Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ray

Ec Kraanwater

Recommended Posts

Vraagje.................!!!

 

De ec van mijn kraanwater is 0.2.

 

Als ik een vat aanmaak en volgens het voedingschema moet ik in bijvoorbeeld week 2 een ec van 1.2 geven, moet ik dan mijn vat aanmaken met een ec van 1.6 of gewoon 1.2 aanhouden.

 

Ik weet niet of de 0.2 van mijn kraanwater gecompenseerd moet worden.........

 

Ik kweek Hydro en gebruik voeding van Bio G Power maar dat maakt in dit geval denk ik niet uit.....

 

wie weet hier meer over.......................??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

de ec waarde van de voeding is het water+de voeding,door meer of minder water toe te voegen,verander je de ec waarde,daarom mag je nooit je vat volledig vullen,is de ec waarde te hoog kan je deze dan gemakkelijk op peil brengen door er water bij te voegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt wat je zegt........................... :P

 

maar als ik nu een ec nodig heb van 1.2, moet je dan het vat aanmaken

op 1.4 of zeg je van gewoon die 1.2 aanhouden wat de ec van het leiding water is?

 

of houden fabrikanten van voeding rekening met de ec van leiding water. kan het me haast niet voorstellen want als je bij ons een ec van 0.2 hebt wie zegt dat dat in het hele land zo is............ of is dat wel het geval?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

neen,dan moet je het vat aanmaken op ec waarde 1.2,de ec waarden verschillen veel,putwater,leidingwater,fleswater hebben inderdaad allen een verschillende ec waarde,daarom kan je eenvoudig je ec waarde bijsturen met water of meststof toe te voegen tot de gewenste waarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou het dus zo kunnnen zijn dat ik om een vat op 1.4 te krijgen bijvoorbeeld

 

400 ml A en 400 ml B moet toevoegen en in een ander gedeelte van nederland

 

bijvoorbeeld 425 ml A en 425 ml B of minder om ook op een ec van 1.4 te komen?

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...