Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Janturtle

Zelfontbranding kweekmedium

Recommended Posts

Beste mensen ik zit met een vraagje over zelfontbranding van mijn kweekmedium. Plagron growmix, met als toevoeging lavameel en kyseriet. Om te beginnen heb ik mijn medium langs boven gewoon ingewaterd met 10% van de pot langs boven, dit was 2 weken geleden. Voor de rest langs onder water gegeven 3x. Verlichting is 12x Cree cxb 3560, heb vloerverwarming in mijn ruimte maar die geeft maar 18 graden celsius aan. Nu kwam ik thuis en ging naar mijn ruimte en rook meteen brandlucht, de grond van ene pot was nog volle bak ah smeulen samen met restanten van mijn plant. Echt alles liep normaal, lamp, vloerverwarming, afzuiging .... Vanmorgen ben ik in mijn ruimte geweest en alles normaal, mijn medium langs boven was poederdroog maar mijne blumat gaf een waarde aan van 35, dus onderste laag vochtig genoeg. Komt dit door de kieseriet=magnesium = brandbaar ? Het is nu goed afgelopen buiten wat geurhinder. Heb ne mabo hangen en ne automatische brandblusser, maar die hebben niet gewerkt. Hoe kan dit in godsnaam, dat ene pot uit zichzelf ontbrandt ???? Heeft ooit iemand dit ook ad hand gehad??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...