen is hun zaak toch en zal mij een zorg zijn en ik vervolg hun verslag of verhaal wel en dan lezen we wel hoe het afloopt.

Maar ik voel me toch vaak verplicht, waarom weet ik ook niet, om te zeggen van beter van niet of dat is niks. En nog steeds, je bent jong en je wilt wat, maar het moet nog wel enigszins zinvol zijn, toch.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met Ria eens. Niet moeilijker maken dan dat het is. Geld voor de lampen afzuiging etc. Tuurlijk kan je alles terug redeneren en beargumenteren. Maar de meesten willen gewoon een simpel antwoord. En inderdaad zijn de vuistregeltjes gewoon goed. Dus ook die cm qua lampafstand.

Ook ik wilde in het begin die lamp lager hangen en echt, ik heb heus wel verbrande toppies gezien en meer misvormde troep. En hoe lager die lamp hoe slechter je kant-planten eruit komen. Ga gewoon voor die 600W, onder alle omstandigheden de beste koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er iemand een hut boven in een boom in het bos wil maken, of een ander een onderaards hok wil graven of iemand die met 180 zaadjes begint om zo'n beetje een nieuwe zaadband te beginnen en dergelijke dingen

 

Ria

mmmmmmmm,dat is wel degenlijk op mij bedoeld...Waar haal je het idee dat ik met een zaadbank wou starten????Dat staat helemaal niet in dat topic te lezen,nogmaals,dat was een experiment,een test dus waar ik een handvol zaadjes aan overhield om verder te kunnen testen....Wat een gelul! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...