Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
felicia

gele bladeren..nuttige adviezen pleasee

Recommended Posts

Ik heb pptjes en al vanaf de derde week zitten er gele bladeren..echt gewoon helemaal geel, geen witte nerf in het midden of verbrande bladpunten of roest kleuren. Ik heb nu zoveel verschillende mogelijkheden gelezen dat ik eigelijk niet weet wat ik moet doen.

 

De bladeren begonnen onder maar zijn zelfs nu tot aan de top ondertussen zitten ze nu in de 6e week en het probleem is nog steeds niet over. Ik heb 600 watt lampen die ongeveer op 40 cm hoog hangen. luchtvochtigheid 50%. het medium is aarde en geef voeding exelent. De plantjes zien er raar uit omdat ze geen zijtakken hebben het is gewoon 1 tak omhoog. heb voldoende zuurstof inlaat en ventilatie temp met lampen aan tussen de 26 en 28 graden met lampen uit ongeveer 21 graden. ph ongeveer 6,5 omdat ik op aarde zit. en geef nu al twee weken geen voeding meer omdat men zei dat dit een overvoeding betrof..nog steeds geen resultaat

 

Ik denk zelf aan een voedingstekort of eerder stikstof omdat dit het bladgroen wegneemt indien er te weinig van is. Denken jullie daarzo over hoop echt dat iemand nu een goed advies heeft want ik weet het niet meer.

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik denk ook een tekort. Weet het bijna zeker als je al 2 weken geen voeding geeft.

 

Meteen weer voeding gaan geven, ik denk dat je slecht advies hebt gehad.

 

Maar pas als je een fotootje maakt kunnen we echt zien wat het probleem is.

 

En de pH is pas ongeveer 6,5 als je daarvoor zorgt?! Je kan er niet vanuit gaan dat je op aarde standaard de juiste pH aanhoudt. Meet je pH en EC?

 

Hoe groot zijn je potten? En hoeveel voeding gaf je? (dat weet je niet zonder EC :verrygood ). :D -> foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmzz.helaas heb ik geen digi :verrygood

Maar heb het niet goed geformuleerd het is 6,5 heb dus gewoon een ph en ec meter :D

het zijn trouwens 6 liter potten. En de voeding is opgebouwd gewoon volgens voedingsschema van 1.1 tot 1.6 en toen ben ik gestopt omdat ik het advies overvoeding kreeg. heb echt alles volgens schema gedaan dus ook de wortelstimulator en enzymen etc..het vreemd eis echt dat de plant geen zijtakken heeft. maar de balderen zijn dus echt geel..deze verdorren uiteindelijk en vallen eraf. Moet wel zeggen dat ik tripsen heb gehad..maar die waren snel ontdekt en weer bestreden..nu geen last meer van.

 

groet felicia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze niet te veel water gegeven ?? Hierdoor gaan je planten ook tekorten

laten zien. Door te veel water te geven krijg je uiteindelijk voetrot waarna de

planten niet meer voldoende voedingstoffen uit de bodem kunnen halen.

Een aangetaste plant zal dan haar bladeren "leegtrekken" om dit te compenseren,

eerst bij de oudere bladeren daarna over de gehele plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, geef ook water aan de hand van het voedingsschema ze staan eerder wat droger dan dat ze te nat staan. geef om de dag 200ml afhankelijk van de grote van het plantje aangezien er wat kleinere tussen zitten.

Naar mijn weten heb ik geen rare dingen gedaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook eerst gespoeld nadat je gestopt bent met voeden ??

 

de grond kan dan nl. verzuurd zijn....dat wil zeggen dat de ph van de aarde dan te laag is (lager dan 5.5 ofzo)...

 

en bij een te lage ph word er niks opgenomen, ook al wát je geeft !

 

wat je kan doen om de ph van de aarde te meten is het volgende:

 

je pakt 2 bekers waar je water indoet (halfvol)...eentje maak je ph 5.5 precies.....en een maak je ph 6.5 precies.....

vervolgens vul je ze allebei bijna vol met aarde, en roer je effe een paar keer.....na een half uurtje meet je de ph van de 2 bekers.....dan weet je de ph van de aarde ongeveer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoihoi

 

ik heb idd wel gespoeld een keer of twee, nu geef ik al ruim anderhalve week alleen water met ph en geen voeding dus..maar geen resultaat.

De tip met het meten van de aarde vind ik echt een goede :verrygood

die ga ik zeker vandaag even uitproberen

 

thanxxxx groet felicia

Share this post


Link to post
Share on other sites

owhh waterpijp...

 

Zou je dit zelfde van die bekers ook met je ec meter kunnen doen om de voedingsstoffen te bepalen.

en wat is precies de rede van die verschillende ph in elke beker :unsure:

Ben er denk nog niet helemaal in thuis

 

thanxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou je dit zelfde van die bekers ook met je ec meter kunnen doen om de voedingsstoffen te bepalen.

en wat is precies de rede van die verschillende ph in elke beker

De ec is niet goed te meten (geeft teveel aan)

 

de reden van die 2 verschillende ph-waardes is zodat je weet in welke richting je ongeveer zit......(en niet alleen hoger of lager)

 

met één bekertje kan ook wel, alleen dit is wat nauwkeuriger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...