Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

overpotten naar eindpot, radicale oplossing?

Recommended Posts

Ik heb de omgeving redelijk goed onder controle gekregen, temperatuur, luchtvochtigheid, licht etc. ook de water hoeveelheid heb ik redelijk goed onder de knie, geen hangende bladeren meer. de eerste twee nodes boven de lobblaadjes waren er al afgevallen, vermoedelijk door droogte.

Het gaat nog niet helemaal goed met de moederplant, er doet zich nou al 4 dagen een ander probleem voor, namelijk paars verkleurde bladeren. bij sommige van midden, bij andere de randen, ik gebruik zaai en stekgrond in 0,5L pot. Om verdere probleem manifestatie te voorkomen wil ik het plantje nu al in de eindpot doen, namelijk een 25L autopot met airdome (voor zuurstof), lightmix en perliet (60/40) waarin ik gebruik maak van de biotabs producten. ik wil volledig organisch te werk gaan.

is het wel verstandig om de plant nu al naar een grotere pot te verplaatsen? en is het überhaupt een goede oplossing voor bovenstaande probleem?

enkele noemenswaardige gegevens:

- de plant groeit wel, maar traag
- sinds ik de omgeving onder controle heb gekregen, heb ik geen last meer van droogte etc
- de eerste node sinds ik de omgeving onder controle heb gekregen bestaat uit 5 vingers, in plaats van 3
- de paarse verkleuring is ontstaan sinds ik de omgeving onder controle heb
- de paarse verkleuring is waarschijnlijk een probleem in het medium, wat ik in deze pot niet onder controle zal krijgen, in de nieuwe pot echter wel
- nadat ik heb verpot zal zal even duren voordat de bacteriën de organische stoffen omzetten in opneembare voeding voor de plant
- qua symmetrie en bladvorm ziet de plant er goed uit, ook is er geen strek
- de plant gaat tot aan de lobblaadjes de grond in, de eerste twee nodes boven de lobblaadjes zijn wegens eerdere problemen afgevallen 

IMG-20190131-WA0006.jpg wordt weergegevenIMG-20190131-WA0002.jpg wordt weergegevenIMG-20190131-WA0005.jpg wordt weergegevenIMG-20190131-WA0003.jpg wordt weergegevenIMG-20190131-WA0001.jpg wordt weergegevenIMG-20190131-WA0004.jpg wordt weergegeven

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...