Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stumper

Politie & Nuon Gaan Samenwerken

Recommended Posts

Gisteren las ik in een streekblad dat de gemeente samen met politie, nuon en nog wat instanties de hennepteelt binnen de gemeent willen gaan aanpakken.

Ik kweek al jaren (met erg lage opbrengsten, maar dat terzijde) onder 2 x 400 watt en daardoor zal ik een bovengemiddeld stroomverbruik hebben.

Als het nuon alle verdachte verbruiken doorspeelt aan de politie zal ik dus wel door de mand vallen.

Of zal die samenwerking waar ze het over hebben alleen slaan op het aanwezig zijn van het nuon bij het oprollen van een kwekerij ?

Ben toch wel enigzins bezorgd over deze berichtgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij "maar" tweee lampjes van 400 watt hebt hoef jij je echt geen zorgen te gaan maken.

 

Bovendien extra stroom verbruik is toch nog geen verklaring voor een hennepkwekerij, stroom is overal voor te gebruiken. Ik persoonlijk maak mij daar niet zo druk over hoor, en bovendien als je je daar voortdurend druk over maakt kan je denk ik beter een andere hobby zoeken. Dan zou er voor mij de lol af zijn..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je niet giga veel verbruik hebt lijkt mij niet dat jij door de mand valt, onthoud wel dat 2x400 watt nog geen kilowatt is, ongeveer hetzelfde als je thuis 2 servers zou hebben draaien,

 

No worries mate

 

en ik denk dat de samenwerking is bij het oprollen van.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk je van mensen die een terrarium hebben met bv een leguaan of slangen, dat verbruikt ook een hoop stroom....

 

greetzz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, bedankt voor jullie replay's.

Voel me iets geruster, leg er niet wakker van maar toch .....

Buiten me 2 lampies heb ik ook nog een zonnebank staan die regelmatig gebruikt wordt en een 3 tal computers die met name 's avonds aan staan.

 

Nog steeds niet opvallend genoeg ???

Oja, 's avonds vaak ook nog 2 tv's aan.

En niet te vergeten een wasdroger en vaatwasser.

 

Groentjes, stumper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat een propje info van de plannen van de gemeente Rotterdam. In de factsheet staat o.a. het volgende:

 

De sanctie

Het doel van de aanpak is om illegale hennepkwekerijen de stad uit te krijgen, de kosten voor fraude bij ENECO te verminderen en henneptelers te laten betalen voor de kosten van ontmanteling en de schade. De hennepteler wordt aangeslagen door een beschikking voor de kosten van ontmanteling en afvoeren. Deze kosten bedragen voor een kleine kwekerij al gauw € 2500,-. Daarnaast stelt ENECO de rekening voor de stroomdiefstal op. In combinatie met de ontmanteling en het uit de woning of bedrijfspand verwijderen van planten en installaties ziet de teler een kostenpost van € 10.000,- tot € 20.000,- tegemoet.

Vooralsnog heeft het elektriciteitsbedrijf dus geen reden om hoog stroomverbruik te melden zolang hier gewoon netjes voor betaald wordt. Stroom verbruiken is in dit land niet illegaal, pas zodra er een lek is komt de term diefstal naar voren. Zolang jij dus netjes voor je stroom betaalt en je buren niet aftappen is er geen lek, en dus ook geen reden om op onderzoek uit te gaan. Alleen als jij als enige in jouw buurt betaalt en de rest massaal illegaal aftapt heb je een probleem, met dank aan je buren.

 

Zo te horen heb je verder goede argumenten om "veel" stroom te verbruiken en als je je stroom betaalt zal de NUON je nooit iets kunnen maken, zelfs niet als ze de hele buurt uitkammen op zoek naar een lek. Zolang de politie geen aanvullende bewijslast heeft dan...

 

Volgens mij verandert er weinig met dit nieuwe beleid. Je stroom betalen, mond dicht houden en geen afgunst opwekken bij de buren blijven de belangrijkste voorwaarden om het een tijdje vol te houden. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Mad, bedankt.

Ik hou me mondje altijd dicht, steek de buren de ogen niet uit met dure dingen.

Het is voor ons ook alleen maar een aanvulling om ons hoofd boven water te houden in deze dure tijden.

Verder veroorzaak ik naar mijn beste weten geen overlast in welke vorm dan ook en betaal me stroom netjes.

Dus denk dat ik wel save zit, ondanks de aankondiging in onze streekkranten.

 

Groentjes, Stumper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren na het bericht van vorige week weer een heel artikel in onze streekkrant.

