Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
noob

Luchtvochtigheids Probleem... Help !!

Recommended Posts

hallo allemaal ik ben nieuw hier, zit wel al een tijd alles te lezen hier maar heb net pas een account gemaakt, anyway

 

ik heb zelf een kast gebouwd 1.80 cm hoog 1.30 breed en 80 diep.

wit/zwart folie en vijverzeil op de bodem, planten in 11 liter bakken en heb er 5 planten in staan, heb een inblazer met een capaciteit van 190 kuub.

ik heb er een 600 watt lamp in 1 stuks.

stekken heb ik een dag of 5 nu en groeien redelijk maar luchtvochtigheid blijft veel te laag.

temp in kast is rond de 28-30 graden met lamp aan, 20 lamp uit,

luchtvochtigheid met lamp aan is rond de 40%

krijg het niet veel hoger.....

heb nu mn bakken op balken gezet en eronder 10 liter water erin gegooid om te proberen meer lv te krijgen.

 

al met al denk ik dat het niet hoger zal komen dan zo`n 50-55% lv.

 

had gelezen dat LV eerste drie weken rond de 70-80% moet zijn ...

wat zijn de gevolgen van de te lage LV en hoe kan ik het EVT opvoeren ?

 

alvast bedankt voor de hulp

 

edit: de aangevoerde lucht komt uit de ruimte dus niet van buiten, is dus al verwarmd rond de 20 graden.....

Edited by noob

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een lv van rond de 50% zullen ze het zeker nog goed doen,hoger is natuurlijk beter,de wortelontwikkeling en groei gaat veel sneller met een hogere lv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al natte handdoeken hangen en bakjes water maar LV komt niet boven de 30-40% waar 40% al moeilijk haalbaar is :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zul je wel doorzichtige boterhamzakjes een paar dagen moeten gaan over je plantjes trekken,monteer ze op satestokjes zodat het zakje de plantjes niet raakt,prik eerst wat gaatjes in de zakjes,laat deze een dag of vier over de plantjes,maar verlucht ze wel dagelijks,nadien moeten ze aangeslagen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn wel al aangeslagen, alleen denk ik dat met deze LV het nooit goed kan gaan ?<_<

plantjes zijn een dag of 5 bij mij nu....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zijn wel al aangeslagen, alleen denk ik dat met deze LV het nooit goed kan gaan ?<_<

plantjes zijn een dag of 5 bij mij nu....

 

 

 

mij luchtvochtigheid is ook niet helemaal in orde

 

maar hij groeit wel lkkr niks mis mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik ook, the solution:

Kast is bij mij wel iets anders geconstrueerd; nl. Ventilator in de retour ( dus van koolstoffilter via cooltube en dan ventilator en dan naar buiten. Aanvoer via slang dan labyrinth de kast in). De aanvoerslang hangt boven een emmer met water en zo'n watervernevelaar (intratuin) en hopsa er wordt vochtige lucht aangezogen!! . Zonder dit had ik een R.V. van +/- 40% en nu loopt ie afhankelijk van de buitenvochtigheid zelfs op tot 78%. De nominale waardes zij ongeveer 60 - 70 %. Daarnaast kun je met een plantensproeier je wanden ook goed nat maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger in het begin minder aanzetten dmv tijdschakelaar elk half uur als de lampen aan zijn bv.

En dan een klein comp fannetje constant op je bulb of onder je bulb langs laten blazen om die af te koelen

 

ik lees dat je met cooltube werkt, vergeet onderste stukje maar

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft ook geen zin om een fan op de lampen te zetten voor afkoeling. de warme lucht blijft immers in het hok.

 

als ik nieuwe stekken heb, draai ik op de helft van de lampen en de afzuiging helemaal uit. verder gebruik ik een paar keer per dag de planten spuit om alles lekker nat te houden en ik heb natte handoeken hangen. ik krijg dan een lv van 60-65%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...