 

Hierin staat oa. letterlijk; ...... maar door het uitwisselen van informatie kan de " thuiskweker " beter aangepakt worden. Als 1 van de samenwerkende partijen een hennepkwekerij op het spoor is , worden de betrokken instanties direct ingelicht en kunnen er maatregelen getroffen worden.

 

Zou het dan toch zo zijn dat het Nuon boven gemiddelde afname door gaat spelen aan de politie en zoals in mijn geval het niet geheel duidelijk is (omdat ik maar 2 x 400 watt heb hangen) of ik 2 servers of vissen kweek eens rondom mijn huis komen meten met die infrarode troep op zoek naar warmtebronnen ?

 

Ik doe het al wat jaartjes maar voel me hier toch enigzins wat ongemakkelijk bij, niet dat ik er niet van slaap maar moet er toch niet aan denken dat ............................

 

Groentjes, Stumper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel ff geschrokken.

Kreeg de eindafrekening van het NUON, moet wat bijbetalen.

Maar dat is geen ramp, maar ben wel geschrokken van het gebruikte aantal KWH.

Bijna 10.000 kwh, das toch echt wel 3 a 4 keer het gemiddelde gezin.

Nog steeds geen aanleiding voor het NOUN om dit door te spelen aan de politie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het kan met zo een magneet.

Maar punt is dat de gegevens er op dit moment al staan, dus ............

als ze gaan samenwerken zoals de topic zegt ben ik de pisang. :verrygood :nerd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stumper, zorg er voor dat de meter in ieder geval stopt met registreren van je gebruik, en stort alsnog anoniem het bedag op de rekenig van het NUON 503.

 

Nou dan staat je meter stil zonder de loodjes te hoeven verbreken en je kan dus niet worden aangerekend voor een fraude aansluiting en hje hebt betaald dus diefstal gaat ook niet door.

Het verbruik zal zo drastisch dalen dat het wekl gaat opvallen he .. af en toe een kw ;'tjes erbij kan geen kwaad dan !

 

wat het NUON moet doen met het geld van onbekende anonieme storters ?

 

Ze zoeken het maar uit dat klote bedrijf ... zorg ervoor dat je je betalingsbewijzen goed bewaardt zij zijn je ticket naar de vrijheid.

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen enkel probleem mee me stroom gewoon te betalen zoals ik nu doe maar het punt is op dit moment door het samenwerkingsverband tussen politie en nuon (ze hebben een convenant ondertekent) ik me afvraag of ik met mijn verbruikersverleden tot op de dag van vandaag weleens aan de strijkstok kan blijven hangen.

Nu ineens me metertje langzamer laten draaien zal ten eerste plots opvallen, maar nogmaals de gegevens tot nu toe zijn een feit. Speelt het nuon dit hoger verbruik door of niet ?

Of is het samenwerkingsverband alleen gericht op de samenwerking als ze er 1 op het oog hebben, opdat politie en noun aanwezig zijn bij de ontmanteling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan het NUON helaas niet meer vertrouwen, ze kijken naar het verleden en nu .. als de politie om inlichtingen vraagt werken ze meteen mee ..

 

Jouw privacy gegevens over je verbruik zijn openbaar ...

 

Als de wijkagent dan ook nog even de moeite neemt om met het hittepistoolje langs te fietsen kan je wel opdoeken.

 

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je niet sappel man.

 

800 watt komen ze hun bed niet voor uit je mag tenslotte 5 planten hebben staan nou dat kan toch ook onder 800 watt?

 

onder 2000 watt hoef je je niet druk te maken, politie weet ook wel dat je dan maar een een kleine hoeveelheid planten heb staan.

 

gewoon geen argwaan wekken door licht of geur.

 

en als ze voor je deur staan ben jij niet verplicht ze binne te laten!

 

en als ze dan weer terug komen met huiszoekingsbevel heb je het overschot planten (en lamp evt.)al weggehaald en zijn ze van harte welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar wil je die lampen en planten laten

 

want ze doorzoeken echt je hele huis en vaak blijft er 1 agent bij de achterdeur staan en 1 bij de voordeur en de derde gaat dan een huiszoekingsbevel halen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij mag je alleen 5 planten buiten in je achtertuin planten ...

 

Binnen kweken onder lampen mag niet ...

 

Pekolow

 

nee met lampen kweken mag niet nee

 

en als ze een tip krijgen voor die vijf buiten planten of klachten komen ze ze alleen weghalen en het word genoteerd maar je krijgt geen boete

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo

wie weet waar die magneten te koop zijn?????

 

 

ze staan te koop hier op het forum van te koop en gezocht

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...